F1 75: Ricciardo levadászta a világbajnokokat a hajrában a Hungaroringen

I. SZ.I. SZ.
Vágólapra másolva!
2025.08.21. 12:18
null
Daniel Ricciardo és a legyőzött világbajnokok, Fernando Alonso és Lewis Hamilton a dobogón (Fotó: AFP)
A Formula–1 idén ünnepli az első világbajnoki idény 75. évfordulóját, ennek apropóján indítottuk el sorozatunkat, amelyben mind a 75 korábbi idény legemlékezetesebb versenyére visszatekintünk. 2014-ben új éra vette kezdetét az F1-ben, a Mercedes uralta a mezőnyt, de a Magyar Nagydíj ama kevesek egyike volt, amelyen nem tudott nyerni.

A 2014-re bevezetett új szabályrendszerben hibrid motorokat használtak, és a Mercedes messze a rivális gyártók fölé nőtt. Az idény első tíz versenyéből kilencet a gyári Mercedes-istálló pilótapárosa, Lewis Hamilton és Nico Rosberg nyert meg, a sorozatban négy világbajnoki címet szerző Sebastian Vettelnek esélye sem volt, míg csapattársa, Daniel Ricciardo Kanadában meg tudta törni a Mercedes egyeduralmát a Red Bull-Renault-val.

A Mercedes újkori egyeduralmának első évében Hamilton 17 pontos előnnyel várta az idényzárót, amelynek megszerezhető pontjait az F1 történetében egyszeri alkalommal megduplázták, azaz 50 pontot ért a győzelem. Rosberg hajtóműve meghibásodott, körhátrányban ért célba szerzett pont nélkül, a győztes Hamilton végül 67 pontos előnnyel lett bajnok. Ez volt Alonso és a vezetői válságban szenvedő Ferrari utolsó közös éve, mielőtt a spanyol csalódottan továbbállt. Japánban Jules Bianchi súlyos balesetet szenvedett, kómába került, és 2015 júliusában belehalt sérüléseibe.

A vb végeredménye: 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 384 pont, 2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 317 pont, 3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 238 pont
Konstruktőrök: 1. Mercedes 701 pont, 2. Red Bull-Renault 405 pont, 3. Williams-Mercedes 320 pont

Ez is 2014-ben történt

A Magyar Nagydíj előtt Rosberg 14 ponttal vezetett a vb-n Hamilton előtt. A gyerekkora óta barátokként versenyző páros kapcsolatában a vb-versenyfutás kezdett sebeket ejteni, az angol a májusi monacói időmérőn azzal vádolta meg az élen álló németet, hogy a kvalifikáció utolsó perceiben szándékosan állt meg az egyik kanyarban, hogy a sárga zászlók miatt ne lehessen elvenni tőle a pole pozíciót.

A Hungaroringen is Rosberg indult az élről, Hamilton autója ugyanis kigyulladt az időmérőn, és a bokszból vágott neki a vizes pályán kezdődő versenynek. Rosberg simán vezetett nyolc kör után, amikor egy biztonsági autós időszak során pórul járt, és visszacsúszott a negyedik helyre, miközben Ricciardo vette át a vezetést. Nem sokkal az újraindulás után Rosberget megelőzte a Toro Rossó-s Jean-Éric Vergne, Hamilton pedig egyre feljebb kapaszkodott a mezőny végéről, és már csak három autó volt közöttük.

F1 Grand Prix of Hungary
Ricciardo még Alonso és Hamilton mögött (Fotó: Getty Images)

Rosberg körökön át Vergne mögött ragadt, Hamilton utolérte őket, és miután csapattársa kiállt a bokszba, szinte azonnal megelőzte a franciát. Hamilton a saját kerékcseréje után Rosberg elé jött ki, és ekkor ért újabb kulcspillanatához kettejük drámája: mivel a németnek volt még egy tervezett bokszkiállása, Hamiltonnak pedig nem, a csapat azt kérte az angoltól, engedje el a németet. Csakhogy Hamilton nem fogadott szót („Nem fogok lassítani Nico miatt. Ha közel kerül, megelőzhet” – mondta a rádión), maga mögött tartotta csapattársát, akinek végül onnan kellett kiállnia, és csak a hetedik helyre tért vissza.

A szintén kétszer szervizelő Alonso vezetett Hamilton és a Rosberghez hasonlóan háromszor kiálló, frissebb gumikon felzárkózó Ricciardo előtt. Az utolsó tíz körben szorosan egymás mögött haladt a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull, Hamilton nehezen tudta kivédeni a friss gumikon érkező ausztrál támadásait. A 67. kör elején nem is sikerült neki, Ricciardo a kettes kanyar külső ívén a Magyar Nagydíj történetének egyik legnagyszerűbb előzését bemutatva elsuhant mellette, majd egy körrel később Alonsót is maga mögé utasította.

Hamilton végül egy hellyel előzte meg a negyedik pozícióba felzárkózó Rosberget, és a vb-n 11 pontra csökkentette hátrányát.

MAGYAR NAGYDÍJ
2014. július 27., Hungaroring 
70 kör, 306.630 km
1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault)
2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 5.225 másodperc hátrány
3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 5.857 mp h.

A TELJES VERSENY

2013: durrantak a gumik – a Pirelli orosz rulettet rendezett Silverstone-ban
2012: Alonso előtt többször is felcsillant a remény, de a végén Vettel örülhetett Brazíliában
2011: ütközés, rekordszámú bokszkiállás és utolsó körös előzés – Button utolsóból első a kanadai káoszban
2010: Hamilton diadalmaskodott a kanadai gumikáoszban
2009: Beteljesült a Brawn GP és Button tündérmeséje Brazíliában
2008: pokolból a mennybe – Hamilton drámai körülmények között szerezte meg az első vb-címét
2007: az újonc Hamilton zsebében volt a vb-cím, de a sanghaji kavicságy közbeszólt
 2006: igazi klasszikus lett az első esős Magyar Nagydíj
 2005: Räikkönen és Alonso átverekedte magát a mezőnyön Szuzukában
2004: a monacói alagútban szakadt meg Schumacher nagy sorozata
2003: mosogatólé és időmérési hiba okozott káoszt Interlagosban
 2002: ajándékba kapott győzelme után kifütyülték Schumachert
 2001: először ünnepelt testvérpár az első két helyen
 2000: huszonegy év után újra ferraris egyéni vb-cím
 1999: Schumacher, a legjobb kettes számú pilóta
1998: tömegkarambol, dühöngő Schumacher és a Jordan első győzelme
1997: Schumacher kiütötte magát a vb-pontversenyből, Villeneuve ünnepelhetett
1996:  huszonegy indulóból csupán három ért célba
1995: Schumacher a 16. helyről indulva nyert Spában
1994: tragikus, fekete hétvége Imolában
1993: Senna és az „istenek köre” az egyetlen Donington Park-i futamon
1992: a boxban kattant a bilincs Schumacher első győzelmének hétvégéjén
1991: Sennának nyolcadikra összejött a hazai siker
1990: ismét Japánban dőlt el a vb-cím, de most fordított kimenetellel
1989: így énekelték meg a magyar lapok Mansell szenzációs mogyoródi győzelmét
1988: a Ferrari kettős győzelemmel tisztelgett Enzo Ferrari emléke előtt
1987: roncsderbi után a Williamsek uralták a spielbergi pályát
1986: Mansell gumija felrobbant Adelaide-ben, s odalett a vb-címe
1985: Lauda Hollandiában aratta karrierje utolsó, 25. győzelmét
1984: a száguldó cirkuszban nem lett sorozat Dallasból
1983: kettős McLaren-győzelem született a 22. és a 23. rajthelyről
1982: kaotikus utolsó három kör döntött Monacóban
1981: a kaszinóváros futama leginkább Piquet-nek hozott szerencsét
1980: hiába Pironi elsősége, Jones nyert Kanadában – és világbajnok lett
1979: a legnagyobb csata egy második helyért
1978: jött, látott, győzött, eltűnt – egy mérnöki bravúr nyomában
1977: Andretti karrierje legkedvesebb előzésével szomorította el Schecktert
1976: Lauda kinevette a halált – negyedik hely az utolsó kenet után
1975: James Hunt és az egyik legnagyobb meglepetésgyőzelem
1974: nem volt elég üzemanyag az autóban, meghiúsult az argentin ünnep
1973: amerikai siker a tömegkarambol után újraindított futamon
1972: Emerson Fittipaldi nyerte meg az idegek csatáját Ausztriában
1971: nyolcan álltak az élen, két tizeden belül ért célba az első négy Monzában
1970: Rindt az utolsó kanyarban előzte meg a hibázó Brabhamet
1969: Jackie Stewart és Jochen Rindt klasszikus csatát vívott Silverstone-ban
1968: tragikus idény legnehezebb versenyén brillírozott Jackie Stewart
1967: Jim Clark körhátrányból állt az élre, mielőtt jött az utolsó körös dráma
1966: Scarfiotti beugróként nyerte meg az Olasz Nagydíjat a Ferrarival
1965: az utolérhetetlen Jim Clark a Nürburgringet is legyőzte
1964: egy körön múlt Jim Clark címvédése 1964-ben Mexikóban
1963: Spában vette kezdetét Jim Clark 1963-as dominanciája
1962: Jim Clark beragadt a rajtnál, Graham Hill egérutat nyert a vb-csatában
1961: német riválisa tragédiája után lett az első amerikai világbajnok Phil Hill
1960: Stirling Moss Monacóban megszerezte a Lotus első győzelmét
1959: Jack Brabham a célba tolta az autóját Sebringben
1958: Ferrari-csapatutasítás döntött a vb-címről a tragédiák évében
1957: Fangio az utolsó győzelméért az életét is kockára tette
1956: Peter Collins a saját vb-esélyét feláldozva adta át Ferrariját Fangiónak
1955: Stirling Moss nyerte a Fangio elleni Mercedes-csatát Angliában
1954: Fangio első hazai győzelme a Ferrari sikertelen óvása után
1953: a sorozat első igazi klasszikusa volt az 1953-as Francia Nagydíj
1952: Belgiumban kezdődött Alberto Ascari egyeduralma
1951: a Ferrari Angliában szerezte meg első futamgyőzelmét
1950: így kezdődött minden 75 évvel ezelőtt Silverstone-ban

 

Legfrissebb hírek

F1 75: durrantak a gumik – a Pirelli orosz rulettet rendezett Silverstone-ban

F1
Tegnap, 10:18

F1 75: Alonso előtt többször is felcsillant a remény, de a végén Vettel örülhetett Brazíliában

F1
2025.08.19. 14:29

F1 75: ütközés, rekordszámú bokszkiállás és utolsó körös előzés – Button utolsóból első a kanadai káoszban

F1
2025.08.18. 16:23

Oscar Piastriról lelátót neveznek el Melbourne-ben

F1
2025.08.18. 13:33

F1 75: Hamilton diadalmaskodott a kanadai gumikáoszban

F1
2025.08.17. 11:48

F1 75: beteljesült a Brawn GP és Button tündérmeséje Brazíliában

F1
2025.08.16. 10:42

MotoGP: ingyenes expressz indul a Magyar Nagydíjra

Egyéb autó-motor
2025.08.15. 16:32

F1 75: pokolból a mennybe – Hamilton drámai körülmények között szerezte meg az első vb-címét

F1
2025.08.15. 11:04
Ezek is érdekelhetik