TALÁLATOK A(Z) NS-publicisztika CÍMKÉRE

2385 találat
Egyéb egyéni
4 órája

AIPS SMA? Nem, BMK! – Csisztu Zsuzsa publicisztikája

ALAPVONAL. Persze joggal kérdezhetnék, miért van erre szükség? És kapásból rá is vághatnánk: nagyjából azért, amiért Oscar-, Emmy- vagy Grammy-díjakat is kiosztanak más szakmákban.
NS-publicisztika
Egyéb egyéni
2024.03.17. 23:35

Ligák fölötti művészet – Malonyai Péter publicisztikája

ALAPVONAL. A klubok – ha kicsik, ha nagyok – aligha gondolnak a futballra, mint művészetre, eredményvezéreltek, a profitra összpontosítanak, Natlacen alighanem jól sejti, hogy a többségük nem is érti valójában, miről szól a művészet, és éppen emiatt inkább az aktuális trendet követi, nem mozog a komfortzónán kívül, nehogy bevételtől essen el.
NS-publicisztika
Magyar válogatott
2024.03.16. 23:26

Együtt – Bobory Balázs publicisztikája

ALAPVONAL. A szurkolóktól pedig továbbra is a bizalom a legfontosabb. A nagy többség imádja, élteti a magyar futballválogatottat, nem véletlenül kapkodják el a jegyeket órák alatt a felkészülési meccsekre is. De még több önuralomra van szükség a fotelban is, a közösségi terek világában, mert a közhangulatot, a közvélekedést már ez uralja, és most Marco Rossinak, valamint a csapatnak e téren nincs másra szüksége, mint egységes kiállásra, támogatásra.
NS-publicisztika
Kézilabda
2024.03.15. 23:38

Tűzvonalban – Ballai Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Ilyés Ferenc elnök szerint: ha Chema elindul a tűzbe, a játékosok utánamennek. Nos, most éppen oda kell elindulni. Aztán holnap sértetlenül ki is jönni onnan. A fiúk tudják, mi a tét, és azt is, hogy ez nem csak az olimpia. Hanusz Egon ezt e mondatával tisztába is tette: »Adósak vagyunk a magyar szurkolóknak a hazai Eb miatt.« Ez a régi, daliás idők sportolójának gondolkodásmódja, amikor az alapmotiváció az volt, hogy örömet kell szerezni az embereknek.
NS-publicisztika
Magyar válogatott
2024.03.13. 23:38

Mi lenne, ha… – időutazás – Vincze András publicisztikája

ALAPVONAL. Mi lenne, ha a régi ászok képességeit a mai futballtudomány segítene kibontakoztatni? Mire vinnék a nemzetközi kupaszíntéren a hetvenes évek verhetetlen újpesti együttesének tagjai, akik között voltak olyan futballisták, hogy miközben a válogatottba meghívót kaptak, a klubcsapatuk kispadján ülhettek csupán (csupán?!)
NS-publicisztika
Amerikai sportok
2024.03.12. 23:27

Amerika határok nélkül – Moncz Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Nem is annyira a valóságtól elrugaszkodott darabszám a lényeg, hanem a piacszerzés. Az, hogy még több fogyasztót lehessen bevonni a kimondottan gazdasági alapokon fekvő ligákba, hogy még drágábban lehessen eladni a médiajogokat, hogy még nagyobb jegybevételre lehessen szert tenni, illetve hogy minél nagyobb hasznot lehessen húzni az értéktárgy-kereskedelemből.
NS-publicisztika
Minden más foci
2024.03.11. 23:30

Tavaszi őrület – Csinta Samu publicisztikája

ALAPVONAL. A háromszéki csapat a román labdarúgó-bajnokság felsőházában folytathatja a küzdelmet, és ezzel izgalommentes tavaszt vívott ki magának, hiszen a hatodik helynél hátrább már nem végezhet. Ezért a »karosszékes« pozícióért hajtott a mezőnynek több mint a fele, a hajsza pedig olyan célegyenesbe torkollt, amelybe négy csapat is gyakorlatilag azonos eséllyel fordult. Sőt, az egymás elleni korábbi eredmények nyomán a Sepsi szorult a külső ívre, mégiső ért be elsőként.
NS-publicisztika
Német labdarúgás
2024.03.10. 23:38

Főszerepben a tartozékok – Malonyai Péter publicisztikája

ALAPVONAL. Visszatérve a kiindulóponthoz, Dárdai és Cifuentes gesztusát csak üdvözölhetem, áttörésnek nem tekinthetem. Pedig jó lenne, ha a bírók leereszkednének a játékosokhoz, edzőkhöz. Mert a futball a sport, nem a bíráskodás.
NS-publicisztika
Egyéb egyéni
2024.03.09. 23:17

Tetű és strandpapucs – Ballai Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Akinek nem a tanítvány, hanem önmaga, a saját önmegvalósítása az első, vagy pusztán pénzt akar keresni, és unja, utálja, amit csinál, az az igazi gyermekbántalmazó; kifacsart testek és lelkek, idő előtt kiégett, a sportból kiábrándult fiatalok mondanak ítéletet a munkájáról – fegyelmi határozatok nélkül is.
NS-publicisztika
Minden más foci
2024.03.08. 23:24

Szamba a hóban – Moncz Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Miért nem lehetett kimondani, hogy itt azért kőkemény gazdasági döntés (is?) született? Braathen nem a Copacabana homokján tette meg a bejelentést, hanem »szárnyakat adó« támogatója osztrák központjában. Ami csak keretbe foglalta az egész ügyet, hiszen az egyébként zseniális és különc norvég azért hagyott fel a profi síeléssel, mert a norvég szövetséggel nem tudott dűlőre jutni a szponzorkérdésben.
NS-publicisztika
Minden más foci
2024.03.07. 23:10

Rendszerhiba – Smahulya Ádám publicisztikája

ALAPVONAL. Az Empoli korábbi vezetőedzője, Aurelio Andreazzoli szerint felháborító, hogy hétről hétre a VAR ítéleteiről beszél mindenki, nem magáról a meccsről, ami nem a játékvezetők hibája, hiszen ők is »áldozatok«. Úgy véli, a sportág jövője a tét, a legnagyobb probléma pedig szerinte is az, hogy tízen tízféle módon értelmeznek egy-egy helyzetet, sokszor a szurkolók sem értik, melyik ítélet miért születik.
NS-publicisztika
Olasz labdarúgás
2024.03.06. 23:13

Mi újság Itáliában? – Csillag Péter publicisztikája

ALAPVONAL. Olaszországi viszonylatban minden idők legmagasabb eladott példányszám-mutatóját a La Gazzetta dello Sport hozta az olasz labdarúgó-válogatott berlini világbajnoki győzelme után, a 2006. július 10-i lapszámból (címlapján az azóta pólón, bögrén, sapkán visszaidézett »Tutto vero!«, »Mind igaz!« főcímmel) nem kevesebb mint 2 302 808 példányt adtak el.
NS-publicisztika
Bajnokok Ligája
2024.03.05. 23:19

Állandó remény – Bobory Balázs publicisztikája

ALAPVONAL. A PSG rengeteg pénzből összetákolt, csillogó-villogó, ám mégiscsak könnyűszerkezetes palota, amely előbb-utóbb összeomlik.
NS-publicisztika
Francia labdarúgás
2024.03.04. 22:57

Metzi agymosás – Csinta Samu publicisztikája

ALAPVONAL. A Nantes otthonában aratott 2–0-s metzi győzelem mindenesetre még időben jöhetett ahhoz, hogy a hosszas »oxigénhiány« ne okozzon visszafordíthatatlan károsodást. (…) Bölöni László kihívásként tekint a feladatra, amelynek teljesítése talán nagyobb bravúr lenne, mint átlagos helyzetben európai kupaszereplést érő helyre navigálni egy csapatot.
NS-publicisztika
Minden más foci
2024.03.03. 23:38

A mellébeszéléstől a mellélövésig – Malonyai Péter publicisztikája

ALAPVONAL. Tudom, korunk főként a látszatra adó illemszabályainkra fittyet hánytak az MTK-futballisták és Schön középpályás, de tart már ott az álszentség, hogy üdvözöljek minden emberi gesztust. Mert – és itt utasítok el egy másik bevett közhelyet – a futball is egyéni sport, csak éppen kell hozzá tizenegy ember.
NS-publicisztika
Egyéb egyéni
2024.03.02. 23:29

Évszázados alapok – Ballai Attila publicisztikája

ALAPVONAL. A Nemzeti Sport 1924. március 1-jei számában markánsan kijelölte a – nem a lap hasábjain, hanem a parlamenti padsorokban zajló – vita alapjait, hiszen leszögezte: »A sport fejlődésének az volt a múltban az egyik legnagyobb akadálya, hogy az állami élet szervei teljes közönnyel viseltettek irányában (…)«. Ezt szinte ugyanebben a formában a rendszerváltás után is többször megállapíthattuk.
NS-publicisztika
Egyéb egyéni
2024.03.01. 23:51

Sportemberi sors – Deák Zsigmond publicisztikája

ALAPVONAL. a jelenlegi aktív, már Európa-bajnokságokat megjáró, válogatott szinten is sikeres mai focistáinké lesz az az új generáció, amely rövidesen megreformálhatja a szakkommentátori munkát is, az általános elfogadottság tekintetében mindenképpen.
NS-publicisztika
Angol labdarúgás
2024.02.29. 23:05

Liverpooli tinilázadás – Moncz Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Megmosolyogtató olvasni-hallani, amikor sehonnan sem jövő és pontosan oda is tartó edzők az eredménykényszer nyomásával indokolják a hozzájuk hasonló környezetből érkező, rutinosnak hitt labdarúgók bevetését, miközben a világ egyik legjobbja elballag a klub akadémiájára, aztán olyan lazán emel be a csapatába egy, kettő, három, akármennyi játékost, mintha világéletében ott futballozott volna.
NS-publicisztika
Magyar válogatott
2024.02.28. 23:18

Cancún nem Irapuato – Bobory Balázs publicisztikája

ALAPVONAL. Az utolsó meccs után azért akadtak, akik kóvályogtak az ünneplés után, de nem azért, mert sok volt a tészta, vagy mert túledzettek lettek volna... Ennyi bőven belefért. Az meg nagyon kellett, hogy Mexikóról végre más emlékünk is legyen, mint a szovjetek elleni 0–6.
NS-publicisztika
Egyéb egyéni
2024.02.27. 23:05

A villanások iparosa – Malonyai Péter publicisztikája

ALAPVONAL. Más idők jártak akkoriban a fotóriportereknél is. Hol volt még a digitális technika, spórolni kellett a filmmel, egyetlen képbe kellett sűríteni a történetet, láthatóvá tenni, ami a fotóst, mint például a ma 80 éves Rédei Ferencet gondolkodásra késztette. Egy-egy meccsen, versenyen el kellett kapnia a legjellemzőbb pillanatokat, amihez enyhén szólva sem ártott, ha ő maga is megfordult a pályákon, tudta, milyen helyzetből mi következhet.
NS-publicisztika

1

/

120