TALÁLATOK A(Z) publicisztika CÍMKÉRE

87 találat
Amerikai sportok
2025.06.24. 00:18

Napfény a jégen – Bodnár Zalán publicisztikája

ALAPVONAL. Nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a tényezőt sem: Florida adózási szempontból is csábító. Nincs állami jövedelemadó, ami vonzóvá teszi a csapatokat a játékosok számára, különösen a magasabb fizetésű sztárok körében. Ez azonban nem minden, hiszen a szakértők szerint a Panthers NHL-sikere nem pusztán a »tax advantage« miatt következett be, hanem a tudatos csapatépítés, a közösségi beágyazottság és a győztes kultúra kialakítása miatt.
vélemény
publicisztika
NS-publicisztika
Amerikai sportok
2025.06.20. 23:46

Pénzgyár lehet a Lakersből – Moncz Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Nem igazán kételkedem benne, hogy hamarosan a Lakers is megérkezik a legnagyobb luxusadózók közé, de abban sem, hogy jönnek majd az innovatív megoldások és innovatív szerződések is. Mert Walterék abban különösen jók, hogy meggyőzzenek valakit, miért érdemes csatlakozni hozzájuk.
Los Angeles Lakers
publicisztika
NS-publicisztika
Egyéb egyéni
2025.06.19. 23:20

„Egy pohár friss vizet!” – Csillag Péter publicisztikája

ALAPVONAL. A Félidő 0:0 túlburjánzó képeivel szokatlanul kavargó, avantgárd hatású, sorokra bontva nehezen elemezhető vers, amely egészben mégis nagyot üt; teljes lendülettel löki ki az olvasót a mámoros stadiontérbe, szenvedélyes tűzzel, kikezdhetetlen hittel töltve fel az előtte álló küzdelmekhez. József Attila műve a tisztaság, az őszinteség, a remény szikrázó himnusza.
József Attila
publicisztika
NS-publicisztika
Minden más foci
2025.06.18. 23:23

Az öltöző hatalma – Malonyai Péter publicisztikája

ALAPVONAL. Bőséges szakirodalma van annak, hogy miként kerülheti el a bukást egy edző, pontosabban: mikor nem buktatják meg. Az ismérvek között az első, hogy tudnia kell, kik a véleményvezérek, s muszáj velük jó viszonyt kialakítania. Ehhez képest az, hogy felkészült, ismeri a játékosait, egyenlő bánásmód mellett szigorú, képes megújulni időről időre, könnyebben megoldható feladvány.
Robert Lewandowski
Alapvonal
publicisztika
NS-publicisztika
Magyar válogatott
2025.06.17. 23:43

Vágy és realitás – N. Pál József publicisztikája

ALAPVONAL. Van-e hát reális esélyünk a világbajnokság (immár 48-as) mezőnyébe bejutni negyvenesztendei várakozás után, s ha van, de elég kevés, kimondhatja-e ezt a csapat szövetségi kapitánya, akitől minden szurkoló – vele két Eb-szereplés után – ennek az álomnak a valóra váltását várja el?
magyar válogatott
NS-vélemény
publicisztika
Minden más foci
2025.06.16. 23:37

Jönnek, dörömbölnek – Csinta Samu publicisztikája

ALAPVONAL. Az, hogy Pozsonyban zsúfolt ház előtt játszhatott a hazai válogatott, szinte magától értetődő, a futballőrült Dunaszerdahelyen pedig, úgy tűnik, szinte valamennyi mérkőzés ünnepnek számít. A fiatalok iránti érdeklődés fokát a nyári szabadságolások is befolyásolják, a korosztályos kontinensbajnokságokat célzó szervezett turizmusban rejlő lehetőségeket azonban egyelőre nem nagyon fedezték fel az utazási irodák.
U19-es Eb
U21-es Eb
NS-vélemény
publicisztika
NS-publicisztika
Minden más foci
2025.06.13. 23:14

Egyedül nem megy? – Cselőtei Márk publicisztikája

ALAPVONAL. A tendenciát figyelve a jövőben nem csökkenni, épp ellenkezőleg, rohamosan nőni fog a multiklubmodellek száma világszerte, ennek azonban az lesz az eredménye, hogy még az elmúlt két évtized mintájához képest is szűkül majd az a kör, amely a futballvilágot uralja.
multiklub-modell
publicisztika
NS-publicisztika
Minden más foci
2025.06.05. 00:41

Utólagos okoskodás – Malonyai Péter publicisztikája

ALAPVONAL. Meglátásom szerint, vállalva a nagyokosok minden szitkát, nincs olyan, hogy futballstílus. Még úgy sem, hogy a hozzáértők szerint a pozíciós játék és a dinamikus presszing (Pep Guardiola, Jürgen Klopp) ötvözete az igazi. Igaz, hozzáteszik, hogy a meccseken a történések függvényében alkalmazkodni kell.
NB I
NS-vélemény
publicisztika
NS-publicisztika
Jégkorong
2025.05.26. 23:36

Micsoda buli! – Thury Gábor publicisztikája

ALAPVONAL. Magyarország majd’ száz éve, 1927-ben lett a Nemzetközi Jégkorongszövetség tagja, a második világháború előtt Európa-bajnokságokon és két olimpián (1928, 1936) vett részt, Hircsák (Csák) István kapust a harmincas-negyvenes években a kontinens egyik legjobbjának tartották.
jégkorong
Alapvonal
publicisztika
NS-publicisztika
Minden más foci
2025.05.25. 22:57

Vakációs álmodozások – Csinta Samu publicisztikája

ALAPVONAL. A legtöbb helyen már vége az idénynek, egyesek hamarosan exkluzív tengerparti nyaralások képeit teszik közé a különböző fórumokon, mások még csak tervezgetik a régen vágyott és megszolgált lazulást. És persze bőven vannak olyanok is, akik egzisztenciális jelentőségű vigyázzállásban várják játékosügynökök vagy a sportigazgatók telefonhívását.
vélemény
publicisztika
NS-publicisztika
Olasz labdarúgás
2025.05.25. 00:00

Támadószentek – Ballai Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Nápoly pedig még annál is »délebb«. Máig más ország. Ahol a pizza még a legelőkelőbb éttermekben is idézi azt a kort, amikor valóban a szegények eledele volt, ahol a limoncello olyan, mintha friss, édes, lédús citromba harapnál. Ahol a labdarúgás, akár Latin-Amerikában, nem sportág, hanem életforma, szenvedély, férfias virtus, harci játék, vallás.
NS-VÉLEMÉNY
Napoli
publicisztika
Minden más foci
2025.05.19. 00:08

Kiscsapatok nagy dobásai – Patai Gergely publicisztikája

ALAPVONAL. A szurkoló egy életre választ klubot és akkor is kitart mellette, ha nem fut a szekér, a néző viszont egy-egy csapattal szimpatizál, amely valamilyen szempontból kimagaslót nyújt – ezt a két érzést össze sem lehet hasonlítani.
vélemény
publicisztika
NS-publicisztika
Egyéb egyéni
2025.05.13. 23:51

Csatatér – Szűcs Miklós publicisztikája

ALAPVONAL. Ahelyett, hogy enyhült volna a légkör, pattanásig nőtt feszültség, minden eddiginél élesebb a megosztottság, a felek a sportra korábban nem jellemző kritikai megnyilvánulásokkal, minősítésekkel, jelzőkkel illetik az ellenoldalon állókat, miközben a magyar asztalitenisz a sport iránt érdeklődő közvélemény szemében a lét és a nemlét határán mozog.
asztalitenisz
publicisztika
NS-publicisztika
Bajnokok Ligája
2025.05.11. 23:37

Elégedetten hátradőlve – Cselőtei Márk publicisztikája

ALAPVONAL. A labdarúgó BL-serlegért tehát két zseniális, de az idény előtt ezen a szinten némiképp lesajnált, az előző idényben hazája bajnokságát megnyerő csapat küzd egymással, az El-fináléban az évad előtt esélyesnek számító, de a PL-ben rendre csalódást okozó klubok csapnak össze, míg a Konferencialiga-döntőben egy harmadik párosítási formula jött össze.
Bajnokok Ligája
publicisztika
NS-publicisztika
Bajnokok Ligája
2025.05.01. 23:39

Már most a csúcson – Cselőtei Márk publicisztikája

ALAPVONAL. Nem vagyok híve az ilyesfajta játékos-összehasonlításnak, de ami tény, az tény: Lamine Yamal jobb 17 évesen, mint Lionel Messi vagy bárki ebben a korban.
Lamine Yamal
publicisztika
NS-publicisztika
Vízilabda
2025.04.27. 23:28

Gólokra várva – Patai Gergely publicisztikája

ALAPVONAL. A vízilabdát ráadásul nem elég nézni, érteni is kell ahhoz, hogy magával ragadja az embert. Amikor a barátaimnak áradozom a pólómeccsekről, tízből kilencen azt mondják: jó, de fogalmunk sincs, mi történik a víz alatt. Jogos a felvetés, bár ezen aligha lehet segíteni, viszont az új szabályok azt helyezik előtérbe, amit látunk is: a játék sava-borsát, a gólt.
vízilabda
publicisztika
NS-publicisztika
Röplabda
2025.04.26. 23:28

Városi világsztárok – Ballai Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Vajon miért jutott ide ez az egyébként remek, látványos, dinamikus, könnyen követhető és élvezhető, tiszta szabályrendszerű sportág? Legalábbis nálunk, mert a földkerekség számos pontján virágzik. A miért mellett a honnan is kérdés, és utóbbira könnyebben megtalálhatjuk a választ.
vélemény
publicisztika
NS-publicisztika
Egyéb csapat
2025.04.25. 23:41

Csapat a csapat mögött – Moncz Attila publicisztikája

ALAPVONAL. Na de mi van azokkal a háttéremberekkel, akik naponta küzdenek azért, hogy a csapatuk elérjen valami nagy célt, ők pedig meghúzódva ugyanúgy ünnepeljenek, ha sikerrel jár mindenki. Ők legalább annyira vágyják a sikert, mint a csapat és a szurkolók, a jelentős részük ráadásul általában lokálpatrióta és drukker is egyben, így aztán egy-egy álom valóra válása nekik sokszorosan is értékes.
Ultrabalton
publicisztika
NS-publicisztika
Egyéb egyéni
2025.04.24. 23:56

Álom egy sportújságról – Csinta Samu publicisztikája

ALAPVONAL. A múlt köztudomásúlag mindent megszépít. A csíkszeredai Új Sport hajdani agóniája fölötti emberi, egyesek esetében egzisztenciális fájdalmát is régen elmosta. Maradt a mosoly, a büszkeség, az emlékek felidézése, a tudat, hogy résztvevői történelmi tett alkotó részesei lehettek. Hogy ennyi is adatott, tekintsük a Fennvaló ajándékának, a nagy elődök álmai beteljesítésének.
vélemény
publicisztika
NS-publicisztika
Minden más foci
2025.04.10. 23:28

Legjobbak, legszebbek – Deák Zsigmond publicisztikája

ALAPVONAL. Mindössze három klasszis kapott egyáltalán szavazatot, egy magyar és két külföldi. Nem csigázom tovább a »tudatlanok« kíváncsiságát, íme,  így alakult a háromszereplős mérkőzés: Lionel Messi–Puskás Ferenc–Cristiano Ronaldo 9–6–4.
Puskás Ferenc
Lionel Messi
Cristiano Ronaldo
magyar válogatott
Alapvonal
publicisztika
NS-publicisztika

1

/

5