MotoGP: Márquez elnézést kért, de nem volt más választása

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2021.05.30. 10:37
null
Márquez bocsánatot kért Vinalestől (Fotó: motogp.com)
Miközben az egész depó Jason Dupasquier-nek drukkol, és bízik a létező legjobban, ahogy mondani szokás, az élet nem állt meg, a show-nak folytatódnia kell. Nemsokára a mezőny ismét egymásnak feszül Mugellóban. De vajon kik a legesélyesebbek? Hogyan élték meg a tegnapi baleset végtelenül hosszú perceit? És miért kért bocsánatot Marc Márquez Maverick Vinalestől?

Egyértelmű favorit a MotoGP futama előtt a pole-ból induló Fabio Quartararo, aki ismét bebizonyította, hogy ő a szombati nap királya, és egyre nagyobb az esélye, hogy egy újabb autóval gazdagodjon a szezon végén, mint a legjobban kvalifikáló versenyző.

A második helyről rajtoló Pecco Bagnaia mellett talán ő volt az egyedüli szombaton, aki önerőből futotta meg a legjobb idejét, nem pedig egy versenytársat követve. Tette mindezt egy jóval lassabb motoron, mint a Ducatik vagy éppen a gyári KTM-ek.

A francia ráadásul nem csak egy körön gyors, az FP4-et is megnyerte, ami általában sokat elárul a futamról. Ennek ellenére nem lesz könnyű dolga, hogy leszakítsa magáról a többieket, de a rajtnál segítségére lehet, hogy már a hangvillásoknak is elöl-hátul rendelkezésére áll az ún. hole shot eszköz, amely még nagyobb erőátvitelt és stabilitást tesz lehetővé.

Nakagami Takaaki tempója szintén ígéretesnek tűnik használt gumikon, de a 15. helyről rajtolva nem lesz könnyű dolga, hogy dobogóra álljon. Főleg, hogy az utolsó pódiumos helyre (ha feltételezzük, hogy a győzelem az eddig látott teljesítmény alapján Quartararo és Bagnaia között dől majd el) legalább 6-7 versenyző is esélyes.

Quartararo és Bagnaia harca sok szempontból érdekes lehet. A futamgyőzelem mellett a bajnoki éllovasság a tét, másrészt kiderülhet, hogy a végsebesség és a hosszú egyenes vagy az agilitás és a kanyarok döntenek.

Persze azok is beleszólhatnak majd a küzdelembe, akik szombaton csak mások mögött tudtak gyors kört futni, mint például Johann Zarco, aki maga is bevallotta, egyedül nem lett volna képes jó köridőre. „Ez a sötét oldala ennek a sportnak. De ha nem vagy képes így játszani, akkor nem vagy a megfelelő szinten. Próbálunk olyan tisztán versenyezni, ahogy csak lehet, de néha ez nem lehetséges.”

Nem Zarco volt az egyetlen, aki ehhez a „cselhez” folyamodott az időmérőn, Pecco Bagnaia mögött egy hatos boly állt össze, amiért nyilván az olasz sem lelkesedett, de nem hagyta megzavarni magát, szélárnyék és referencia nélkül is a leggyorsabb tudott lenni abban a csoportban.

Míg egyeseknél azonban csak legyintünk egy ilyen helyzetben, addig Marc Márquez Q1-es produkciója után sorra jöttek a kritikák – naná, hogy az újságírók ráharaptak a témára.

„Tudom, hogy nem volt teljesen fair, amit csináltam” – vallotta be Márquez, aki elnézést is kért Vinales-től. „Megvan rá minden okod, hogy dühös legyél – mondta a hondás honfitársának, aki természetesen egy DE-vel folytatta a történetmesélést. „Nem volt más választásom. Délután nagyon-nagyon rosszul éreztem magam a motoron, és fizikálisan sem voltam jól. Az FP4 végén mondtam, a csapatnak, hogy nem érzem a motort, semmit sem érzek, követnem kell valakit. Megnéztük a listát, és Maverick volt a leggyorsabb, ha más lett volna, akkor mást választunk.”

Hogy hogyan reagált mindezekre Vinales, egyáltalán miért engedte el az utolsó körét, és hogyan élték meg a versenyzők a helyszínen a Moto3-as baleset képsorait, arról az alábbi elemző videóban tudhatnak meg részleteket.

A Moto2-esek időmérőjét zsinórban másodszor a kategóriaújonc Raúl Fernandez nyerte meg pályacsúccsal, amelyet talán még tovább javított volna, ha a pálya egyes részein el-eleredő eső nem zavart volna be. Ha jól tud tartalékolni a gumikkal, akkor a tempóját elnézve minden esélye megvan egy újabb futamgyőzelemre, amivel az összetettbeli vezetést is átvenné, hiszen jelenleg csupán egy pont a lemaradása csapattársa, Remy Gardner mögött, aki a negyedik leggyorsabb volt az időmérőn. A második helyről rajtoló Sam Lowes célja nem lehet más, mint hogy dobogóra álljon akkor is, ha a győzelem nem lehetséges, mert egy újabb nullázással kiírhatja magát a bajnoki esélyesek közül.

Az időmérő végeredményét itt tekinthetik meg.

A Moto3-as kvalifikáció végén történt balesetről már beszámoltunk. A legkisebbek időmérőjéről továbbra is megállapítható, hogy esélytelennek tűnik normális mederbe terelni, és olyan büntetést kitalálni, ami tényleg elveszi a pilóták és a csapatok kedvét az egymásra való várástól.

A Q2 első öt percében egyedül a Q1-ből bejutó Pedro Acosta gurult ki a pályára, mindenki más a hétvége addigi leggyorsabbjára, Andrea Mignóra várt, aki úgy döntött, hogy inkább visszamegy a bokszba mért kör nélkül és csak a leintés előtt négy és fél perccel megy vissza a pályára. De nem ő volt az egyedüli, aki ezt a taktikát választotta. Kevesebb mint négy perccel a leintés előtt még csak 9 versenyzőnek volt mért ideje a 18-ból.

A pole-t Szuzuki Tacuki szerezte meg (természetesen) körrekorddal, épp a második leggyorsabb, Pedro Acosta szélárnyékában, aki először rajtolhat majd az első sorból világbajnokságon.

Az időmérő végeredményét itt tekinthetik meg.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik