Rali: Herczig rajthoz áll a világbajnokság portugál futamán

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2021.04.30. 11:54
null
Herczig rajthoz áll a rali-világbajnokság portugál futamán (Fotó: Skoda Rally Team Hungária )
Herczig Norbert, a négyszeres abszolút bajnok raliversenyző navigátorával, Ferencz Ramónnal egy rettenetesen nehéz vb-futamot választott, hogy a lehető legjobban felkészüljön az Európa-bajnokságra.

 

Talán furcsán hangzik, de igaz, a Skoda Rally Team Hungária párosa, Herczig Norbert és Ferencz Ramón tesztelni megy a világbajnokságra – mivel az Európa-bajnoki program átalakult, az idénynyitó, Azori-szigeteken esedékes versenyt halasztották, jött az ötlet, hogy a Portugál rali remek felkészülés lenne nem csupán a lengyel és a lett ERC-futamra, hanem a szeptember végi, portugáliai Fafe ralira is. Utóbbi pályái részben megegyeznek ugyanis a világbajnokság pályáival.

Az egyik legnehezebb verseny a Portugál rali, tizenhárom gyorsaságival, 346 gyorsasági kilométerrel, ráadásul a szakaszok között van harmincnyolc kilométeres is. Itt már maga a pályafeldolgozás is elképesztő munka lesz. Kétszer mehetünk végig a pályákon és két napunk lesz rá, hogy a 346 versenykilométer valamennyi kanyarját feldolgozzuk” – kezdte a kihívás ismertetését Herczig Norbert.

A verseny össztávja is beszédes, a három nap alatt 1528 kilométert kell megtenniük az indulóknak, ami még akkor is sok, ha nincs defekt, technikai gond, vagy kerékcsere. A raliban viszont ezekkel is számolni kell, olyannyira, hogy a páros egy szerviz-továbbképzésen is részt vesz a Topp Cars bázisán.

A verseny első napján nem lesz szerviz. Reggel elindulunk és nyolc gyorsaságin 122 kilométert kell teljesíteni úgy, hogy nem segíthet a szervizcsapat. Csak kerékcserére és tankolásra lesz lehetőség, valamint a versenyzőpáros elvégezhet olyan javításokat, amelyekhez kizárólag az autó utasterébe szerelt alkatrészeket használhat fel. Egy féltengely, néhány futóműelem és hasonló kisebb dolog kerülhet így be a Skodába, de ezeket csak mi építhetjük be, külső segítség nélkül. Ezért kapunk a csapattól némi továbbképzést” – indokolta Herczig a versenyzők számára nem mindennapi programot.

Herczig Norbert és Ferencz Ramón (Fotó: Skoda Rally Team Hungária)
Herczig Norbert és Ferencz Ramón (Fotó: Skoda Rally Team Hungária)

Természetesen nem lehet elvonatkoztatni attól, hogy hiába a tesztelés az elsődleges cél, mégis egy olyan versenyen indul a duó, ami minden raliversenyző álma.

Amióta együtt versenyzünk Ramónnal, ő mindig elmondta, hogy nagy vágya egy világbajnoki futamon versenyezni. Azon a csapategyeztetésen, amikor a hogyan tovább lehetőségeit vizsgáltuk, ő vetette fel, hogy ez az ideális pillanat. Nem kellett sokat győzködnie, a már említett szakmai okok miatt is ez a jó döntés, de természetes nagyon örülök, hogy a pályafutásom során eljön ez a lehetőség. versenyzők vagyunk, ezért igyekszünk a lehető leggyorsabban menni, de tudjuk azt, hogy hol a határ, mennyi kockázat fér bele” – tette hozzá Herczig.

A Skoda Rally Team Hungaria és a Topp Cars első közös versenye lesz a Portugál Rally, és ez remek alkalom, hogy ne csak a teszteken, hanem egy nagyon hosszú, és roppant nehéz versenyen is még jobban összecsiszolódjon a szervizcsapat és a versenyzőpáros.

S hogy milyennek látja az esélyeiket Herczig?

„Huszonhat gumival kell teljesíteni ezt a pokoli hosszú és nehéz versenytávot. Mi ebben jók vagyunk, sokszor bebizonyítottuk, hogy jól tudunk abroncsot választani és úgy beosztani a gumikat, hogy a végére is maradjon. Láttuk, látjuk, hogy mire képesek azok a versenyzők, akikkel együtt megyünk az ERC-ben, de nem szabad elfelejteni, hogy megint egy olyan helyszínre megyünk, ami nekünk új, nekik pedig már van tapasztalatuk. Arra is készülnünk kell, hogy ezúttal nem az elsők között indulunk, hanem csak a WRC pilóták és az egész évben a sorozatban induló versenyzők mögött. Előfordulhat, hogy a negyvenedik és az ötvenedik hely környékén megyünk már az első körben is, ami azt feltételezi, hogy ezeken a pályákon ilyenkor már kaotikus állapotok alakulhatnak is. Bárhol kifordulhat egy olyan kő, ami veszélyt jelent a gumira vagy a futóműre. Tudjuk, készülünk rá, és ezzel együtt a számtalan olyan helyzetre is, ami eddig még nem volt a pályafutásunkban. És ahogyan mindig, most is számítunk a szurkolókra.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik