KOVÁCS NIKOLETT 2020.10.25 16:18 Frissítve: 2020.10.25 21:12

MotoGP: Morbidelli a Motorland Aragon királya, Nakagami bukott

Öt kanyar. Ennyi jutott Nakagami Takaakinak a mai futamon. Franco Morbidelli tényleg bemondta az „all in”-t, a Suzukik pedig idén harmadszor szereztek dupla pódiumot. Mir növelte előnyét az összetettben, három futammal a szezon vége előtt 32 pont választja el egymástól az elsőt a hatodik helyezett pilótától.

Franco Morbidelli örülhetett a végén (Fotó: Getty Images)

 

A rajtot még Nakagami kapta el a legjobban, de hamar elszálltak a győzelmi és dobogós reményei. Valószínűleg a hideg gumi és a teli tank miatt elment alóla a Honda eleje az 5-ös kanyarban.

Rögtön az első körben Brad Bindertől és Jack Millertől is elköszöntünk, előbbi a 2-es kanyarban telibe találta hátulról az ausztrált, így mindketten elestek.

A vezető helyet Morbidelli örökölte meg, és nem is engedte ki többet a kezéből. A futam nagy részében Álex Rins árnyékként követte őt néhány tizedes hátrányban, majd az utolsó négy körben az olasz képes volt ritmus váltani, egész pontosan megtartani azt, így előbb egy, majd közel két másodpercre növelte előnyét.

A harmadik helyen egészen a 11-ik körig Johann Zarco haladt, akit először Joan Mir, majd Álex Márquez is megelőzött. A hondás felzárkózása nagyjából eddig tartott, hiszen a 14. körben bukott a 2-es kanyarban.
Ezzel nincs már olyan pilóta a mezőnyben, aki minden versenyen célba ért volna, hiszen az utolsó két mohikánunk Márquez és Nakagami volt, utóbbi ráadásul eddig minden futamon a top10-ben ért célba.

Két körrel a vége előtt Zarco még egy pozíciót veszített, akkor Pol Espargaróval szemben maradt alul. Ötödikként így is a legjobb ducatisként zárt ma, miután a Miguel Oliveira elleni harcot 38 ezreddel megnyerte.

A futamot tehát Morbidelli és Rins zárta az élen, az a két versenyző, akit az elmúlt napokban a legtöbbet kérdezgettek arról, hogy segíti-e ma csapattársát a vb-összetett miatt. A válasz önmagáért beszél. Az olasz a rajtnál akart ellépni, Rins le akarta szakítani a többieket, mind a kettő megtörtént.

A harmadik helyezett Joan Mir növelte előnyét az összetettben, miután legnagyobb riválisai ma sem szerepeltek jól. Fabio Quartararo 8., Maverick Vinales 7., Andrea Dovizioso csak a 13. lett a tizenöt célba érő közül. Mir hatodszor állhatott dobogóra az utóbbi nyolc versenyén, idén pedig harmadszor végzett az első háromban két suzukis.

A verseny egyébként hét másodperccel volt gyorsabb, mint a múlt vasárnapi, Morbidelli pedig átadta a múltnak Jorge Lorenzo 2015 óta fennálló körrekordját.

GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG
TERUELI NAGYDÍJ
MotoGP (23 kör)

1. Franco Morbidelli (olasz, Yamaha) 41:47.652 perc
2. Álex Rins (spanyol, Suzuki) 2.205 mp h.
3. Joan Mir (spanyol, Suzuki) 5.376 mp h.
Az állás 11 futam után (még 3 van hátra): 1. Joan Mir (spanyol, Suzuki) 137 pont, 2. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 123, 3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 118

A teljes végeredményt itt tekinthetik meg!

Jaume Masia (balra) szoros csatában nyert (Fotó: Getty Images)

 

MASIA DUPLÁZNI TUDOTT ARAGONBAN

Újabb izgalmas Moto3-as futam az aragóniai pályán, de ugyanaz a győztes. Az első kilenc helyezettet kilenc tized választotta csak el a leintéskor, a végső sorrend az utolsó körben, az utolsó hátsó egyenesben és kanyarban dőlt el.

Jaume Masia a 13-ik körben jelentkezett be a győzelemért. Hondája jóval gyorsabb volt a hátsó egyenesben, többször is megelőzte ott erőből Albert Arenast, akinek néhányszor sikerült akkora előnyt kimotorozni az azt megelőző szektorokban, hogy Masia ne tudja ott visszaelőzni, de pont a legfontosabb, utolsó körben ez nem sikerült.

Sőt az célra fordító dupla kanyar féktávján Szaszaki Ajumu és Toba Kaito is betette mellé a motort, így Arenas csak negyedik lett a végén. A pole-ból induló Raúl Fernández egészen a 12-ik helyig csúszott vissza.

Az utolsó körben Szuzuki Tacuki bukott a 9-es kanyarban, Sergio Garcia pedig nem tudta elkerülni és átugratott rajta miközben a top10-es helyezésért harcoltak. Garcia a 28-ik helyről rajtolva a dobogóra is esélyes volt a táv felénél, de végül önhibáján kívül célba sem ért.

Masia a második idén (Arenas után) a legkisebbek között kétszer egymás után is győzni tudott, és az első, akinek ugyanazon a pályán sikerült.

Arenas legutóbb az Osztrák Nagydíjat tudta megnyerni, és ahogy a múlt héten, úgy most is az utolsó pillanatban csúszott le a dobogóról. Egy hete hetedik lett, most negyedik, ami azt jeleni, hogy Masia 28 pontot hozott rajta két verseny alatt.

De Arenas még így is növelni tudta előnyét Ogura Ai előtt, aki még mindig második az összetettben, pedig csak kilencedik lett ma.

A másodikként leintett Szaszakinak ez az első világbajnoki dobogós helyezése, ahogy a Tech3 csapatnak is az első ebben a géposztályban, amihez idén csatlakoztak.

„Az első évünk, az első dobogónk. Nehéz kategória, kijön a szíved a mellkasodon. Ajumu ma úgy harcolt, mint egy oroszlán. De Deniz (Öncü) hetedik helyének is nagyon örülök” – mondta Hervé Poncharal csapatfőnök.

A másik japán dobogós, Toba Kaito szintén nagy utat járt be az utóbbi időben, utoljára a tavalyi szezonnyitón fért fel a pódiumra, akkor a legmagasabb fokára.

Moto3 (19 kör) 
1. Jaume Masia (spanyol, Leopard Racing) 37:44.602 perc
2. Szaszaki Ajumu (japán, Red Bull) 0.051 mp h.
3. Toba Kaito (japán, Red Bull) 0.152 mp h.
Az állás 12 futam után (még 3 van hátra): 1. Albert Arenas (spanyol, KTM) 157 pont, 2. Ogura Ai (japán, Honda) 138, 3. Celestino Vietti (olasz, KTM) 137

A teljes végeredményt itt tekinthetik meg!

2020.10.16 16:53:52

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

„Az, hogy ebből a kis faluból kilépve értem el sikert, még inkább felértékeli az egész történetet.”

2020.10.09 09:40:30

Egyéb autó-motor HOLMÁR ZOLTÁN

Kállay Miklós miniszterelnökként és túraautó-versenyzőként is biztos kézzel fogta a kormányt.

2020.10.09 11:29:56

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A magyar versenyző Szlovákiában visszatér a rajtrácsra, és címvédőként a dobogós helyekért akar küzdeni.

2020.09.01 16:31:29

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

2020.08.17 19:59:32

Egyéb autó-motor MALONYAI PÉTER

ALAPVONAL. Az úszás példát mutatott arra, hogy talpra lehet állni, nem önmegvalósításra törekvő klasszis edzőkkel és klasszis versenyzőkkel. … Úgy jó, ha a múlt nem nosztalgiát szül, hanem tanulságot.