MotoGP: 2 ezred döntött, nyilvános bocsánatkérés a Yamahánál

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2018.08.12. 10:06
null
Marc Márquez sikerét hozta az időmérő Spielbergben (Fotó: Hantos László)
Egy méh szárnycsapása 5 ezredmásodpercig tart. Emberi aggyal és szemmel fel nem fogható időegység. Ennek kevesebb mint a fele választotta el egymástól szombaton az időmérő két leggyorsabbját a MotoGP-ben – alig fél méhszárnycsapás.

 

A tavalyival megegyező sorrendben állhatnak fel a pilóták a királykategória ma 14 órakor kezdődő Osztrák Nagydíjának rajtrácsára az első sorban. Marc Márquez emberi aggyal nehezen felfogható 2 ezredmásodperccel húzta be a rajtelsőséget Spielbergben, s ez a különbség megegyezik az eddigi legszorosabb időmérős végeredménnyel 2003-ból, amikor Max Biaggi orozta el a pole-t Jeremy McWilliams elől a Sachsenringen.

„Ez a pálya a Ducati territóriuma, de mindent megteszünk, hogy gyorsak legyünk. A warm up nagyon fontos lesz a gumiválasztás és az utolsó módosítások miatt" – kezdte Márquez az értékelést.

„A puha és a közepes (hátsó) keveréken is jól éreztem magam, az időjárás fog dönteni, hogy melyiket tesszük majd fel a versenyre. A versenyszimuláció során használtuk az egyik újdonságot, amit Brnóban teszteltünk, és működött is, viszont nem mondhatom el, hogy mi volt az. A futam során nem szabad elfelejtenem, hogy hogyan állunk a bajnokságban. Ha az utolsó körben harcban leszünk Dovival és Jorgével, akkor használni kell a fejem, mert még mindig jobb 5 vagy 9 pontot veszíteni, mint 25-öt."

Marc olyan, mint egy cápa

„Azt gondolom, őszintén mondta, hogy ezt gondolja most, de a versenyen nehéz lesz visszafognia magát. Csak egy bizonyos pontig fog mérlegelni, mert Marc olyan, mint egy cápa, amikor vérszagot érez. Ő már csak ilyen" – viccelődött a második helyet megszerző Andrea Dovizioso.

„Szerintem mindenképp le akarja győzni a Ducatikat. Nem a brnói vereség miatt, hanem mert ezen a pályán eddig mindig mi nyertünk. Gyorsabb vagyok, mint egy évvel ezelőtt, de még vannak kételyeim a gumiválasztás és a stratégia kapcsán. Tudom, hogy Márquez és a Honda is erős, ám nehéz megmondani, hogy mennyivel, mert kevés száraz edzésünk volt. A másik dolog, amiben biztos vagyok, hogy Lorenzo végig ott lesz velünk a futam alatt."

Félreértés a bokszban

„Ha lett volna rá lehetőségem, hogy feltegyünk egy új puha gumit hátulra, akkor meglehetett volna a pole. Sajnos volt egy kis félreértés közöttünk a boxban, de a lényeg, hogy az első sorból indulhatunk és jó a tempónk" – mondta Jorge Lorenzo, aki most azzal a vázzal megy majd, amit Dovizioso már Assen óta használt, míg az olasz visszatért a régebbi verzióhoz.

Balról jobbra: Cuja Koudzsi, Lin Jarvis YMR ügyvezető igazgató, Massimo Meregalli csapatfőnök, William Favero (Fotó: Kovács Nikolett)
Balról jobbra: Cuja Koudzsi, Lin Jarvis YMR ügyvezető igazgató, Massimo Meregalli csapatfőnök, William Favero (Fotó: Kovács Nikolett)

Teljes káosz és nyilvános bocsánatkérés a Yamahánál

Nagyon nehéz napja volt tegnap a gyári hangvillás csapatnak, amelynek több mint egy éve tart az aktuális vesszőfutása. Legutóbb a 2007-es valenciai futamon történt meg, hogy mindkét versenyzőjük kiszorult az első tízből egy száraz időmérőn.

Valentino Rossinak még a Q2-be sem sikerült bejutnia, eddig utoljára még a sötét ducatis időkben fordult vele elő ilyen száraz körülmények között, egész pontosan a 2011-es indianapolisi futamon.

Maverick Vinales a 11., Rossi pedig csupán a 16. helyről rajtolhat majd.

A siralmas eredmény és a régóta tartó szenvedés miatt a Yamaha Racing vezetősége úgy érezte, hogy nyilvános magyarázattal, mi több, nyilvános bocsánatkéréssel tartozik a pilótáknak.

„A mai nap különösen nehéz volt a pilótáinknak, és mi, a Yamaha, úgy éreztük, hogy minden versenyzőnk, de a sajtó munkatársai is megérdemelnek egy magyarázatot a nehézségek kapcsán, amivel egy ideje szemben állunk" – kezdte William Favero, a csapat marketing- és kommunikációs menedzsere, akitől ezután Cuja Koudzsi, a Yamaha Motor Cooperation M1 projektvezetője vette át a szót.

„A mai nagyon nehéz nap volt számunkra. Gondjaink vannak a gyorsulási teljesítménnyel, az erőátvitellel. Tudtunk, hogy ez nehéz pálya lesz számunkra, mert nem tudtuk megoldani az erőátviteli problémákat. Ezért sikerült ilyen rosszul az időmérő. Elnézést kell kérnünk a versenyzőinktől a teljesítmény hiányáért. Maverick esetében pénteken szenzorgondjaink voltak, ami azt jelenti, hogy technikai gond adódott a motorunkkal, ami Mavericknál hátráltatta a koncentrációt. Most vizsgáljuk, hogy miként tudjuk megoldani ezt a problémát holnapra, de szeretnék elnézést kérni a versenyzőktől, amiért nem összpontosítottunk arra, hogy gyorsabban megoldást találjunk a problémákra. Keményebben dolgozunk most a megoldáson, mint valaha. A silverstone-i futam előtt lesz privát tesztünk Misanóban, utána pedig Aragóniában, hogy megtaláljuk a megoldást" – mondta a japán menedzser.

A japán kultúrában egy ilyen nyilvános bocsánatkérés és beismerés bizony nagyon nagy jelentőséggel bír, nem gyakran történik náluk ilyen. Persze ez még kevés a boldogsághoz, ráadásul a depó legelismertebb technikai szakértője szerint a blokkban magában van a hiba, amit most elektronikával és egyéb megoldásokkal próbálnak meg helyrehozni, hiszen a szabályok értelmében a blokkokat már év elején leplombálták, így abba belenyúlni nem tudnak.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik