Tereprali: Hodola az ötödik helyen áll a HunGarian Baján

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2023.08.11. 21:35
null
Hodola Richárd folyamatosan gyorsul, és az ötödik helyről várja a folytatást (Fotó: HunGarian Baja Média/Pataky Péter)
Két 106 kilométeres, emberpróbáló szakasszal kezdődött el Várpalotán a HunGarian Baja terepraliverseny, amely az autósoknál az Európa-kupa, a motorosoknál a világkupa értékelésébe számít bele. Az autósoknál Miroslav Zapletal, a motorosoknál Stefan Svitko vezet.

 

A LŐTÉR ÖSSZEKOVÁCSOL. Ezt a tanulságot vonták le a nagy öregek a HunGarian Baja pénteki napjának végén. A lőtér ugyanis megbosszulja a hibákat, és ezt mindenki tudja, ezért az ellenfelek is segítenek egymásnak, ahogyan csak tudnak.

A legrangosabb magyar terepraliverseny első napján egy prológ és két 106 kilométeres szakasz várt a mezőnyre, amelyben az autósok az Európa-kupa-, a motorosok a világkupapontokért küzdenek. Mindkét mezőnyben olyan versenyző áll az élen, aki korábban kétszer is megnyerte már ezt a viadalt: az autósoknál Miroslav Zapletal, a motorosoknál pedig Stefan Svitko.

A legjobb magyar a kétkerekűek között Hodola Richárd, aki az ötödik helyről várja a szombati zárónapot. Az első szakaszon ő is óvatos volt, mert nem tudta, mire számíthat a mély vízátfolyásokban, a másodikon azonban sikerült javítania.

„Három percet javítottam az első szakaszhoz képest, de úgy látszik, ez kevés, mert az ellenfelek még többet gyorsultak – mondta Hodola. – Továbbra is ötödik vagyok, és annyi mögöttem az üldöző, akik ráadásul nincsenek is messze, hogy hátrafelé is kell nézegetni, így holnapra az a cél, hogy legalább ezt a pozíciót megőrizzem.”

Az autósoknál Lukács Kornél „Csucsu” remekül kezdett, negyedikként végzett a prológon, az első szakaszon azonban sajnos kénytelen volt farkasszemet nézni a technika ördögével: „Elszakadt az ékszíjunk, ami a generátort és minden egyebet vezérel, szétütötte a szenzorokat, úgyhogy muszáj volt megállnunk a pályán. Nagyon csalódott vagyok, hiszen ez a harmadik HunGarian Bajánk, és egyik sem sikerül úgy, ahogy szerettem volna, de szombaton visszaállunk és folytatjuk.”

A legjobb magyar, Miklós Csaba a 13. helyről várja a folytatást, a T3-as kategóriában pedig a hatodik: „Jó volt a tempónk, de a második szakaszon a semmiből előkerült egy kő, ami miatt defektet kaptunk, és veszítettünk néhány percet. Már a verseny elején megmondtam, itt nem az fog nyerni, aki a leggyorsabb, hanem aki a leggyorsabb úgy, hogy közben megkíméli az autót. A lőtér ugyanis megbosszulja a könnyelműséget.”

No igen, erről jó néhányan tudnának mesélni a pénteki nap után…

A verseny szombaton két szelektív szakasszal ér véget.

20. HUNGARIAN BAJA, VÁRPALOTA
Az állás 2 szelektív szakasz után. Világkupafutam. Motorosok:
1. Stefan Svitko (szlovák, KTM) 2:52:03.1, 2. Brabec (cseh, KTM) 10:05.3 p h., 3. Merge (portugál, Kawasaki) 10:12.0 p h., ...5. Hodola Richárd (magyar, KTM) 26:06.3 p h.
Európa-kupa. Autósok: 1. Miroslav Zapletal, Marek Sykora (cseh, szlovák, Ford F150 Evo) 2:39:09.9, 2. Maluszynski, Maluszynska (lengyel, Mini John Cooper Works) 4.5 másodperc hátrány, 3. De Mevius, Jalet (belga, G Rally Team OT3) 19.9 mp h., ...13. Miklós Csaba, Horn Albert (magyar, Bedu Pro X3) 16:34.0 p h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik