MU: önfeláldozó mentésért kaphatott volna pirosat a védő

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.05.19. 17:31
Emlékeznek még Phil Jones saját testi épségét veszélyeztető védekezésére? A Manchester United védője vészhelyzetben egészen különleges mozdulattal próbált meg tisztázni a gólra törő Olivier Giroud elől az Arsenal (1–1) elleni bajnokin. Nos, a dutchreferee.com szakértője szerint könnyen előfordulhatott volna, hogy a játékvezető odasétál, és felmutatja Jonesnak a piros lapot...


A videón látható eset végén Giroud lábát elhagyva a labda kigurult az alapvonalul túlra, és a manchesteriek jöhettek kirúgással. A játékvezetéssel foglalkozó dutchreferee.com oldal szakértője szerint rossz döntés született, Jonest ki kellett volna állítani!

Jan ter Harmsel így indokolta meg ezt: „A szabálykönyv kimondja, hogy közvetett szabadrúgást kell ítélni az ellenfél javára, amennyiben a játékvezető úgy ítéli meg, hogy egy labdarúgó veszélyesen játszik. A veszélyes játék alatt azt kell érteni, hogy valaki a testi épséget (ide kell érteni a saját magáét is!) kockáztatva játssza meg a labdát.

Ter Harmsel szerint Jones szabálytalanságot követett el az esetnél. Ráadásul ezzel megakadályozta, hogy Giroud gólhelyzetbe kerüljön, tehát piros lapot kellett volna kapnia Mike Deantől, és az Arsenalnak kellett volna jönnie közvetett szabadrúgással.

A feltételezés, avagy a szabály kissé butának tűnik. Kétségtelenül furán nézett volna ki, hogy Jones látványos mentése után és a közönség tapsa közepette a játékvezető odasétál Joneshoz, és felmutatja neki a piros lapot.

Önnek mi a véleménye?

SZAVAZÁS

Ön mit ítélne?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Legfrissebb hírek

Videó: amikor a barcelonai romantikát Lionel Messi zavarja meg...

Spanyol labdarúgás
2025.11.12. 10:22

Vörös riasztás Liverpoolban a válogatott szünet előtt

Angol labdarúgás
2025.11.11. 08:07

Új szerződést írt alá az Aston Villa angol válogatott támadója

Angol labdarúgás
2025.11.10. 13:09

Szoboszlai a City ellen is kiemelkedett a Liverpoolból

Angol labdarúgás
2025.11.10. 07:32

Arne Slot: Nyilvánvaló, meccset befolyásoló hiba történt a meg nem adott gólunknál

Angol labdarúgás
2025.11.09. 21:12

Haaland kihagyott tizenegyese is belefért, a Man. City simán legyőzte a Liverpoolt

Angol labdarúgás
2025.11.09. 19:31

A Leeds ellen véget ért a Nottingham hosszú böjtje

Angol labdarúgás
2025.11.09. 17:37

PL: a Wolves legyőzésével már második a Chelsea

Angol labdarúgás
2025.11.08. 22:55
Ezek is érdekelhetik