Hamilton kiakadt a kormányra: megszabadult a fölöslegtől

Vágólapra másolva!
2013.03.06. 09:30
Lewis Hamilton most már egészen összeszokott az új Mercedesével, de a jó kapcsolatért még a közelmúltban is nagy csatákat kellett vívnia.

A McLarentől a télen a Mercedeshez igazoló angol világbajnok szép lassan, tesztről tesztre összeszokott az új versenygéppel. Míg kezdetben szkeptikusan nyilatkozott a technika várható eredményességéről, addig az elmúlt napokban már nem győzte dicsérni a barcelonai pályán a mezőnyt agyoncsapó Mercit.

Most már tényleg van ok az örömre (Fotó: Action Images)
Most már tényleg van ok az örömre (Fotó: Action Images)

A jó eredményekhez mindenki hozzátette a magáét, ráadásul Hamilton nemcsak a gázpedált nyomta, de a mérnököknek is besegített. Az első edzéseken ugyanis teljesen kiborította a gombokkal agyonzsúfolt kormány – írja a Mirror angol napilap online kiadása. A nagyjából 30 000 fontba (kb. 10.4 millió Ft) kerülő műszeren 27 gomb közül kellene alkalmanként 300 km/h-s sebesség környékén megnyomni a megfelelőt. Persze különböző színűek, méretűek, és mindegyikre rá is van írva a funkció, de azért ez már így is sok volt a jóból.

Hamilton beszélt a mérnökökkel, és megszabadult négy gombtól.

Biztosan idegesíthette, hogy eljött a McLarentől, és mégsem tud megszabadulni Buttontól – bocsánat...

 

Tényleg észnél kell lenni, hogy az ember ne nyomjon félre... (Fotó: Action Images)
Tényleg észnél kell lenni, hogy az ember ne nyomjon félre... (Fotó: Action Images)

Gombok a kormányon a bal felső sarokból indulva, az óramutató járásával egy irányban haladva:

N – neutrál, az autót, például boxkiálláskor, ezzel lehet üresbe tenni

Marshall lights – a versenybírók által lengetett zászlók (piros, sárga, kék) színének megfelelő lámpa világít

Kijelzők – olaj, víz, üzemanyag, aktuális sebesség és sebességi fokozat, adott körön belüli idő adatok

PL – a boxutcában tartandó sebesség beállítása

+1 +10 – a több száz szenzor közötti váltás

PC – a boxból érkező üzenetekre tud Hamilton egy gombnyomással válaszolni, anélkül, hogy beszélne. A gomb lenyomása annyit tesz, mintha azt mondaná „Vettem!”

HARV – a kerekre jutó energiát lehet vele állítani

TALK – csapatrádió

TRQ EB – a motor nyomatékát és a motorféket lehet vele állítani, segítve a legjobb leszorítóerő elérését

OT – segít a legnagyobb teljesítmény előhívásában, például, ha egy előzés során arra van szükség

TYRE – a tárolt beállításokat lehet hozzárendelni az éppen az autón lévő abroncsokhoz

Central Rotary Dial – különböző funkciókra lehet vele léptetni, kb. mint a kompakt fényképezőgépek kis menüválasztó tárcsája

Csak egy gombnyomás, és megy, mint a rakéta! (Fotó: Action Images)
Csak egy gombnyomás, és megy, mint a rakéta! (Fotó: Action Images)

MIX – a benzin-levegő keverék állítására szolgál

X – jelenleg nem használják

RESET – az autó beállításainak törlése

DRINK – a sisakra kötött „itatót" aktiválja

ENTRY, MID, HI-SPD – a hátsó differenciálmű állítása a pálya, ill. az egyes kanyarok különböző részein

GEAR PADDLES – sebességváltó karok: jobb oldali karral felfelé, a bal felsővel lefelé lehet váltani, míg a bal alsó a kuplung

DRS – DRS, azaz az állítható hátsó szárny aktiválása, a megfelelő időpontokban

Fekete gombok – Hamilton ezeket iktatta ki a rendszerből

Legfrissebb hírek

Rózsaszínbe öltözött a Racing Bulls Miamiban – képek

F1
1 órája

Kék, fehér, piros – így alakult át a Ferrari a Miami Nagydíjra – képek

F1
9 órája

A mexikóvárosi pálya 2028-ig hosszabbított, Imola könnyen kiszorulhat a versenynaptárból

F1
13 órája

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
17 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
19 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
22 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
2025.04.29. 19:31

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
2025.04.29. 18:08
Ezek is érdekelhetik