MotoGP: hivatalos, Rossi csapata Ducatival áll rajthoz jövőre

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2021.06.24. 14:30
null
Senki sem lepődött meg a hetek óta ismert tény mai bejelentése után (Fotó: VR46)
A motorsport egyik legrosszabbul őrzött „titka” vált ma hivatalossá. Múlt pénteken még csak azt jelentették be, hogy ezen a héten majd bejelentik, ma pedig meg is érkezett a várva várt közlemény: a VR46 csapat a Ducati mellett tette le a voksát. A megállapodás három évre szól.

 

A csapat által közzétett fotón a VR46 Versenyzői Akadémiát képviselve ugyan Valentino Rossi gyerekkori barátja, Alessio (Uccio) Salucci szerepel Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnök-vezérigazgatója és Gigi Dall'Igna, a Ducati Corse általános igazgatója társaságában, a csapatvezető az a Pablo Nieto lesz, aki 2015 óta dolgozik a VR46 akadémia kötelékében. (És aki a sportág történetének egyik legsikeresebb motorversenyzője, a 12+1-szeres világbajnok, Ángel Nieto fia.)

Bár a versenyzőkről nem szól a hivatalos sajtóanyag, az egyik pilóta biztosan Luca Marini lesz, aki idén mutatkozott be a királykategóriában. Jelenleg 14 pontja van, amivel a huszadik helyen áll az összetettben, épp bátyja, Valentino Rossi mögött, aki minden bizonnyal már meghozta a döntés visszavonulásáról, de a nyári szünetben érkezhet csak a hivatalos megerősítés.

Legalábbis erre számít mindenki.

A VR46 és a Ducati együttműködésről szóló közleményben azonban ő királyi felsége, Abdulaziz bin Turki bin Faiszal al-Szaud herceg is megszólal, mint az anyagi erőforrások biztosítója. „Fantasztikus lenne a számomra, ha a következő években Valentino Rossi az Aramco Racing Team VR46 színeiben versenyezne testvére, Luca Marini oldalán.”

Vajon lehet egy ilyen hercegi kívánságra nemet mondani…? Néhány hét és kiderül.

Hivatalos megerősítés egyelőre nem érkezett, de az NSO biztos forrásokból úgy értesült, hogy Marini a legújabb fejlesztésű motorral állhat rajthoz jövőre, azaz a Ducati GP22-vel, míg a boksz túloldalán egy eggyel régebbi (idei utolsó fejlesztésű) verzióval kell majd helytállni. A legesélyesebb jelölt a Sky VR46 színeiben jelenleg a Moto2-ben versenyző Marco Bezzecchi.

A feltételezett tény, hogy nem két GP22-t biztosít majd a Ducati, szintén azt a forgatókönyvet erősíti, hogy Rossi nem fog a saját csapatában versenyezni, ahogy ezt az utóbbi hetekben ő maga is többször elmondta az újságírói faggatózásokra reagálva.

Paolo Ciabatti, a Ducati Corse Sportigazgatója április végén az NSO azon kérdésére, miszerint kijelenthetjük-e százszázalékosan, hogy nem látunk majd nyolc Ducatit a rajtrácson jövőre, ezt válaszolta: „Azt mondanám, hogy igen. Soha nem mondd, hogy soha, de azt mondanám, hogy kizárhatjuk.”

Nos, nem így lett. Akkor még úgy tűnt – legalábbis kifele ezt kommunikálták – hogy vagy a Gresini Racing, vagy a VR46 lehet még partnerük a Pramac mellett, de végül mind a két alakulatnak találtak helyet és erőforrást az életükben.

A Gresini Racing épp egy héttel korábban jelentette be, hogy két évre aláírtak a bolognaiakkal, így az idén elhunyt Fausto Gresini álmai szerint kezd új életet az alakulat független csapatként a MotoGP-ben. Pilótáik Enea Basitanini (közvetlen ducatis szerződéssel) és Fabio Di Giannantonio lesznek, mindketten GP21-es motoron.

A mai bejelentés után már csak egy kérdőjel maradt vissza a csapatok-gyárak megállapodásának sorában, hogy meddig húzódik még a Yamaha és a Petronas SRT közötti együttműködés meghosszabbítása, és mennyire rengett meg a malajziaiak bizalma azok után, hogy a Yamaha nagyon szerette volna megcsípni a VR46 alakulatot a hírek szerint.

Ami a pilótahelyeket illeti, a Tech3-nál kérdés, hogy ki lesz Remy Gardner csapattársa, Danilo Petrucci vagy Iker Lecuona, esetleg egyikük sem, és Raúl Fernandezt mégis meg tudják győzni, hogy lépjen fel a legnagyobbak közé.

A Moto2-es újoncot a Petronas SRT is megkörnyékezte már, hiszen Valentino Rossi esetleges (majdnem biztos) visszavonulása után ismét fiatal tehetséggel szeretnék feltölteni a csapatot. Fernandez mellett Jake Dixon neve is felmerül, hiszen nagyon kellene a sorozatnak egy brit a MotoGP-kategóriába.

Az Apriliánál is dönteniük kell hamarosan, hiszen nem várhatnak az idők végezetéig Andrea Doviziosóra, hogy szeretne-e állandó versenyzőként visszatérni jövőre.

A fenti lista a még üres helyekre, lejáró vagy még meg nem hosszabbított szerződésekre vonatkozik, de egyre többen kongatják a vészharangot Maverick Vinales kapcsán, aki, ha nem kezd el jó eredményeket szállítani a Yamahának, akkor talán mindkét félnek az lenne a legjobb, ha nem erőltetnék további egy évig ezt a lassan iszonynak tűnő viszonyt. Nagy kérdés persze, hogy ki tudna a gyári csapat Vinales helyére ültetni.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik