KOVÁCS NIKOLETT 2018.05.19 09:54 Frissítve: 2018.05.19 10:47

MotoGP: Csak az egoista lehet versenyképes – Dovizioso

Soha rosszabb napot – gondolhatta tegnap Andrea Dovizioso, aki nemcsak az élen zárta a Francia Nagydíj első edzésnapját, de végre pont került a Ducatival hosszú hónapok óta zajló tárgyalássorozat végére, és biztossá vált, hogy Dovi további két évig a vörösöknél húzza majd a gázt.

Andrea Doviziósónak mozgalmas napja volt Le Mans-ban

„Andrea már most is a leghosszabb ideje Ducatival versenyző pilóta a MotoGP történetében, az újabb két évvel pedig még hosszabb rekordról beszélhetünk. Hosszú és komplikált tárgyalássorozat volt, és boldog vagyok, hogy megegyeztünk" – mondta Paolo Ciabatti a Ducati Corse sportigazgatója.

„Amikor fontos szerződésről van szó, előfordul, hogy hosszúra nyúlik a tárgyalás – kezdte Dovizioso. – Fontos dolgokról folyt az egyeztetés, aminek megvolt a maga időigénye. De minden részletnek a helyén kell lennie, nem jön minden könnyen és gyorsan. Sem én, sem a menedzserem (Simone Battistella – a szerk.) nem viselkedtünk bután, ahogy buta kéréseink sem voltak. Az egyeztetések során előfordulhatnak komplikációk, nehézségek, és mindenki a lehető legtöbbet akarja kihozni a helyzetből. Végül nagyon intelligens érvelések és érett viselkedés jellemezte mindkét oldalt, és most mindannyian elégedettek vagyunk. Három év áll előttünk, hogy a tavalyinál is nagyobb sikerre vigyük ezt a házasságot."

Természetesen egyik fél sem árult el pontos részleteket a szerződés tartalmáról, de iparági pletykák szerint Dovi jelenleg a második legjobban fizetett MotoGP-pilóta, 5 millió eurós fizetéssel.

„Egy szerződés ennél sokkal bonyolultabb, minthogy csak egy összegről beszéljünk. Van alapfizetés, bónuszok, logóelhelyezések. Természetesen változott a fizetésem, két évvel ezelőtt, az előző szerződés aláírásakor még nem értem ennyit, mint versenyző, de ott volt a bónusz. Szóval sokkal könnyebb volt a helyzetem, így nem is volt rajtam akkora nyomás."

Az olasz versenyző menedzsere azt is megerősítette, hogy valóban beszélgettek a HRC-vel is, de igazából mindig a maradás volt az elsődleges cél.

„Egy versenyzőnek különösen egoistának kell lennie, hogy nagyon versenyképes tudjon lenni. Voltak olyan pillanatok, amikor távolabb éreztem magam a megoldástól, de ez is a fontos tárgyalások része" – tette hozzá Dovi.

És hogy kit szeretne csapattársnak?

„Sosem voltam az a fajta versenyző, aki belefolyik ezekbe a dolgokba. Természetesen elmondom, amit gondolok, mert így van rendjén, elmondom a Ducatinak, amit én látok, de a döntés az övék. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy az esélyesebb opciók Miller és Petrucci, és közöttük születik majd döntés. Ha Jorge marad, nekem azzal sincs semmi gondom" – zárta gondolatait.

Az utolsó megszólalás mellett azért ne menjünk el szó nélkül, hiszen Dovi nem az a blöffölős fajta. Nagy kérdés, hogy Lorenzónak lehet-e maradása a csapatnál.

„Két-három versenyt biztosan várunk még a döntéssel – mondta Ciabatti. – Jorge tavaly év végén jól ment, idén eddig kevésbé. Jerezben viszont elindult valami, most megvárjuk, hogy a következő futamokon folytatódik-e ez a tendencia. Ha nem, akkor a következő lépést azok a pilóták jelentik, akiknek jelenleg is opciós szerződésük van a Ducatival, azaz Miller és Petrucci."

Lorenzo a Ducatinál maradna, mert nem szeretne Valentino Rossihoz hasonlóan „bukottan" távozni ebből a projektből, bár kettejük helyzete teljesen más volt, ahogy erre Dovizioso is kitért. A régi motor nagyon különleges módon volt versenyképes, és tényleg csak Casey Stoner tudott vele jól menni, a mostani helyzet nagyon más, hisz többen képesek jó tempóra a Ducatival.

Az is nagy kérdés, hogy Lorenzo miként éli meg, hogy már közel nem akkora az értéke, mint két éve volt.

A gyári helyek közben vészesen fogynak, hiszen csütörtökön két szerződéshosszabbítást is bejelentettek: Álex Rins marad a Suzukinál, míg Aleix Espargaró karrierje során először belekezdhet egy második ciklusba jelenlegi csapatával, az Apriliával.

Gyors körök és rengeteg esés

A Le Mans-i forduló első edzésnapján 32 esést láthattunk a három kategóriában összesen, ami több mint a duplája a tavalyi első napnak. Pedig tavaly esett az eső, idén nem, ráadásul a hőmérséklet is sokkal kellemesebb az itt megszokottnál.

Ahogy már említettük, a MotoGP-ben Andrea Dovizioso zárt az élen, ráadásul a második szabadedzésen megfutotta az eddigi leggyorsabb kört a pályán.

Szorosan követte őt a listán Marc Márquez, aztán három Yamahás Valentino Rossi, Maverick Viñales és Johann Zarco sorrendben. Beszédes, hogy 16 versenyző végzett egy másodpercen belül.

A Moto2-ben Pecco Bagnaia lett a leggyorsabb végül, aki egy high slide eséssel indította a pénteket.

 


A délutáni edzés leintésekor Sam Lowes állt az élen, de a brit leggyorsabb körét elvették, mert – ugyan csak centikkel, de – szélesebben gyorsított ki a 14-es kanyarban, ami a szabályok szerint nem lehetséges.

 

 

A legkisebbeknél Niccolò Antonelli, Kaito Toba és Enea Bastianini várja az élről a mai folytatást.

2021.08.28 08:45:13

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A Pure ETCR egyetlen magyar versenyzőjével megpróbáljuk egy kicsit bemutatni az autót.

2021.06.05 10:12:59

Egyéb autó-motor KOVÁCS NIKOLETT

Johann Zarco nyerte a Katalán Nagydíj első edzésnapját a MotoGP-ben, de nem ő a leggyorsabb.

2021.01.18 15:18:10

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

2021.01.13 22:47:31

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA (Szaúd-Arábia)

Exkluzív interjú Khalid bin Szultan al-Fejszal al-Szaud herceggel, a szaúdi motorsport szövetség elnökével.