KOVÁCS NIKOLETT 2021.10.24 09:50 Frissítve: 2021.10.24 10:27

MotoGP: 51 bukás és számos mentés szombaton

A vizes és felemás (száradó) pálya nem a motorversenyzők barátja, pláne, ha hűvösebb idővel is társul. A misanói pályán a 15-ös kanyarban dolgozó pályabírók unatkoztak a legkevésbé az Emilia Romagna-i Nagydíj második edzésnapján, 13 motort kellett kiszedniük a kavicságyból. A versenynapon ismeretlenbe ugrik a mezőny, a futamokon derül majd ki először, hogyan viselkednek a slick gumik versenytávon.

 

Vajon a dobogón is három ducatist látunk majd? (Fotó: Kovács Nikolett)

 

51 bukás az időmérő napján. A Moto2-esek Q1-es edzése alatt nyolcan buktak négy perc alatt, míg a Q2-ben hatig szaladt fel a számláló ugyanennyi idő alatt.

Ketten, Simone Corsi és Jake Dixon sárga zászló hatálya alatt buktak, miközben versenytársuk és a sportbírók még a kavicságyban voltak, így mindkettőjükre hosszú körös büntetés vár a mai futamon. A stewardok döntése megint csak kérdéseket vet fel, ugyanis ha abból indulunk ki, hogy a srácoknak látniuk kellett volna a sárga zászlót, és ennek megfelelően elvenni a gázt, óvatosan megközelítve a pályaszakaszt, akkor a büntetés túl gyenge. Ha pedig elfogadjuk, hogy esélyük sem volt reagálni, hiszen az előző bukás csak másodpercekkel korábban történt, akkor pedig egyáltalán nem észszerű büntetni őket.

Joan Mir Q1-es bukása a 16-os kanyarban további ijedtséget is okozott, motorja ugyanis eltalálta az ott dolgozó operatőrt, akinek a hírek szerint szerencsére nem lett baja.

Dixon esése alatt szintén megállt a levegő egy pillanatra, a szerencsén és talán a sportbíró élelmességén múlt csak, hogy nem találta el az érkező motor.

Mir kétszer is megjárta a kavicságyat szombaton, de nem ő volt az egyedüli duplázó a királykategóriában, Iker Lecuona, Marc Márquez és Michele Pirro is hasonlóan járt. Jorge Martínnak és Enea Bastianininek pedig három esés is összejött egy órán belül.


Az esések mellett hatalmas mentéseket is láthattunk az elmúlt két nap során. Ezek közül az egyik leglátványosabb mozdulatsort Marc Márquez neve mellé jegyezhettük fel az időmérőn.

 

„Szerencsém volt, semmi több. Nem mondhatom, hogy ezt vagy azt csináltam, egyszerűen csak mázlim volt. Utána volt egy nagy fájdalom a jobb vállamban, de csak harminc másodpercig tartott, az időmérő további részében nem ez szabott nekem határokat.”

A Moto2-es Bo Bendsneyder pénteki motoros tornagyakorlata szintén igen látványos volt.

 

A középső kategóriában egyébként Sam Lowes szerezte meg a pole pozíciót, míg a vb-címért küzdő Ajo-páros csak a kilencedik és a tizennegyedik helyen zárt Raúl Fernández, Remy Gardner sorrendben. Előbbi bukott az időmérőn, ezért nem tudott javítani, míg utóbbinak egész egyszerűen nem jött össze több.

 

 

A Moto3-asoknál Niccolo Antonelli nyerte a szombatot Filip Salac és Riccardo Rossi előtt, aki egy érdekes gumikombináción, vizes elsőn és slick hátsón futotta meg a leggyorsabb körét. Pedro Acosta az 5-ik, Dennis Foggia pedig a 14-ik időt futotta meg. Acostának mindenképp győznie kell, hogy már Misanóban bajnokká avassák, ám ehhez az is kell, hogy Foggia ne végezzen előrébb, mint 12-ik pozíció.

Ami a MotoGP-seket illet, a ducatisok nyilván nagy reményekkel várják a mai futamot. Pecco Bagnaia nem az első Borgo Panigale-i pilóta, aki négy egymást követő futamon is megszerezte a pole-t, eddig utoljára ez Casey Stonernek sikerült 2007-ben.

Az pedig először fordul elő, hogy az első sorban csak Ducatikat láthatunk majd. Közülük Jack Millernek szintén lehet esélye a győzelemre, de nyilván nem fogja veszélyeztetni csapattársa sikerét, akinek matematikailag még van esélye a végső győzelemre.

Luca Marini első ízben rajtolhat majd az első sorból a legnagyobbak között. Remekül használta ki az időjárás okozta helyzetet, tudta, hogy a zavarosban ilyenkor gyengébb motorral is lehet halászni. De azt is tudja, hogy a futam szárazon már nagyon más történet lesz, így a top 10-es eredménynek is örülne.

Kérdés, hogy a kétnapnyi csapadék után a kevésbé felgumizott pályán, hűvösebb időben milyen lesz majd a tapadás az egyébként jól ragadó misanói aszfalton, és azon hogyan viselkednek majd az abroncsok, hiszen 10 körnél senki sem ment többet eddig slicken ezen a hétvégén, a futam pedig 27 körös lesz.

A kisebb tapadás egyfelől a Ducatiknak kedvez, másfelől viszont kiegyenlítettebbé teheti a viadalt, ami a hátsó tapadás hiányával küzdő hondásoknak akár még jól is jöhet.

Pol Espargaró legalábbis ebben látta az időmérős eredményének titkát. Ahogy arról is beszélt, hogy a télen rengeteg flat track edzést tervez, mert egyszerűen hozzá kell szoknia, hogy milyen érzés, ha ennyire mocorog alatta a motor hátulja.

Fabio Quartararo Q1-es leggyorsabb körét végül mégis elvették, így a 15-ik helyről rajtolva kell majd minél több pontot gyűjtenie, hogy Portimaóban lezárhassa a bajnoki versengést. Ha ma csak 3 pontot szerez a 13. helyen, akkor Portugáliában egy második hely is elég neki, míg ha 9.-ként végez ma, akkor egy dobogós eredménnyel is bajnok lesz két hét múlva.

 

2021.11.25 23:34:46

Egyéb autó-motor MONCZ ATTILA

ALAPVONAL. Valentino Rossi egy generációban változtatta meg a motorozáshoz való hozzáállást, sokakat függővé tett, emiatt az iparágban senki sem lehet eléggé hálás neki. Nem szívesen beszélt, sokkal inkább versenyzett és cselekedett, hogy fő küldetését teljesítse. Nem tudott szabadulni a gondolattól, hogy neki kell megmutatnia, a mezőnyben nem a gép, hanem az ember jelenti a legnagyobb különbséget.

2021.11.11 18:29:30

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A háromszoros Európa-bajnok a technikai kihívást szereti leginkább a kamionsportban.

2021.10.06 14:19:17

Egyéb autó-motor MTI/K. B.

A csapatfőnök szerint ideális felállást jelent nekik a tapasztalat és a fiatalság kombinációja.

2021.08.28 08:45:13

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A Pure ETCR egyetlen magyar versenyzőjével megpróbáljuk egy kicsit bemutatni az autót.

2021.06.05 10:12:59

Egyéb autó-motor KOVÁCS NIKOLETT

Johann Zarco nyerte a Katalán Nagydíj első edzésnapját a MotoGP-ben, de nem ő a leggyorsabb.