Nemzetisport.hu 2010.10.31 10:45 Frissítve: 2014.03.30 01:22

Michelisznek jól ment az esőben - Muller a vb-cím küszöbén

A hétvégén Japánban rendezték a túraautó-világbajnokság utolsó előtti versenyhétvégéjét. A mezőnyben most is ott volt Michelisz Norbert, akinek az egész hétvége kiválóan sikerült. A szombati időmérő edzésen az ötödik időt autózta, és ha nem tartják fel, még az első soros indulás is összejöhetett volna neki. 

Michelisz Norbert Japánból is jó eredményekkel térhet haza

 

A ma hajnalban futott első versenyre megérkezett Okajamába az eső, amelyet a meteorológusok jósoltak. A mezőny a safety car mögül rajtolt el, amely két körön keresztül vezette a versenyzőket a csúszós aszfaltcsíkon. A verseny így a harmadik körben indult el, és a biztonsági autó felvezetése miatt tizenhat körösre bővült. A start után Andy Priaulx megőrizte vezető helyét, mögötte a nagy helyezkedésben Huff, Farfus, Tarquini, Turkington, Muller és Michelisz érkezett.

A magyar pilóta nagyon okosan nem ment bele semmilyen adok-kapokba, és ez a későbbiekben jó taktikának bizonyult. Az ötödik körben Robert Huff megelőzte a még a világbajnoki címre esélyes Priaulx-t és az élre állt. Még ebben a körben a harmadik helyért folyó csatában Farfus és Tarquini is összecsapott, a tavalyi világbajnok húzta a rövidebbet, aki túl szélesen fordult el a brazil mellet, és a gumifalnak csapódott. Tarquini megúszta az esetet, de csak a középmezőnybe tudott visszajönni. Michelisz Norbert ekkor a hatodik helyen autózott a végső sikerre legnagyobb eséllyel pályázó Yvan Muller mögött. A magyar fiú ismét „megráncigálta az oroszlán bajszát”, és ha csak néhány kanyar erejéig, de megelőzte Mullert, akin látszott, hogy egy pozícióért nem adja világbajnoki álmait.    

Az élen nem változott a sorrend, csak Huff tudta növelni előnyét a BMW-k előtt. A hetedik körben Muller és Michelisz is megelőzte Turkingtont, így a magyar versenyző visszaszerezte a rajt előtti pozícióját. A francia nem állt le Turkington megelőzése után, és egy körön belül megelőzte a harmadik helyen álló Farfust is. Michelisz Norbert hosszú körökön át haladt a brazil mögött, de nem tudott támadási pozícióba kerülni. A verseny végére a címvédésre készülő Tarquini még mentett egy nagyot, és feljött a hetedik helyre, amellyel így a második futamon a második pozícióból indulhatott, Nykjaer mellől. Az első futamot Robert Huff zárta az élen, a dobogóra még Priaulx és Muller állhattak fel. Michelisz Norbert az értékes ötödik helyen ért célba, amellyel a következő futamon a negyedik helyről várhatta a folytatást.

A két verseny között nem változott az időjárás Japánban, és hasonlóképpen az első futamhoz, a másodikat is a biztonsági autó mögül kezdhették a pilóták. A start után Nykjaer, Tarquini, Turkington, Michelisz, Farfus, Muller, Priaulx és Huff volt a sorrend. A negyedik körben Andy Priaulx túlvállalta magát, és kicsúszott a pályáról, ahonnan már nem tudott visszatérni a versenybe. Yvan Muller és Robert Huff is megelőzte Micheliszt, aki ezzel a hetedik helyre csúszott vissza.

Az élen óriási meglepetést okozott a dán Nykjaer, aki magabiztosan növelte előnyét csapattársával szemben, a harmadik helyen ekkor a brit Turkington haladt. A hetedik körben egy körre újra pályára küldték a biztonsági autót, amely újra összehozta a szétszakadni készülő mezőnyt. Az újraindítás után az első győzelmére hajtó Nykjaer elfékezte magát, és Michelisz mögé esett vissza. Ezzel az első hely Tarquini ölébe hullott, aki így nagy lehetőséget kapott, hogy csökkentse lemaradását az összetett pontversenyben. A dobogó legalsó fokáért Turkington, Muller és Huff vívott egymással körökön át, akik mögött a Zengő Dension Team versenyzője okosan várta a fejleményeket.

A 11. körben Tarquini is elvesztette uralmát autója felett, és nem tudta folytatni a viadalt a gumifal „lekoccolását” követően, amellyel végképp eldőlt, hogy nem sikerül megvédenie tavalyi bajnoki címét. Az eset után, a gyári BMW csapat másik versenyzője, Farfus vette át a vezetést, de a körülmények miatt nem lehetett biztos a dolgában, ahogy Michelisz Norbert sem, akinek autója a 14. körben felúszott a vízen, de a magyar fiú összeszedte a technikát, és a hetedik helyre tudott visszajönni, Dahlgren mögé. A hátralévő körökben nem történt változás az élmezőnyben. Farfus nyerte meg a második futamot Turkington és Muller előtt, aki 37 pontos előnnyel várhatja az utolsó hétvégét.

A Zengő Dension Team versenyzője a nyolcadik helyen ért célba, amellyel újra a top 10-be tartozik, a Rookie Challengen pedig továbbra is az élen áll.  
2021.08.28 08:45:13

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A Pure ETCR egyetlen magyar versenyzőjével megpróbáljuk egy kicsit bemutatni az autót.

2021.06.05 10:12:59

Egyéb autó-motor KOVÁCS NIKOLETT

Johann Zarco nyerte a Katalán Nagydíj első edzésnapját a MotoGP-ben, de nem ő a leggyorsabb.

2021.01.18 15:18:10

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

2021.01.13 22:47:31

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA (Szaúd-Arábia)

Exkluzív interjú Khalid bin Szultan al-Fejszal al-Szaud herceggel, a szaúdi motorsport szövetség elnökével.