MotoGP: Vinales már jövő héten rajthoz áll az Apriliával

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2021.09.01. 19:55
null
Vinales már jövő héten rajthoz áll az Apriliával (Fotó: Aprilia Racing)
A vártnál is jobban sikerült Maverick Vinales bemutatkozása az RS-GP-n kedden és szerdán a misanói pályán, így a felek úgy döntöttek, nincs értelme várni, már a jövő heti Aragóniai Nagydíjon Vinales lesz Aleix Espargaró csapattársa, és ő fejezi be a szezont a múlt héten harmadik helyen végző apriliás mellett.

 

„Ahogy én ismerem, már Aragóniában rajthoz akar majd állni” – mondta Aleix Espargaró még múlt csütörtökön Vinalesről, és nem tévedett.

Tegnap Vinales 1:33.0-s kört ment a Marco Simoncelli nevét viselő pályán, míg a szintén ott tesztelő Michele Pirro 1:32.9-et. Ezek az idők persze elmaradnak a tavaly pole-t érő időktől (épp Vinales volt a leggyorsabb 1:31.4-es és 1:31.0-s idővel), de ne felejtsük el, hogy egy versenyhétvégén sokkal jobban fel van gumizva a pálya. Szerdán már kora délután sikerült 1:32.8-at motoroznia egy 8 körös használt gumin, majd saját bevallása szerint 1:32.4-gyel zárta a tesztet.

Ne felejtsük el azt sem, hogy Vinales most ül először V4-es MotoGP-motoron, eddig csak sornégyesekhez volt szerencséje. A helyszínen tartózkodók szerint azonban nagyon fekszik a stílusának a motor, de azt se felejtsük el, hogy az RS-GP a legbarátságosabb V4-es blokk a mezőnyben, ezt Espargaró is sokszor elmondta.

Maverick Vinales az olasz SkySportnak nyilatkozott a teszt utáni első élményekről, tapasztalatokról:

„Nagyon örülök ennek a lehetőségnek, fontos volt, hogy minél hamarabb visszatérhessek a versenyzéshez. Boldog vagyok ezután a kétnapos teszt után, de ami most fontos, hogy hogyan vizsgázunk majd a versenyen. Egyből jól éreztem magam a motoron, a bokszban nagyon jó pozitív energiák vannak. Olyan volt, mint az első nap az iskolában. Már reggel öt óra óta fent vagyok, alig vártam, hogy a pályára gurulhassak. Nagyon sokat kell még javulnom, messze vagyok attól, hogy a maximumot tudjam nyújtani. A motor és a blokk is nagyon más, még meg kell értenem, hogy hogyan kell menni vele. Hihetetlen, hogy milyen munkát végeztek a versenyzők, valóban nagyon magas szinten vannak. Van különbség, de rövid idő alatt nagyot tudunk majd előre lépni. Nagyon sok különbséget fedeztem fel a Yamahához képest, a motor stílusa és karakterisztikája is nagyon más. Ami különösen tetszett, az a motorfék, ez kimondottan pozitív. Egyelőre nincs értelme a beállításokkal foglalkozni, messze vagyok még attól. Régóta nem éreztem jól magam a motoron, a célom most az, hogy a csapattal újra megtaláljam ezt a szenvedélyt. Aragónia nem lesz könnyű, de jól érzem itt magam, a helyes úton vagyunk. Aleixszel rendkívül jó a kapcsolatom, olyan, mintha a testvérem lenne, túl azon, hogy nagyon jó pilóta, ez nagyon fontos lesz ebben az új kalandban az Apriliával.”

Sokszor tesszük fel a kérdést, hogy vajon ellenfelek között meddig létezhet barátság, erre most jó esettanulmány lesz Vinales és Aleix Espargaró esete.

Lorenzo Savadori egyelőre továbbra is bokaműtétje után lábadozik, de nem ért véget számára a szezon. Amint fizikai állapota engedi szabadkártyás versenyzőként számítanak rá az összes még hátralévő futamon.

Az Aprilia az egyedüli márka, amelynek koncessziós joga van, és mint ilyen hat szabadkártyás indulása lehet egy idényben, ebből még egyet sem használt fel az évben. Az olasz jövőre pedig tesztpilótaként folytatja a noaleieknél.

FRISSÍTÉS – ÚJABB NYILATKOZAT

Este fél hét után Vinales az írott sajtó munkatársaival, így az NSO-val is beszélt a már megszokott virtuális formában.

Elmondta, hogy a tesztet megelőzően nem voltak elvárásai, és már a harmadik pályára menetelnél eldöntötte, hogy rajthoz akart állni a Motorland Aragon pályán.

„Nem tudtam, milyen lesz majd V4-es motorral menni, de magam is meglepődtem, hogy milyen könnyen tudtam alkalmazkodni a blokkhoz. Nagyon kezelhető a motorblokk, ami nagyon fontos egy hosszú versenyen.

Talán soha nem voltam még ilyen boldog motoron. Öt évnyi hullámvasút után, amikor nagyon sok mindent nem értettem, azt mondod magadnak: mi folyik itt? De amint ráültem az Apriliára, azonnal éreztem, hogy mire lehetek képes. Jó, hogy ilyen gyorsan motorra ülhettem, nagyon fontos, hogy a még hátralévő hat versenyen rajthoz tudok állni. Nem is számítottam erre, azt hittem, hogy novemberig kell majd várnom, hogy tesztelhessem a motort. Nagyon boldoggá tesz, hogy az Apriliánál is ennyire lelkesek. Meglepett, hogy mennyire gyorsan tudtam alkalmazkodni a motorhoz.

Még messze nem vagyok egy a motorral, de az aragóniai hétvégén sok mindent megérthetek majd, főként, hogy Aleix is ott lesz.

Amin változtatnom kell majd az az, ahogyan fékezek. Ez egy nagy tanulási folyamat lesz, ehhez pedig sok kört kell majd mennem. Aleix nagyon keményen fékez, és ezt meg kell tanulnom tőle, de ez csak a bizalommal fog majd megjönni.”

Vinales számára sok volt az ismerős arc a bokszban, hiszen a 125-ös géposztályban már dolgozott velük együtt, amikor Apriliával ment.

Az Ausztriában történtekről és a Yamaháról érthető módon nem nagyon akart beszélni. „Csak az járt a fejemben azóta, hogy minél hamarabb motorra ülhessek. Nem adom fel addig, amíg nem érem el a célomat (ami minden bizonnyal a MotoGP-s világbajnoki cím – a szerk.).”

Hogy meglepődött-e azon, hogy az iwataiak nem gátolták abban, hogy már idén másik motorra üljön? „Nem, ez így fair. Mindenkinek meg kell adni az esélyt, hogy maga mögött hagyhassa a múltat” – mondta az NSO kérdésére válaszolva.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik