![](https://cdn.nemzetisport.hu/2024/07/OtngNCkd2LTLVlrhI3vNJoIboXdP4JPLMVFJFoe_qqw/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzExMGUyNzYxZjYxYzRlMzE4MjM4MjIwMDEzNWM5YmY4.webp)
Technikai szempontból nem indult jól a szezon az ivataiak számára. Az első jerezi futamon Valentino Rossi alatt állt meg a motor, majd később kiderült, hogy egy nappal korábban csapattársa, Maverick Vinales furcsa hangokat hallott a motorból. Végül mindkettejük problémás blokkját Japánba küldték felülvizsgálatra.
Egy héttel később a szatellitcsapat pilótájának, Franco Morbidellinek kellett feladnia az Andalúziai Nagydíjat szintén motorhiba miatt.
Ezt követően már Lin Jarvis, a Yamaha Motor Racing ügyvezetője is bevallotta, hogy vannak félelmei, annak ellenére, hogy Fabio Quartararo megnyerte nekik az első két versenyt, Vinales kétszer második lett, Rossinak pedig sikerült dobogóra állnia a második jerezi futamon.
A yamahások helyzetét most tovább bonyolíthatja, hogy nem 11, hanem 12 futam vár még rájuk ezekkel a blokkokkal.
Hogy mi lehet a gond, mi van akkor, ha kifogynak a blokkokból, és mi lehet Valentino Rossi újjászületésének a titka, arról kollégánk az alábbi videóban beszél.