„Afrikáról legelőször a sivatag jut eszembe. Az, amikor az első Dakar-ralin megláttam azt a rengeteg dűnét, és nem hittem, hogy ott egyetlen autó is át tud menni. Aztán valahogy mi is átjutottunk. Az évek során pedig megszerettem a dűnéket, olyannyira, hogy mostanra jobban szeretek homokon autózni, mint mondjuk köves, sziklás talajon…” – mondta Szalay, aki ezúttal is az Opel Mokkát veti be a Szaharában. Három éve versenyez ezzel az kocsival, amelyet a bemutatása óta folyamatosan fejlesztenek, hiszen egy versenyautó soha nincs kész…
„Az évek során a Mokka hozzám nőtt, minden rezdülését, minden csörrenését, mozgását ismerem. Ha elkezd kerregni, nagyjából tudom, mi lehet a baja. Ráadásul a műhelyben a fiúk, akik felkészítik, nagyon profik. Így amikor beleülök, bennem pillanatnyi kétség sincs azzal kapcsolatban, hogy kibírja azt a hatalmas terhelést, aminek kiteszem, s hogy a legnagyobb árkokon is átjutok vele” – mondta Szalay, aki azt is hozzátette, az első afrikai szakaszon nyilván akaratlanul is eszükbe jut majd, hogy tavaly ugyanitt mindössze tizenhárom perc jutott nekik, aztán nagy sebességnél balesetet szenvedtek, amiben Bunkoczi László megsérült.
A navigátor két gerinccsigolyája eltört, túl van két műtéten, és a rehabilitáción. Csak néhány hete ülhetett újra versenyautóba.
„Amikor a teszten először elugrottunk az autóval, vártam, hogy fájjon – nem fájt. Még úgy sem, hogy az egész testem megfeszült, megmerevedett. Aztán rámentünk egy nagy kőre, ami egy kicsit fájt, de ez egyébként is fájt volna… Azután ahogy telt az idő, egyre kevésbé kapaszkodtam, egyre kevésbé feszítettem a testemet, amit biztató eredményként értékeltem. Megfogadtam, hogy én elvégzem azt a munkát, amelyet az orvosaim előírnak számomra, s ezt meg is tettem. És azt mondtam magamnak, ha úgy gondolják a doktorok, hogy a visszatérés nem jár extrém kockázattal, akkor belevágok. És a legutóbbi vizsgálat után azt írták a papíromra: visszatérhet az eredeti életmódjához” – mondta Bunkoczi.
Amikor az esélyekről kérdezik őket, Szalay és Bunkoczi sem tagadja, hogy nagy tervei vannak.
„Szeretnék minden szakaszt megnyerni, és a végén a versenyt is. Nekem mindig ez a célom” – mondta Szalay.
„Esélyesként állunk oda a rajthoz, de ahhoz, hogy ezt valóra is tudjuk váltani, hibátlan versenyt kell teljesítenünk” – tette hozzá Bunkoczi.
AFRICA RACE 2016 – AZ ÚTVONAL
1. szakasz (december 29.): Nador–Jorf el Hamam (össztáv: 613 km, ebből szelektív szakasz: 101 km)
2. szakasz (december 30.): Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebből szelektív szakasz: 330 km)
3. szakasz (december 31.): Tagunit–Assza (össztáv: 559 km, ebből szelektív szakasz 451 km)
4. szakasz (január 1.): Assza–Remz el Quebir (össztáv: 409 km, ebből szelektív szakasz 409 km)
5. szakasz (január 2.): Remz el Quebir–Dahla (össztáv: 695 km, ebből szelektív szakasz: 453 km)
Pihenőnap (január 3.): Dahla
6. szakasz (január 4.): Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebből szelektív szakasz: 174 km)
7. szakasz (január 5.): Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebből szelektív szakasz: 414 km)
8. szakasz (január 6.): Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebből szelektív szakasz: 377 km)
9. szakasz (január 7.): Amodjar–Akzsuzst (össztáv: 493 km, ebből szelektív szakasz: 445 km)
10. szakasz (január 8.): Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebből szelektív szakasz: 327 km)
11. szakasz (január 9.): Akzsuzst–Saint-Louis (össztáv: 548 km, ebből szelektív szakasz: 208 km)
12. szakasz (január 10.): Saint-Louis–Dakar, Rózsaszín-tó (szelektív szakasz: 25 km)