Premier League: újra rekordot dönt a mezszponzori bevétel

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.07.30. 12:26
null
Jesse Lingard (MU, balra), Kyle Walker (M. City) és a „legdrágább mezek” elmúlt idénybeli csatája (Fotó: AFP)
Először emelkedik 300 millió font fölé az angol élvonalbeli labdarúgó-bajnokság (Premier League) csapatainak mezszponzori bevétele – derül ki egy friss kutatásból.

 

A Sportingintelligence kilencedik alkalommal készítette el felmérését, amelynek adatait minden esetben közvetlenül a szerződő felek egyikétől szerzi meg, és publikálás előtt a klubokkal ellenőrizteti.

Az összesített adatok szerint a mez elején megjelenített főszponzori hirdetések összesen 313.6 millió fontot (mintegy 110 milliárd forintot) hoznak a húsz klub konyhájára a 2018–19-es idény során; ez 31.8 milliós emelkedés az előző szezonhoz képest, és több mint 200 millióval haladja meg a 2011-es számot (100.45 millió font).

(A mezek ujjrészére kötött szerződések további mintegy 46 millió fontot jövedelmeznek a következő szezonban.)

A klubok versenyében továbbra is az egyik autóipari óriással együttműködő Manchester United áll az élen évi 47 millió fontos szerződésével, feljött mögé a városi rivális Manchester City (45), és jelentősen ugrott az Arsenal (40), valamint a Liverpool (40) dresszének értéke is (az előző kettő mögött légitársaság, a Pool mögött bank áll).

Mint a mellékelt táblázatból is kitűnik, a „nagy hatos” után szakadék következik: a hatodik helyezett Tottenhamet (35 millió font) követő West Ham United már 25 millióval kevesebbet kasszírozhat ebből a forrásból.

A csapat után a mezszponzor neve (nemzetisége), a szerződés értéke, a mezszponzor iparága és az elmúlt szezonhoz képesti értékváltozás szerepel (Forrás: spotingintelligence.com)
A csapat után a mezszponzor neve (nemzetisége), a szerződés értéke, a mezszponzor iparága és az elmúlt szezonhoz képesti értékváltozás szerepel (Forrás: spotingintelligence.com)

 

Csak három klub (Liverpool, Southampton, Watford) mezszponzora egyesült királyságbeli székhelyű cég, a többiek dresszére egyesült államokbeli, kínai, japán, thaiföldi, arab emírségekbeli, máltai, kenyai, malajziai, gibraltári és Fülöp-szigeteki vállalat logója került. Kilenc klub mezén fogadásszervező cég hirdeti magát.

A mezreklámokból befolyt összegek Közép-Európából nézve csillagászatiak, de messze elmaradnak a televíziós jogdíjakból keletkező jövedelmektől: az előző szezonban a mezbevételek 11.6 százalékát tették ki a tv-s pénzeknek.

Legfrissebb hírek

A West Ham United újra kölcsönadhatja Hegyi Krisztiánt

Légiósok
52 perce

Piros és fehér után zöld – bemutatta harmadik számú mezét a Liverpool

Angol labdarúgás
2 órája

Európa-liga-győztes edző érkezett a Ferencváros kupaellenfeléhez – hivatalos

Angol labdarúgás
2 órája

Elküldték a Ferencváros El-ellenfelének edzőjét – hivatalos

Angol labdarúgás
9 órája

Toni Kroos keményen kritizálta Alexander Isakot

Angol labdarúgás
20 órája

A Tottenham nem eladó – közleményt adott ki a klub, miután több ajánlat is befutott

Angol labdarúgás
Tegnap, 11:04

Ötvennégy éves szurkoló lesz a kapus az angol hatodosztályban

Angol labdarúgás
2025.09.06. 08:26

„Szoboszlai Alexander-Arnolddá változtatta magát; emlékeztet Milnerre”

Angol labdarúgás
2025.09.05. 18:36
Ezek is érdekelhetik