Amikor a férfiak barátaikkal találkoznak, a feleségek, a barátnők és a munka témáját is a háttérbe szorítva a foci vezeti a társalgást – derül ki egy friss felmérésből.
A nemzetközi felmérésben megkérdezett férfiak csaknem 90 százaléka mondta, hogy a baráti társaságukban elsősorban a kedvenc focicsapataikról beszélnek. Ha még másra is marad idő, a sport után jóval lemaradva következhetnek a nők és a munkahelyi témák.„Talán a nők nem erre a hírre vártak, de a férfiak valóban csak egy dologra, a futballra gondolnak, amikor egymással találkoznak” – mondta Tim Ellerton, a közvélemény-kutatást szponzoráló Heineken International munkatársa.Kínában 94 százalék, Oroszországban a férfiak 93 százalékánál vezető téma a labdarúgás – derül ki a 15 országban 5300 résztvevővel végzett felmérésből.Németországban és Franciaországban a nőkről szóló beszélgetéseket még a munkahelyi témák is megelőzték. Nagy-Britannia bizonyult a legnagyobb fociőrült országnak. A felmérés szerint a brit férfiak hetente átlagosan 2 óra 22 percen át néznek focimeccs-közvetítést, miközben a tévézésnél is több időt töltenek a játékkal kapcsolatos események, pletykák átbeszélésével.A brazilok heti 92 percnyi focinézéssel a másodikak lettek, őket Thaiföld, Írország és Mexikó követi a sorban.A közelgő világbajnokságot rendező Dél-Afrikában található a legtöbb közösségi focinéző, ugyanis a férfiak 20 százaléka tízfős vagy ennél nagyobb társaságban figyeli kedvenc csapatát.A felmérésben többek között Brazília, Dél-Afrika, Franciaország, Hollandia, Írország, Kína, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Thaiföld vett részt.