Akinek van GPS-e – márpedig manapság az okostelefonra telepített programoknak hála gyakorlatilag mindenkinek van –, az a soros eltévedésekor bizonyára már hallotta kocsijában a kedves női vagy az érces férfihangtól (attól függően, melyiket állította be): újratervezés… Megérne egy misét, hogy a hagyományos módszerrel, a térképet, az utcanév- és a közlekedési jelzőtáblákat figyelve valószínűleg kevesebben keverednének el, mint vakon a gépezetre hagyatkozva, mi mindenesetre az MLSZ GPS-eshez hasonló tájékozódását figyelve vettük észre az újratervezés jeleit.
A cím, ahová el akar jutni a szövetség, legalább egyértelmű: 1146, Budapest, Istvánmezei út 3–5. Itt található a Puskás-stadion, pontosabban a hűlt helye, hiszen épp építik az újat, hogy kész legyen 2020 nyarára, amikor négy Európa-bajnoki mérkőzést rendeznek benne. Ha jó a GPS, akkor velünk, ha nem, nélkülünk, ami blama lenne a javából. Tudják ezt az MLSZ-ben is, így a balul sikerült vb-selejtező után Bernd Storckkal együtt hivatalosan is sutba dobták a korábbi, hosszú távúnak mondott koncepciót, a sportigazgatósdit. Hozzáteszem, ez már 2015 nyarán, abban a pillanatban megtörtént, amikor a német szakember Dárdai Pál berlini visszahívása után megkapta a szövetségi kapitányi posztot is, noha igazgatnia alapvetően nem a felnőtteket, illetve szakvezetői önmagát, hanem az utánpótlást kellett (volna).
Ezentúl a sport- helyett utánpótlás-igazgató dolgozik majd az MLSZ-ben, akinek aztán már tényleg semmi köze sem lesz az A-válogatotthoz (sőt, az U21-eshez sem sok), a hosszú távú terv – ha létezik egyáltalán – pedig éppen azzal a sebességgel rövidül napról napra, ahogy közeledik a kontinensviadal. Az eredménykényszer viszont szorít, ezért hoztak egy tapasztalt külföldi mestert a belga Georges Leekens személyében, akinek semmiféle koncepciót nem kell kidolgoznia, sőt futballforradalmat sem kell kirobbantania, amiről négy évvel ezelőtt beszélt lapunknak, egyszerűen ki kell juttatnia a nemzeti gárdát az Eb-re.
Ez a cél, semmi más, érthető és világos, a távolabbi jövőt ráérünk később építeni. Csak nehogy úgy járjunk, mint az egyszeri kamionos, akit a GPS-e bevezetett az erdőbe, és akkor szólalt meg a géphang, amikor a keskeny földúton járművével beszorult két fa közé: újratervezés… Aztán ki kellett hívni a katasztrófavédelmet.