NB I: menj meccsre fél áron! – közös kampány a szurkolókért

NB I: Bp. Honvéd, Gyirmót, Haladás, Mezőkövesd, MTK Budapest, Paks, Vasas, Videoton |
NB II: Balmazújváros, Békéscsaba, Budaörs, Cegléd, Csákvár, Kisvárda, Kozármisleny, Mosonmagyaróvár, Nyíregyháza, Puskás Akadémia, Siófok, Soproni VSE, Szolnok |
NB III: Budafok, Tiszaújváros |
A mi futballunk, nagyon szeretjük, hát álljunk ki érte együtt! Ez is lehetne a mottója a Nemzeti Sport és a hazai klubok közös kampányának, amely a labdarúgás legfontosabb szereplőjét célozza meg – a szurkolót. A cél az, hogy legalább egy tavaszi bajnokira minden csatlakozó klub hirdessen akciót, és engedje be fél áron, vagy még nagyobb kedvezménnyel a drukkereit. A Nemzeti Sport számos cikkben foglalkozik a hazai lelátói élettel, a szurkolók lehetőségeivel, problémáival, a március 11-i bajnoki forduló előtt pedig két alkalommal is közli a kedvezményes jegyvásárlásra szóló felhívásokat. A profi klubok közül sokan már a kezdeményezés mellé álltak, mások reményeink szerint a következő napokban csatlakoznak. A Ferencváros nincs döntési helyzetben, a jegyértékesítést egy külsős cég végzi, míg az Újpest azután tud részt venni a kampányban, ha megoldódott a stadiongondja. Természetesen nem csupán a profi klubok szurkolói kaphatnak kedvezményt, hiszen az NB III-tól kezdve a legalsó osztályig, a női csapatoktól a futsalklubokig várjuk az egyesületek jelentkezését a [email protected] címen, itt tájékozódhatnak a részvétel feltételeiről. A csapatával jóban-rosszban kitartó fanatikusnak, az idényenként már csak két-három mérkőzést vállaló szurkolónak vagy a fotelt esetleg anyagi megfontolásból választó drukkernek pedig mi mást üzenhetnénk: Menj meccsre fél áron! |
VIDEOTON: POZITÍV LÉGKÖRBEN
A székesfehérvári stadion felújítása idején a Videoton – az őszi idényhez hasonlóan – a tavasszal is a felcsúti Pancho Arénában rendezi a hazai mérkőzéseit.
„Természetesen célunk, hogy ideiglenes pályánkon, a Pancho Arénában is minél többen buzdítsák a helyszínen csapatunkat – hangzik a klub kommunikációs osztályának véleménye. – Ezért a mérkőzésekre a kedvező jegyárak mellett ingyenes szurkolói buszokat is indítunk Székesfehérvárról. A legutóbbi, Újpest elleni meccsre meg is teltek a buszok, de magánúton is sokan érkeztek Felcsútra, nekik ezúton is köszönjük a szurkolást, és bízunk benne, jól szórakoztak, elvégre a csapat öt egyes győzelemmel kezdte a tavaszi idényt.”
A jegy- és bérletár képzésekor fontos szempont volt, hogy a drukkereknek kevesebbet kelljen belépőre költeniük, mint a Sóstói Stadionban, mivel a Videoton-szurkolóknak az új létesítmény átadásáig a hazai mérkőzésekre is utazniuk kell.
„Hölgy-, nyugdíjas, valamint diákszurkolóinknak kedvezményes, elővételben akár ötven százalékkal csökkentett áron biztosítjuk a belépőket, a tizennégy éven aluliaknak pedig mindössze ingyenes technikai jegyet, vagy ötszáz forintos bérletet kell váltaniuk, hogy ott lehessenek a csapat mérkőzésein. Bérleteseink ráadásul tízszázalékos kedvezménnyel vásárolhatnak a VidiShopban, ahol mindig az évszaknak és a divatnak megfelelő választékkal várjuk a drukkereket.”
Kovács Zoltán sportigazgató korábban úgy fogalmazott, az együttest a legelső pillanattól kezdve pozitív légkör vette körül a Pancho Arénában, s továbbra is fontos a szurkolók támogatása. A közlemény kitér arra is, hogy a fehérváriak nemcsak várják a drukkereket, hanem „el is mennek” a potenciális szurkolókhoz.
„Igyekszünk nemcsak a stadionban, hanem azon kívül is kiszolgálni a Vidi-szurkolókat, valamint új szimpatizánsokat szerezni a fiatalok körében. Ahogyan a csapat programja engedi, folyamatosan keresünk fel székesfehérvári iskolákat, dedikálásokat szervezünk a belvárosi ajándéküzletben, legutóbb, az Újpest elleni találkozó előtt csapatkapitányunk, Juhász Roland, valamint Kovács Zoltán sportigazgatónk beszélgetett kötetlenül a szurkolókkal a Red Blue Devils törzshelyén. Bízunk benne, hogy a Nemzeti Sport és a klubok közös akciójával nemcsak hűséges szurkolóink élnek majd, hanem sokan kedvet is kapnak, hogy első alkalommal kimenjenek egy Vidi-meccsre. Fél áron láthat jó mérkőzést a várhatóan szintén támadó szellemben futballozó Mezőkövesd ellen, utána pedig ki tudja, talán a nyáron már egyike lesz a több mint ezer Vidi-bérletesnek.”
HONVÉD: MILLIÓS ELÉRÉS

„Reklámkampányt folytatunk, minden hazai tavaszi mérkőzésünket óriásplakátokon, újságban, a közösségi médiában, a buszokon, a megállókban lévő hirdetési felületeken próbáljuk népszerűsíteni, így több millió emberhez is eljuthatunk – mondta Dudás-Györki Tamás, a Budapest Honvéd marketingigazgatója. – A stadionszolgáltatáson is javítottunk az utóbbi időben, a gyerekeket ingyenes csocsóval és arcfestéssel várjuk. A fiatalok leginkább oroszlánok szeretnének lenni, hiszen ez a Honvéd kabalaállata. Persze az idősebb korosztályról sem feledkezünk meg, kültéri bútorokat bérlünk, s ha rosszabbra fordul az időjárás, sátrakat is beszerzünk – ilyen körülmények között nyugodtan beszélgethetnek, nosztalgiázhatnak az emberek. Vagyis próbáljuk minél kényelmesebbé, hasznosabbá, tartalmasabbá tenni a mérkőzésen kívüli időt is.”
Videoton: 500–1200 |
Vasas: diák és nyugdíjas: 1000; felnőtt: 1200; 14 év alatt ingyenes |
Bp. Honvéd: állóhely (hazai és vendég): 1300 (online elővételben 1200); családi szektor és ülőhely (hazai és vendég): 2000 (online elővételben 1800); tribün: 3000 (online elővételben 2800); páholy: 5000 (online elővételben 4800) |
Fontos kiemelni, hogy a kispesti klub a 18 éven aluli, illetve a 65 éves feletti drukkereket ingyen engedi a létesítménybe.
„Már-már hagyománnyá vált, hogy az április elsejei hazai bajnokinkon – most majd a Ferencváros ellenin – ötszáz szurkolói pólóval kedveskedünk drukkereinknek. Ugye ekkor született a klub ikonja, Puskás Ferenc, ezzel is próbáljuk ápolni az emlékét. A legtehetségesebb fiatalunknak, a kiemelkedő teljesítményt nyújtó utánpótlásedzőnek pedig kiosztjuk a Puskás-díjat a szezon végén. A fanatikusainknak szervezünk stadiontúrát, amelyre rendre két élvonalbeli labdarúgónk is elkíséri őket, míg a szezon végén szurkolói napot tartunk. Tavaly nyáron Marco Rossi vezetőedzővel és a szurkolókkal képzelt sajtótájékoztatót tartottunk, s annyi kérdést tettek fel az újságíróvá átvedlett drukkerek, hogy végül kétórásra nyúlt a találkozó.”
VASAS: FELÉBRESZTENI AZ ALVÓ DRUKKERT

Noha a Vasas a március 11-i akciónak nem lehet részese, hiszen az MTK otthonában vendégeskedik, az ügyvezető elárulta, minden további nélkül hajlandók valamelyik fordulóban fél áron beengedni a szurkolókat, úgy is, hogy egyébként híresen olcsón árulják belépőiket. Az 1000-1200 forintért kínált jegyek ára igazán nem borsos, és mint az ősszel kiderült – a Vasas 3727-es átlagnézőszámával második a klubok között –, amint sikeresebb lett a csapat, a meccsre járás újra sikk lett piros-kékben.
A három klub közül a Vasas-szurkolók voltak a legaktívabbak az ősszel. Az éveken át tartó visszafogott szereplés után az ötödik fordulótól az utolsó őszi játéknapig első helyen álló angyalföldiek a Ferencváros után a legjobb hazai nézőátlaggal büszkélkedhetnek. |
Vasas: 33 540 néző/9 meccs; 3727 néző/meccs |
Bp. Honvéd: 21 213/10; 2121 |
Videoton: 16 732/9; 1859 |
Egyelőre azonban a Szusza-stadion felé vehetik a piros-kékek az irányt, a tavasz folyamán tehát legalább egyszer – fél áron.
