KOVÁCS NIKOLETT 2020.09.27 10:25 Frissítve: 2020.09.27 10:55

MotoGP: a túlélés versenye jön, Rossi a kirúgásáról beszélt

Éjjel eső áztatta a barcelonai pálya környékét, és ha valami, akkor ez nem hiányzott a pilótáknak, akik egyébként is szenvednek az alacsonyabb tapadású pályán és a 20 fokkal melegebb körülményekre kitalált gumikon. Az első nap szeles időjárása szombat délután is visszatért, igaz, feleakkora erősséggel, de sokaknak ez is nehézséget okozott.

Nagy kérdés, hogy mi lesz a jó stratégia (Fotó: motogp.com)

 

Két külön versenyre számítanak a pilóták, ki a második felétől, ki az utolsó 10 körétől tart az egyébként 24 körös mai futamnak, de abban mindenki biztos, hogy el fognak fogyni a hátsó gumik. „A végén nem az lesz a kérdés, hogy milyen gyorsak leszünk, hanem hogy motoron tudunk-e maradni. Aki több kockázatot vállal, aki kevésbé vigyáz, az végez majd az élen, nem pedig a leggyorsabb” – mondta Pol Espargaró, aki versenytempójával elégedett, de a kvalifikációjától többet várt a hetedik helynél.

A jobb rajtpozíció azért fontos, mert az első körökben elbukott tizedek, másodpercek ledolgozásához az elején sokkal nagyobb igénybevételt kapnak a gumik, ami a futam végén persze megbosszulja önmagát.

Nagy kérdés tehát, hogy mi lesz a jó stratégia, megnyomni már az elején vagy inkább a végére tartalékolni. Ugyanakkor nehéz előre döntést hozni, hiszen ha a többség meglódul, akkor nincs mese, menni kell velük, vagy az ember végképp lemarad.

Nem beszélve arról, hogy nagyon elóvatoskodni sem lehet, főként a hűvösebb időben, gyorsan üzemi hőmérsékletre kell hozni az első gumit, ugyanakkor óvni kell a hátsót az első 4-5 körben, mert ha túlmelegednek, az azonnali teljesítményromlást okoz.

Az első öt helyről négy Yamaha rajtol majd, közéjük egyedül Jack Millernek sikerült beverekednie magát a negyedik helyre, ráadásul úgy, hogy csak egy új szett gumija maradt a Q2-re.

Fontos lesz a jó rajt, hogy meg tudjam törni a ritmusukat, amint lehet” – nyilatkozta az ausztrál.

Ha valamelyik hangvillás ellép, akkor őt valószínűleg már nehéz lesz elkapni. A lágy, nem agresszív motorozás, amit a gumik megkívánnak ezen a pályán, a Yamaha DNS-ében is benne van.

Ahogy Miller csapattársa, Pecco Bagnaia is kiemelte, eddigi előnyük, amit a rajtot segítő holeshot eszköz jelentett, már a múlté, hiszen most már szinte mindenkinek van ilyen a motorján.

Maverick Vinales versenytempóját jónak tartja, Johann Zarco azonban nem érzi, hogy valóban esélyes lehetne arra, hogy a dobogós helyekért harcoljon.

Ezen a hétvégén azonban már az ő motorjára is felkerült az úgynevezett ride height eszköz, ami már nemcsak a rajtnál, hanem menet közben is képes arra, hogy egy gombnyomással leengedje a motor hátulját. „Kezdek hozzászokni a használatához, az elején nagyon furcsa és zavaró volt, de ez részben a pénteki nagy szél miatt volt. Használni fogom a versenyen, mert az előzéseknél segíthet az egyenesben” – mondta Zarco.

A suzukis Joan Mir továbbra sem képes előbbre lépni az egy körös tempóval, emiatt elég csalódott is volt szombaton, de a versenytempója jó, sőt, saját elmondása szerint használt gumikon kimondottan jól érzi magát.

Andrea Dovizioso biztosan nem éllovasként hagyja majd el Catalunyát, és nyilatkozatait hallgatva nehéz elképelni, hogy visszakerülhet még a bajnoki tabella élére. A problémák továbbra is ugyanazok, és most már Dovi is frusztrált, mert biztos volt benne, hogy ennyi pálya és verseny után kezében lesz a megoldás, de egyszerűen nem tudja adaptálni az új hátsó gumit.

Az első sorból induló yamahások mindegyikének biztató a versenytempója, és mind a hárman tudják, hogy kulcskérdés lesz az első körben az élen állni.

Valentino Rossi az idén először rajtolhat az első sorból, legutóbb tavaly, Silverstone-ban sikerült ilyen jól a szombati napja: 350. királykategóriás futamán is a 200. dobogós helyezéséért hajt.

Franco Morbidelli első MotoGP-s pole pozíciója Olaszországnak is sokat jelent, a legutóbbi talján rajtelsőséget ugyanis Andrea Dovizioso szerezte 2018-ban (!) a Japán Nagydíjon.

Az olaszok öröme tegnap teljes lehetett, hiszen a Moto2-ben és a Moto3-ban is fiaik teljesítettek a legjobban az időmérőn, előbbin Luca Marini, utóbbin Tony Arbolino szerezte meg a pole-t. Legutóbb a 2009-es Cseh Nagydíjon sikerült ez nekik, akkor Rossi (MotoGP), Marco Simoncelli (250 ccm) és Andrea Iannone (125 ccm) révén.

A MotoGP rajtsorrendjét itt tekinthetik meg:

A szombati nap vezető híre természetesen Valentino Rossi szerződéshosszabbítása, melyről munkatársunk árul el részleteket az alábbi videóban.

2020.10.16 16:53:52

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

„Az, hogy ebből a kis faluból kilépve értem el sikert, még inkább felértékeli az egész történetet.”

2020.10.09 09:40:30

Egyéb autó-motor HOLMÁR ZOLTÁN

Kállay Miklós miniszterelnökként és túraautó-versenyzőként is biztos kézzel fogta a kormányt.

2020.10.09 11:29:56

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A magyar versenyző Szlovákiában visszatér a rajtrácsra, és címvédőként a dobogós helyekért akar küzdeni.

2020.09.01 16:31:29

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

2020.08.17 19:59:32

Egyéb autó-motor MALONYAI PÉTER

ALAPVONAL. Az úszás példát mutatott arra, hogy talpra lehet állni, nem önmegvalósításra törekvő klasszis edzőkkel és klasszis versenyzőkkel. … Úgy jó, ha a múlt nem nosztalgiát szül, hanem tanulságot.