Rali: Jos Verstappen először versenyez murván

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2025.05.09. 21:25
null
Jos Verstappen (Fotó: Sári Péter)
Jos Verstappen Magyarországon állhatott először dobogóra az F1-ben (1994), és nálunk próbálja ki magát először murvás versenyen, a Staff House Rally Hungaryn. Kíváncsi, motivált, tanulni szeretne a magyar ERC-futamon. Az F1-ről annyit mondott: szerinte az idén senkinek sincs esélye a McLarennel szemben, ha fogadnia kellene, Piastrira tenné a pénzét.

– Mik az első benyomásai a Rally Hungaryról? 
– Nagyon tetszik, bár nekem murván minden új – mosolygott a korábbi Formula–1-es pilóta, Jos Verstappen, a négyszeres világbajnok Max édesapja. – Próbáltunk felkészülni, ahogy tudtunk, de nem lesz könnyű dolgunk, mert a pályák gyorsak, dobálósak, és nagyon sok a kő, a szikla. Az a helyzet, hogy nekem még nagyon sokat kell tanulnom ilyen körülmények között. A helyszín viszont fantasztikus, gyönyörű vidéken autózunk, és az már most látszik, hogy az emberek nagyon szeretik itt a ralit. A gyorsaságik közül sem tudnék egyet kiválasztani, mert mindegyikben találtam valami szépséget.

– Spanyolországban, aszfalton nagyon gyors volt… 
– Pedig egy kicsit csalódott vagyok a történtek miatt, de igazából számomra minden új, nem ismerem a szakaszokat, nem tudom, mennyire lehet rajtuk nyomni a gázt.

– Visszatért a verseny-érzés? Hevesebben dobogott a szíve? 
– Én inkább nyugodt típus vagyok. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem szeretnék gyors lenni, de ez az első évem a raliban, sokat kell tanulnom. De nagyon tetszik, ezért csinálom. Izgalmasnak találom, hogy csak kétszer lehet végigmenni a pályákon, mielőtt élesben is rálépünk a gázra, szerintem ez a legjobb az egészben.

– Nem először jár Magyarországon – milyen emlékei vannak? 
– Mindig is szerettem idejönni, már annak idején versenyzőként is. Budapest gyönyörű, jók az éttermek, mindig jól érzem itt magam…

– …és bónuszként a Hungaroringen állhatott először dobogóra. Hogy emlékszik vissza arra a napra, 1994 augusztusában?
– Az utolsó körben történt, Brundle megállt a pályán, elmentem mellette, és nem akartam elhinni, hogy dobogóra állhatok. Ugyanakkor arra is emlékszem, hogy teljesen ki voltam készülve – abban az időben a kormányszervó nélküli autókkal nagyon kemények voltak ezek a nyári futamok. Nagyon elfáradtam.

– Az F1 fénykora… 
– Talán igaza van.

– Tényleg, látta, hogy felújítják a Hungaroringet?
– Hallottam róla, és az idén saját szememmel is megnézem. Nincs akkor versenyem, úgyhogy azt tervezem, ott leszek a Magyar Nagydíjon.

Fotó: Sári Péter

– Tényleg, a fia szereti a ralit? 
– Nézni igen, de kipróbálni nem akarja – szerinte veszélyes a fák között autózni. És az az igazság, hogy ha kívülről nézed, tényleg egy kicsit rizikósnak tűnik, de hát mindenkinek megvan a lehetősége arra, hogy elvegye a lábát a gázról és egy kicsit lelassuljon.

– Azt mondják, amikor valaki apa lesz, egy másodperccel lassul körönként – de mi a helyzet a nagypapasággal?
– Húha, nekem öt gyerekem van, úgyhogy, ha ez igaz lenne, nagyon lassúnak kellene lennem, de ez inkább csak egy fura feltételezés. Szerintem, ha motivált vagy, és azt csinálod, amit szeretsz, akkor a kettőnek nincs köze egymáshoz.

– Ezek szerint ez a jó pilóta ismérve? 
– Szerintem ahhoz, hogy valaki jó versenyző legyen, tehetség kell, kemény munka és egyéniség.

– Tudom, hogy most a rali a téma, de nem hagyhatom ki a ziccert, hogy megkérdezzem a Formula–1 idei szezonjáról: mi a véleménye?
– Azt hiszem, az idén nincs esélyünk a McLaren ellen.

– Tényleg? És ha fogadnia kellene valakire, kire tenné a pénzét?
– Piastri végzi most a legjobb munkát, az eddig látottak alapján nagyon erősnek tűnik, miközben a Red Bull nem találja a megoldást, hogy gyors autót rakjon össze.

– Mit tanácsolhat ilyenkor egy apa a fiának?
– Sokat beszélgetünk, és mivel átlátom a folyamatokat, kérdezhet tőlem bármit, és én mindig próbálok egyenes és fair választ adni. Ez nem mindig az, amit hallani akar, de én már csak ilyen vagyok, őszinte ember. Szerintem felesleges udvariassági köröket futni, abban hiszek, hogy mondjuk ki, amit gondolunk. Persze, ezt lehet udvariasan csinálni, de ez a legjobb, amit tehetünk.

– Ha már őszinteség: mit gondol a hétvégi esélyeiről a Rally Hungaryn?
– Nem tudom, mire számíthatok, hiszen nem versenyeztem még murván, de mindig a legjobbat akarom kihozni magamból – ez most sincs másként. Célba akarok érni, tapasztalatot akarok szerezni, és jövőre annak birtokában visszatérni.

 

Legfrissebb hírek

Ki kicsoda? Íme, a Formula–1-es csapatok kulcsfigurái

Képes Sport
2025.05.07. 17:17

Az idősebbik Sainz is harcba szállhat az FIA elnöki posztjáért – sajtóhír

F1
2025.05.07. 14:36

Cserél az Alpine: Colapinto veszi át Doohan helyét Imolától – hivatalos

F1
2025.05.07. 09:13

F1: távozott az Alpine csapatfőnöke, ideiglenesen Briatore veszi át a helyét

F1
2025.05.06. 22:14

„Sainzot is elengedjem?" – a Ferrarinál izzott a rádió Miamiban, de senkiben sem maradtak rossz érzések

F1
2025.05.05. 13:09

„Összeütköztök vagy nem előzöl" – Norris szerint Verstappen azt csinál, amit csak szeretne

F1
2025.05.05. 02:36

Elmaradt az eső – Piastri vezérletével a McLaren erődemonstrációt tartott Miamiban

F1
2025.05.04. 23:35

Életnagyságú LEGO-autók lepték el a miami pályát – videó

F1
2025.05.04. 20:51
Ezek is érdekelhetik