Fotó: Action Images (archív)
A MasterCard továbbra is lehetőséget lát a BL szponzorálásában
Fotó: Action Images (archív)
A MasterCard továbbra is lehetőséget lát a BL szponzorálásában
Az utóbbi hónapokban számos hír érkezett arról, hogy a gazdasági világválság nemcsak az üzleti szféra és a magánemberek életére van hatással, hanem a sportot is jelentősen befolyásolja.
A technikai sportok többféle megszorító intézkedéssel védekeztek a pénzügyi nehézségek ellen, sőt több esetben egyes motorgyártó vállalatok távoztak a sportból, hogy csökkentsék költségeiket.
Úgy tűnik azonban, hogy a labdarúgás legrangosabb európai kupasorozatának, a Bajnokok Ligájának nem árthat a válság. Legalábbis az Európai Labdarúgó-szövetségnek továbbra is rendkívül nyereséges maradhat a BL, miután szerződést hosszabbított az egyik főszponzorral, a MasterCarddal.
Az UEFA a Heinekennel és a Sonyval már korábban meghosszabbította szponzori megállapodását, és szerződést kötött a BL-ben „újonc” UniCredit bankcsoporttal. Ráadásul a szövetség tárgyal több autógyártóval is.
Persze ebben az idényben sem panaszkodhatott az UEFA a Bajnokok Ligája jövedelmezőségére: hozzávetőlegesen 800 millió euró bevétele származott a 2008–09-es szezonban a BL közvetítési jogainak értékesítéséből és a marketingjogok eladásából.
Igaz, hogy a Ford, a PlayStation és a Vodafone megállapodása is lejár az idény végén, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy az UEFA-nak továbbra sem kell aggódnia a BL-re költött összegek megtérülése miatt.