Vízilabda: az elmúlt két évben 487 millió forint mínusszal zárt a szövetség

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2023.05.25. 17:04
null
Az új elnök, Madaras Norbert szerint trendivé, eladhatóvá kell tenni a sportágat (Fotó: Kovács Anikó/MVLSZ)
Megtartotta éves közgyűlését a Magyar Vízilabda-szövetség a Duna Arénában, amelyen Madaras Norbert elnök az elmúlt időszak kihívásairól és a szervezet távlati céljairól is beszámolt.


A tavaly novemberben megválasztott sportvezető elmondta, tudatos döntés volt, hogy eddig keveset kommunikált a külvilággal, elsőként ugyanis szeretett volna átfogó képet kapni a szövetség működéséről, helyzetéről.

Játékosként élveztem, amikor a reflektorfényben voltam, de elnökként már az a feladatom, hogy a háttérből segítsem a válogatottakat és a klubokat – hangsúlyozta a kétszeres olimpiai bajnok Madaras. – Szolgáltató jellegű, modern szövetséget szeretnénk létrehozni, egyszerre sok elképzelésünket elkezdtük megvalósítani, és bár nehéz, mozgalmas hat hónap áll mögöttünk, szerintem jól haladunk. Az átadás-átvétel gyorsan lezajlott, az előző vezetés mindenben segítette a folyamatot. Fontos volt felmérnem, hogy hol tartunk, ezért külső szakértők bevonásával átvilágításra került az elmúlt időszak gazdálkodása. Számviteli nyilvántartások hiányosságai nehezítették a munkánkat, illetve néhány esetben felvetődtek kérdések az átvett megállapodások, kifizetések célszerűségéről.”

Madaras Norbert hozzátette, hogy a 2021-es pénzügyi beszámolót módosítani kellett, mert az analitikák nem minden esetben voltak pontosak. Tavalyelőtt így 201 helyett 450, míg 2022-ben 37 millió forint mínusszal zárt a szövetség, amelyet 2018 októberétől tavaly novemberig Vári Attila vezetett, a korábbi elnök tehát súlyos örökséget hagyott maga után. Mivel a szervezet saját tőkéje is apadt, Madaras feladatának tartja, hogy a szakmai munka elősegítése mellett megváltoztassa pénzügyi folyamatokat.

Át kell vezetni a vízilabdát a huszonegyedik századba – jelentette ki az elnök. – Szeretnénk trendivé, eladhatóvá tenni a sportágat, ezért üzletfejlesztési és médiastratégiát dolgozunk ki, nagy hangsúlyt fektetünk a fogyasztói kommunikációra. Távlati célunk, hogy minél több mérkőzést követhessenek élőben a szurkolók az online felületünkön, emellett statisztikai szoftverfejlesztést, egységes oktatási rendszert és rendszeres utánpótlás-konferenciákat tervezünk.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik