TÓTH ANITA 2021.10.19 09:03 Frissítve: 2021.10.19 11:00

Rali: Hadiknak csak fél szeme lesz az Eb-mezőnyön

Nyert már a Nyíregyháza környéki pályákon, s lassan hobbijává válik, hogy ezen a versenyen dönti el a magyar bajnoki címet. Navigátorával, Kertész Krisztiánnal ezúttal is az abszolút elsőségért száll harcba Hadik András.

Hadik: Nem is kérdés, hogy szeretnék nyerni a magyar értékelésben (Fotó: Sári Péter)

– A hétvégén hazánkban vendégeskedik a rali Európa-bajnokság mezőnye, ön azonban csak fél szemmel figyel a kontinens legjobbjaira, hiszen megvédheti bajnoki címét. Mi a terve?
– Nem is kérdés, hogy szeretnék nyerni a magyar értékelésben – válaszolta a bajnoki címvédő Hadik András, aki az idén is Kertész Krisztiánnal száll harcba a végső sikerért. – Kilenc ponttal vezetünk, lehetne több is, de nagyon nagyot estünk Veszprémben, ami után legnagyobb meglepetésemre viszonylag gyorsan felálltunk.

– Arra számított, hogy lelassítja a bukás?
– Nem igazán tudtam, mire számíthatok. Jó sok kérdés foglalkoztatott, például hogy mit fogok érezni, amikor legközelebb autóba ülök, de szerencsére nem hagyott nyomot bennünk az esés: gyorsak voltunk a következő futamon a Vértesben.

– Ha pusztán a matekot nézzük, háromesélyes a küzdelem – de ezt lassan megszokja.
– Úgy is lehet mondani – mosolyog. – Nehéz megmondani, hogy mi lesz Nyíregyházán, többesélyes a küzdelem, ha mi Mixivel nagyon rosszul szerepelünk, még Mads Östberg is lehet a bajnok. Ha pedig Mixi az első és mi a másodikok vagyunk, legalább egy power stage-et vagy egy napot nyernünk kell a végső sikerhez. De ismerhet, mindenképp megpróbálunk gyorsabbak lenni, mint ő.

– Az utóbbi idők példája azt mutatja, jól bírja a nyomást. Tényleg így van?
– Igen, nincs vele problémám – mindig a feladatra koncentrálok, és megpróbálok a lehető legkevesebb hibával vezetni, ebben már van rutinom. Ettől függetlenül ez nagyon nehéz verseny lesz, már csak azért is, mert eleve sokkal hosszabb, mint egy átlagos magyar bajnoki futam, arról nem beszélve, hogy a pályái is sokkal változatosabbak és nehezebbek.

– Ráadásul, ha jól tudom, az idén még változtak is. Mi lehet a siker titka? Ön tudja, hiszen nyert már itt.
– Bízom benne, hogy tényleg tudjuk, miként lehet ezeken a pályákon biztonságosan, de gyorsan autózni. Miskolcon lakunk, úgyhogy a környék sem ismeretlen, bízom magunkban.

– Ha a szezon előtt megkérdezzük, aligha ilyen felállással számolt volna az idényzáró előtt. Vagy gondolta, hogy Csomós Miklós lesz a legfőbb ellenfele a bajnoki címért folyó csatában?
– Nem, de hát ilyen a rali, ilyen a sport. Mindig új ellenfelek jönnek, olyanok is, akikre eredendően nem számít az ember. Mixi nagyon ügyes, a fiatalok közül ő teljesít a legjobban és legkiegyensúlyozottabban – le a kalappal előtte.

 „Ez nagyon nehéz verseny lesz” (Fotó: Sári Péter)

 

– A rutin mennyit számít?
– Nyilván számít, mindig számít, de a helyzet az, hogy gyorsabban kell menni, mint a riválisok – ez ennyire egyszerű.

– Az autója készen áll?
– Másfél hónapig nem ültünk verseny­autóban, úgyhogy a hétvégén rajthoz álltunk a kazincbarcikai Rally2-es futamon amolyan tesztjelleggel. Alapvetően minden rendben volt, kipróbáltunk egy-két beállítást, megpróbáltunk még egy kicsit finomítani az autón, és úgy éreztem, hogy amit változtattunk, az az előnyünkre vált. Jó volt a hangulat, jól éreztem magam a kocsiban.

– Elkezdett már egy kicsit izgulni?
– Szerintem az nem visz előre, a munkára kell koncentrálni. Kedden még megyünk egyet az autóval, azután itinerátvétel, pályabejárás, és elkezdődik a felkészülés igazán aktív része. Egyelőre úgy néz ki, az időjárás is kegyes lesz hozzánk, mert nem jósolnak esőt – most ennek örülnék, mert egyértelműbb lenne minden, nem jönne a képbe plusz egy rizikófaktor.

RALI
AZ OB ÁLLÁSA 6 FUTAM UTÁN

Abszolút sorrend: 1. Hadik András, Kertész Krisztián (DVTK SE, Ford Fiesta R5) 164 pont, 2. Csomós, Nagy A. (Borsod Talent Motorsport, Skoda Fabia R5) 155, 3. Östberg, Eriksen (Citroën Rally Team Hungary, Citroën C3 Rally2) 134

2021.11.25 23:34:46

Egyéb autó-motor MONCZ ATTILA

ALAPVONAL. Valentino Rossi egy generációban változtatta meg a motorozáshoz való hozzáállást, sokakat függővé tett, emiatt az iparágban senki sem lehet eléggé hálás neki. Nem szívesen beszélt, sokkal inkább versenyzett és cselekedett, hogy fő küldetését teljesítse. Nem tudott szabadulni a gondolattól, hogy neki kell megmutatnia, a mezőnyben nem a gép, hanem az ember jelenti a legnagyobb különbséget.

2021.11.11 18:29:30

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A háromszoros Európa-bajnok a technikai kihívást szereti leginkább a kamionsportban.

2021.10.06 14:19:17

Egyéb autó-motor MTI/K. B.

A csapatfőnök szerint ideális felállást jelent nekik a tapasztalat és a fiatalság kombinációja.

2021.08.28 08:45:13

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A Pure ETCR egyetlen magyar versenyzőjével megpróbáljuk egy kicsit bemutatni az autót.

2021.06.05 10:12:59

Egyéb autó-motor KOVÁCS NIKOLETT

Johann Zarco nyerte a Katalán Nagydíj első edzésnapját a MotoGP-ben, de nem ő a leggyorsabb.