KOVÁCS NIKOLETT 2022.05.14 12:07 Frissítve: 2022.05.14 12:54

MotoGP: sohasem volt még ilyen gyors és szoros a mezőny

Ahogy arra számítani lehetett, őrületes tűzijátékot láthattunk a királykategória ma reggeli harmadik szabadedzésén. Enea Bastianini pénteken futott pályacsúcsa még nyolc órát sem élt meg. Az első tíz pilóta 6 tizeden, huszonketten pedig kevesebb mint másfél másodpercen belül.

Vajon hányszor döntik még ma meg a korábbi pályacsúcsot? (Fotó: motogp.com)

 

A FP3 gyakorlatilag egy előkvalifikációvá nőtte ki magát. Ennek megfelelően az utolsó tíz percben most sem győztük kapkodni a fejünket.

Végül hazai versenyző zárt az élen, de nem az, akire számítottuk.

A pénteki köridőket elnézve biztos volt, hogy ma áttörik két keréken a 1:31-es határt, de talán inkább délután számítottunk erre.

Először Fabio Quartararo száguldott be az imént említett köridő alá, 1:30.847-nél megállítva a stopperórát.

Kevesebb mint két és fél perccel a leintés előtt jött Pecco Bagnaia és az ő 1:30.568-as köre.

Quartararo utolsó gyors körén még tudott javítani, de az 1:30.682-es idő nem volt válasz az olasz teljesítményére.

Már azt hihettük, hogy ezzel le is futott a dolog, amikor jött a másik hazai hős, Johann Zarco, aki 1:30.537-tel még feljebb rakta a lécet délutánra, és egyelőre legalábbis ismét az ő nevéhez fűződik a valaha futott leggyorsabb kör Le Mans-ban.

Bastianini ugyan nem tudott javítani tegnapi idejéhez képest (egyes számú motorja megállt ma alatta), de még így is éppen befért a top 10-be, azaz megúszta a Q1-es őrületet.

Zarco 2018-as pole pozíciós körénél (ami tegnapig a rekord volt) tizenketten motoroztak gyorsabbat eddig ezen a hétvégén, akik közül hatan már most 1:31 alatt teljesítettek.

És az időmérő még hátravan…

Marc Márquez a negyedik helyen várja a folytatást. A spanyol ezúttal Quartararo mögött futotta meg gyors köreit, akinek ezzel semmi gondja nem akadt, ahogy Jack Miller sem reklamált emiatt Jerezben. Ahogy akkor, úgy most is volt pacsizás az üldözött és az üldöző között.


Mielőtt még bárki (ismét) felháborodna, hogy hogyan csinálhat ilyen egy nyolcszoros világbajnok, fontos leszögezni néhány dolgot. Márquez már egyáltalán nem csinál titkot abból, hogy fizikailag messze van régi önmagától és a motor sem az igazi még alatta. A forgatókönyv tiszta és egyértelmű: pénteken spórol az energiával, szombaton próbál gyors kört futni az esélyesek közül valaki mögött, hogy aztán vasárnap mindent beleadva a lehető legjobb eredményt tudja összehozni.

A vonatozással nincs is baj addig, amíg nem akadályozod a gyorsabb versenyzőt (erről ma szó sem volt), ezt épp Quartararo említette a minap. Ez a vonatozás ugyanis régen nem az, mint amit 2019-ben például Thaiföldön láthattunk szintén kettejük között, amikor Marc inkább kizökkenteni és nyomás alá helyezni akarta Fabiót, mintsem segítségül használni. Azt a „kapj el, ha tudsz” helyzetet egyébként egy jókora high side bukással zárta a hondás.

A Q1-ben többek között Jorge Martin, Maverick Vinales, Joan Mir, Luca Marini, Brad Binder és Marco Bezzecchi küzd majd meg a két továbbjutást jelentő helyért.

A szabadedzések kombinált eredménye itt található!

2022.03.21 15:45:35

Egyéb autó-motor MTI, V. Á.

A Honda klasszisa Twitter-oldalán azt írta, szerencsére jól van, csak elővigyázatosságból döntöttek úgy, hogy nem indul el az Indonéz Nagydíjon.

2022.03.21 10:27:58

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

A március 23-i rendezvény házigazdája Prof. Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. (x)

2022.03.07 21:05:41

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A különleges kaland egyaránt hozott tanulságokat a fiatal pilótának és rutinos navigátornak is.

2022.02.08 23:33:14

Egyéb autó-motor T. A.

Neve a mai napig egyet jelent a modern kori magyar autósport valóra nem váltott ígéretével.