MotoGP: Rins nyerte az év futamát, Quartararo bukott és már nem ő vezeti a bajnokságot

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2022.10.16. 08:08
null
Ha Ausztrália, akkor shoey, azaz csizmából ivás a méltó ünneplés a dobogón (Fotó: AFP)
Álex Rins a tizedik helyről rajtolva kisebb csodát vitt véghez Ausztráliában, legfanatikusabb szurkolóin kívül valószínűleg kevesen fogadtak volna a sikerére. Marc Márquez megszerezte 100. MotoGP-s dobogós helyezését, Pecco Bagnaia pedig világbajnok lehet, akár már jövő vasárnap.

 

Nem kérdés, sokkal több olyan pályára lenne szükség a MotoGP-naptárban, mint amilyen a Phillip Island-i. Ahol nem számít a sok technikai újítás, ahol az aeroelemek ellenére is lehet előzni, és ahol csak a legtökösebb versenyzők szállhatnak harcba a győzelemért.

Az Ausztrál Nagydíj egész biztosan az év versenyét hozta, megszámlálhatatlan előzéssel, és hihetetlenül szoros befutóval, ahol az első hét pilótát kilenc tizeden belül intették le.

A mai futam kulcsa a gumikezelés volt. Mindenki úgy készült, hogy a hátsó abroncsok elfogynak majd a végére, ezért spórolósan kell majd menni az elején, ami azt jelentette, hogy nem láthatunk majd nagy szökést az elején. A pilóták többsége azonban arra nem számított, hogy tízfős boly áll majd össze a futamgyőzelemért folytatott harcban.

A pole pozícióból induló Jorge Martín tökéletes rajtot vett, ahogy a mellőle induló Marc Márquez is. Náluk csak Fabio Quartararo lőtt ki jobban, aki a második sorból azonnal a harmadik helyen találta magát. Ehhez szükség volt Pecco Bagnaia gyenge rajtjára is, akinek nem sikerült aktiválnia az első holeshot eszközt.

A kőkemény pofozkodás már az első körben elkezdődött és 27 körön át tartott. Quartararo rögtön az első két kanyarban két pozíciót veszített, és látható volt, hogy nem találja a helyét a mezőnyben. Többször is szélesen fordult, majd a negyedik körben kis híján kibicsaklott alóla a motor eleje. Ugyan nem esett el, de a négyes kanyarban elhagyta a pályát, és a 22. helyre esett vissza.

Ezután mintha magára talált volna, többször is ő volt a leggyorsabb a pályán, és elkezdte a felzárkózást. De mindez csak a 11. körig tartott, amikor a kettes kanyarban (már pontszerző helyen motorozva) bukott. Fabio ezzel a nullázással elveszítette vezető helyét a bajnokságban, amelyet a Portugál Nagydíj óta őrzött. A francia mélyrepülése a német futamot követően kezdődött. Az elmúlt nyolc versenyen csupán egyszer tudott dobogóra állni, miközben négyszer nullázott, igaz, nem mindig a saját hibájából.

Eközben pedig legnagyobb riválisa, Pecco Bagnaia hétszer is a top3-ban végzett (beleértve a mai futamot), ebből négyszer győzött, és csak Japánban hibázott.

Quartararo mai nullázásával hatalmas lehetőség hullott Bagnaia ölébe, aki a táv felénél átvette a vezetést Jorge Martíntól, igaz nem megszakítások nélkül, hiszen Álex Rinsszel többször is helyet cseréltek, miközben hátrafelé is figyelnie kellett, főként Marc Márquez miatt.

Egyedül a 21. és a 24. körök között nyugodhatott meg egy kicsit, amikor Marco Bezzecchi haladt mögötte a második helyen, hiszen biztos volt, hogy jó barátja nem fogja veszélyeztetni a versenyét.

De nyilván nem csak ők ketten voltak a pályán, akik győzni szerettek volna. Az utolsó kört még elsőként kezdte meg Bagnaia, de Rins és Marc Márquez a kettes kanyarban megelőzte őt. Visszatámadni már nem tudott, és annyira valószínűleg nem is akart, hiszen könnyű volt hibázni ma, és nem volt értelme vásárra vinni 16 pontot.

Márquez még kereste a lehetőséget Rins mögött, de a suzukisnak olyan tapadása volt ma a gyors kanyarokban (és Phillip Islanden szinte csak az van), amivel senki sem tudta felvenni a versenyt. Azt pedig nyilván nem kell magyarázni, hogy győzelme mennyit jelent a csapatnak, amelynek már csak két futam van hátra.

Bagnaia mögött egy komoly négyes Ducati-vonat haladt át a célvonalon: Marco Bezzecchi, a csodás felzárkózást bemutató Enea Bastianini és Luca Marini sorrendben, akiket két másodperces lemaradással szintén egy márkatárs, Johann Zarco követett.

Valószínűleg Jack Miller is ennek a bolynak a tagja lett volna, de az ő futama idő előtt véget ért a 9. körben, amikor Álex Márquez hátulról szabályosan felöklelte őt a szombat óta a nevét viselő 4-es kanyarban. Márquez hosszú körös büntetést kapott az esetért, amit a jövő heti Malajziai Nagydíjon kell teljesítenie.

A Moto3-as kategóriában a spanyol Izan Guevara (GasGas) bebiztosította év végi világbajnoki címét, miután több mint ötvenpontos előnnyel vezet az összetettben. A világbajnokság jövő vasárnap a Maláj Nagydíjjal folytatódik, majd november 6-án a Valenciai Nagydíjjal zárul.

GYORSASÁGIMOTOROS-VB, AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MOTOGP (27 kör, 120 km)

1. Alex Rins (spanyol, Suzuki) 40:50.654 perc
2. Marc Márquez (spanyol, Honda) 0.186 másodperc hátrány
3. Francesco Bagnaia (olasz, Ducati) 0.224 mp h.
A futam teljes végeredménye itt tekinthető meg!

A bajnokság állása 2 futammal a szezon vége előtt
1. Francesco Bagnaia (olasz, Ducati) 233 pont
2. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 219
3. Aleix Espargaró (spanyol, Aprilia) 206
4. Enea Bastianini (olasz, Ducati) 191
5. Jack Miller (ausztrál, Ducati) 179

MOTO2 (25 kör, 111.2 km)
1. Alonso López (spanyol, Boscoscuro) 39:14.947 p
2. Pedro Acosta (spanyol, Kalex) 3.556 mp h.
3. Jake Dixon (brit, Kalex) 9.583 mp h.
A pontverseny állása:
1. Ogura Aj (japán, Kalex) 242 pont, 2. Augusto Fernandez (spanyol, Kalex) 238.5, 3. Aron Canet (spanyol, Kalex) 192

MOTO3 (23 kör, 102.304 km)
1. Izan Guevara (spanyol, GasGas) 37:38.762 perc
2. Deniz Öncü (török, KTM) 0.345 mp h.
3. Sergio Garcia (spanyol, GasGas) 0.460 mp h.
A pontverseny állása:
1. (és világbajnok) Guevara 290 pont, 2. Garcia 225, 3. Dennis Foggia (olasz, Honda) 223

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik