MotoGP: a Ducati a legjobb motor, de Quartararo a legjobb pilóta

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2022.08.21. 22:46
null
Ki gondolná, hogy ők ketten a világbajnoki címért küzdenek egymás ellen? (Fotó: motogp.com)
Nem tudott annyit változtatni az új kanyarkombináció a spielbergi pályán, hogy megtörje a Ducati-dominanciát, bár Fabio Quartararo nagyon közel járt a megfejtéshez. Pecco Bagnaia az ötödik különböző győztes Ausztriában az olasz motoron, Jack Miller szintén a dobogón, miután Jorge Martin az utolsó kör elején eldobta előtte a motort.

Bár Pecco Bagnaia nem érzi úgy, hogy rendelkezne Valentino Rossi varázserejével, aki vasárnapra mindig talált valami pluszt, ami a győzelemhez segítette, úgy tűnik, mégis sikerült eltanulni valamit mentorától.

Pedig Pecco versenyről versenyre mindent megtesz, hogy megnehezítse a saját életét a futamon. Sokadjára mondott ellent Rossinak, amikor nem az általa javasolt közepes első keverékkel vágott neki a futamnak, hanem a puhát rakatta fel. Bár ezúttal nem lett baj, de nagyon vékony jégen táncolt az utolsó két körben. Csaknem fél másodpercet lassult saját magához és Fabio Quartararóhoz képest.

De a futam a 28. kör után véget ért, és ez mentette meg Bagnaiát a saját bevallása szerint is. Zsinórban harmadik győzelmével olyan illusztris társasághoz csatlakozott, mint Valentino Rossi, Casey Stoner, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa és Marc Márquez – rajtuk kívül ugyanis még senki nem tudott egymás után három (vagy több) futamot megnyerni a modern, négyütemű MotoGP-érában.

Bagnaiának idén év elején ugyan volt egy megingása (ami részben az új Desmosedici döcögős bemutatkozásának és néhány hibának volt köszönhető), de tavaly Aragónban nagyon elkapta a fonalat. A legutóbb megrendezett 19 futamból ugyanis 9-et ő nyert meg, ami közel 50 százalékos mérleg. Idei öt győzelmével abszolút listavezető, de nem a pontállást tekintve.

Fabio Quartararo ugyanis gyengébb motor ide vagy oda, nagyon szorgalmasan gyűjtögeti a pontokat, mai második helye pedig tényleg felér egy győzelemmel. Nemcsak a csapata, de ő is arra számított, hogy sokkal kevesebb ponttal hagyják majd el Ausztriát.

A regnáló világbajnoknak azonban tényleg mindig sikerül 150 százalékot kifacsarni a Yamahából. Ezen a pályán ezzel a technikával a futottak még csoportban kellett volna végeznie, de szerencsére a motorsportban még mindig a pilóták jelentik az igazi különbséget.

És ha nem hisznek jelen sorok írójának, akkor talán majd hisznek az ellenfeleknek. Jack Miller, akit négy körrel a vége előtt hagyott állva a 2-es kanyarkombinációban, a következőképp értékelte a francia manőverét.

„Őszintén szólva nagyon meglepődtem, hogy milyen gyorsan előzött ott meg. Visszanézve úgy tűnik, mintha valami nagyi tempóban mentem volna. Nagyon nagy volt az önbizalma. Abban a pillanatban én már nagyon szenvedtem a gumi bal oldalával. Nem akartam túl gyorsan ledönteni a motort, mert ahányszor így tettem, elment alólam a motor eleje. Ezért le kellett lassítanom. Talán ez a leggyorsabb irányváltás az egész versenynaptárban. És ő komolyan megtámadta a kanyart. Ráment a rázókőre és megcsinálta. Lenyűgöző volt. Ma 10-ből 10-esre vizsgázott, véghez vitte a melót.”

Az ausztrál szintén remek formában van, az utóbbi négy futamon háromszor állhatott fel a dobogó legalsó fokára. A verseny elején ugyan gyorsabbnak érezte magát Bagnaiánál, a 9-es kanyarban egyszer be is tette elé a motort, de az olasz azonnal válaszolni tudott.

Millernek később egy másik Ducatissal, a helyére pályázó Jorge Martinnal is meg kellett küzdenie, de a spanyol alól az előzés után azonnal elment a motor eleje az utolsó kör egyes kanyarjában. „Meg kellett próbálnom, nem lehettem megint negyedik– mondta Martin, aki végül a 10-ik helyre még behozta a motorját. – Úgy voltam vele, hogy dobogó vagy bukás. Ennek ellenére büszke vagyok a futamomra.”

Az új sikánnak köszönhetően a 3-as kanyarhoz harmadik fokozatban érkeznek meg a pilóták a korábbi hatodikkal szemben. Mivel a Ducatik előnye az ötödik-hatodik sebességi fokozatban jelentős, ezért valamennyit veszítettek az előnyükből.

Ami az előzést illeti,Luca Marini szerint a 2-es kanyarban nehéz előzni (igen, erről Quartararónak elfelejtettek szólni), viszont a 3-as kanyarban kisebb rizikó mellett lehet betenni a motort az ellenfelek mellé, hiszen lassabban érkeznek meg oda.

Apropó Marini. Az olasz a harmadik legjobb Ducatisként a negyedik helyen zárt maga mögé utasítva Johann Zarcót, Aleix Espargarót, Brad Bindert és Álex Rins-t is, ami eddigi legjobb MotoGP-s eredménye. És ha nem a 13. helyről kellett volna rajtolnia, akkor talán még a dobogóra is felérhetett volna, ki tudja…

Aleix Espargaró hatodik helyében szintén több lehetett volna, ha a rajt előtt sikerül aktiválnia a holeshot eszközt, mert ennek hiányában nagyon sokat veszített az első métereken, majd az azt követő helyezkedés során.

embed_kod=
|
nso_uj_cikk_embed
nso_uj_cikk_embed
mceBlockPasteEnd

 

Enea Bastianinit egy igen ritka technikai hiba fosztotta meg a dobogós esélytől, de még attól is, hogy meglássa a kockás zászlót. Valószínűleg a rázókő okozta erősebb ütéstől egy ponton elgörbült az első kereke (igen, a kerék…), és szökni kezdett a levegő a gumiból.

Joan Mir mindössze a negyedik kanyarig jutott a rajt után, amikor kitört alóla a Suzuki hátulja és hatalmas tempóval és magasságban ledobta magáról a motor. Az első vizsgálatok jobb bokatörést állapítottak meg, holnap pedig további MRI-vizsgálattal elemzik majd a szalagokat is.

Nagy kérdés, hogy két hét múlva ott lehet-e majd Misanóban Mir, ahol a HRC-vel kötött megállapodását bejelenthetik.

A legjobb hondás ma Álex Márquez lett, akinek két pontot sikerült elcsípnie az utolsó, 25. helyről felzárkózva.

GYORSASÁGIMOTOROS-VB, 13. FUTAM
OSZTRÁK NAGYDÍJ, SPIELBERG
MotoGP

1. Francesco Bagnaia (olasz, Ducati)
2. Fabio Quartararo (francia, Yamaha)
3. Jack Miller (ausztrál, Ducati)
A futam végeredménye itt található.

A vb élcsoportja
1. Quartararo 200 pont
2. Aleix Espargaró (spanyol, Aprilia) 168 pont
3. Bagnaia 156 pont

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik