Az államtitkár elmondta, hogy 2010 óta a magyar kormány valóban stratégiai ágazatként kezeli a sportot, és a sportszakmán túl fontos cél volt, hogy minél több nemzetközi sporteseményre kerüljön sor Magyarországon.
„Az atlétikai világbajnokság volt Magyarország történetének legnagyobb sporteseménye, kilenc nap alatt több mint 400 ezren látogattak el a helyszínre, a látogatók több mint fele, 270 ezer érdeklődő külföldi volt. Ugyanakkor a marketingértékét is fontos hangsúlyozni az eseménynek, hiszen több mint egymilliárd ember követte a programokat, s volt olyan szakmai kimutatás, amely úgy becsülte, hogy a televíziós közvetítésnek köszönhetően 65 milliárd forintnyi reklámérték keletkezett” – mondta az államtitkár.
Schmidt Ádám arról is beszélt, hogy a versenysporton túlmenően a közösségi sportnak is nagy szerepet kell kapnia, ezen dolgoznak, és szeretnék, ha a hazai kultúra részeként a sport megjelenne minél több kulturális eseményen.