MotoGP: mindkét hátsó gumiját visszavonta a Michelin

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2016.04.03. 11:01
Ahogy arról tegnap már beszámoltunk, Scott Redding hátsó gumija szétrobbant a gyorsaságimotoros-világbajnokság Argentin Nagydíjának negyedik szabadedzés alatt. A vizsgálatok természetesen még tartanak, de az idei évben visszatérő Michelin a promóterrel, a csapatokkal és azok érdekvédelmi képviseletével együtt úgy döntött, hogy nem csak a közepes keverékű abroncsot (Redding alatt az robbant fel hét kör után), hanem a keményebb összetételűt is visszavonja, hiszen azok szövetváza megegyezett.

A mai versenyre – ha nem fog esni az eső – teljesen új gumit biztosítanak, amely közepes keverékű lesz, de merevebb karkasszal. Pont az ilyen esetekre felkészülve a szabályok előírják tartalék gumi biztosítását, ez már a helyszínen is van.

„NAGYON FÉLELMETES VOLT”

Scott Redding ugyan nem nyilatkozott az újságíróknak, de közleményben mesélt az ijesztő pillanatokról, amit átélt.

„Nagyon félelmetes volt. Éreztem a hátsó gumi rezgését, amikor valami megütött. Láttam, ahogy a motor darabjai szállnak mindenfelé. Gondoltam, hogy a gumi robbant fel, és már készítettem magam egy durva esésre. De néhány pillanattal később éreztem, hogy a gumi megint működik, és még levegő is van benne. Sikerült esés nélkül elhagynom a pályát, és nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy most itt állhatok, és erről mesélhetek.”

A versenyzők egy extra 30 perces szabadedzésen és a már megszokott húszperces warm upon ismerkedhetnek az új helyzettel, aminek nyilván egyikük sem örül, még ha abban egyet is értenek, hogy a biztonságuk mindennél fontosabb. Minden pilóta négy darabot kap az új gumiból.

Nem ez az első eset, hogy egy pilóta alatt szétrobban a hátsó gumi. Loris Baz a februári malajziai teszten élt meg még szörnyűbb pillanatokat, hiszen vele mindez a célegyenesben történt, és noha szerencsére semmi baja nem lett, ő nem úszta meg a bukást.

Mielőtt azonban még ráhúznánk a vizes lepedőt a Michelinre, ne felejtsük el, hogy a Bridgestone-nal is megtörtént ez még 2004-ben a mugellói versenyen.

A 2013-as Phillip Island-i futamon pedig kötelező kerékcserét írtak elő, hogy tíz körnél biztosan ne fussanak többet az újraaszfaltozott pályán.

Redding is megosztott képeket az esetről

 



 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik