Autósport: dobogós helyezésre hajt a kamionos csapat az Eb-n

Vágólapra másolva!
2013.05.18. 21:20
A szezon végén az összetett pontverseny első három helyének valamelyikén akar zárni a gyorsasági kamion Európa-bajnokság magyar csapata, az Oxxo Energy Truckrace Team.



Jobbágy Ákos, az istálló vezetője a hétvégén zajló idénynyitó misanói verseny helyszínén azt mondta az MTI-nek, tapasztaltabb pilótájuktól, a tavaly több futamgyőzelmet is aratott Kiss Norberttől azt várják, hogy a lehető legtöbb részsikert elérve az első három hely egyikén végezzen összetettben. A másik versenyzővel, a mindössze 16 éves Major Benedekkel kapcsolatban a csapatvezető úgy fogalmazott, a cél, hogy minél több pontot szerezzen, ez azonban nem lesz könnyű, mert futamonként az első tíz helyezett kap pontot, a mezőnyben pedig 13 gyári versenykamion szerepel.

Jobbágy Ákos, az istálló vezetője a hétvégén zajló idénynyitó misanói verseny helyszínén azt mondta az MTI-nek, tapasztaltabb pilótájuktól, a tavaly több futamgyőzelmet is aratott Kiss Norberttől azt várják, hogy a lehető legtöbb részsikert elérve az első három hely egyikén végezzen összetettben. A másik versenyzővel, a mindössze 16 éves Major Benedekkel kapcsolatban a csapatvezető úgy fogalmazott, a cél, hogy minél több pontot szerezzen, ez azonban nem lesz könnyű, mert futamonként az első tíz helyezett kap pontot, a mezőnyben pedig 13 gyári versenykamion szerepel.

„Minden versenyhétvégén négy futamot rendeznek, szombaton kettőt, vasárnap kettőt – ismertette a Nemzetközi Autósport-szövetség (FIA) égisze alatt futó sorozat alapvető szabályait Jobbágy Ákos. – A szezonban tíz hétvége, azaz negyven futam lesz, az egyes versenyek távja 12 kör, a napi első futam rajtsorrendjéről időmérő edzés dönt. A második versenyen az első futam első nyolc helyezettje fordított sorrendben indul, tehát az első futamon győztes pilóta indul a második versenyen a nyolcadik helyről.”

A 2008-ban megalakult istálló vezetője hozzátette, az idei az első olyan év, amikor két pilótával vágnak neki a sorozatnak. Az Eb mezőnye most 22 kamionból áll, a FIA szabályai szerint legfeljebb 26-an lehetnek. A kontinensbajnokság a kamionsport legmagasabban jegyzett sorozata, a FIA ugyanis világbajnokságot nem rendez ebben a kategóriában. A gyártók közül képviselteti magát az MAN, a Renault, az Iveco, a Mercedes és a Freightliner. A versenygépek fülkéinek teljesen egyezniük kell az utcai üzemanyag-szállító kamionokéval, a járművek súlyának pedig legalább 5,5 tonnának kell lennie.

„A légterelőink és az egyéb elemek üvegszálas műanyagból készülnek, egy németországi szélcsatornában teszteljük őket, majd Magyarországon, repülőtéren próbáljuk ki élesben” – mondta Jobbágy Ákos, aki azt is elárulta, hogy a kamionok alumínium felnijei Székesfehérváron készülnek, tehát a magyar csapat gépei magyar felniken gurulnak.

A technikai paraméterekről a csapatvezető elmondta, a versenykamionok 100 kilométeren 100 liter üzemanyagot égetnek el, egy futamot körülbelül 70 literrel teljesítenek. A versenyek alatt kerékcsere nincs, de ez a művelet amúgy is nagyjából öt percet venne igénybe egy kerék esetében, az abroncsok ugyanis 130-140 kilogrammosak, míg egy darab féktárcsa 37 kilogrammot nyom. A magyar csapat MAN típusú kamionjai nagyjából 1500 lőerősek, s bár 300 km/óra feletti sebességre is képesek lennének, a FIA előírásainak megfelelően 160 km/órára vannak leszabályozva.

A 2011-ben tragikus körülmények között elhunyt Marco Simoncelli San Marinó-i motorversenyzőről elnevezett misanói aszfaltcsíkon Kiss Norbertnek a harmadik helyről rajtolva egy ütközés következtében megsérült a sárvédője, emiatt be kellett hajtania a boxba, s végül 13. lett szombaton az első futamban, majd a másodikban műszaki hiba miatt kiesett. Major Benedek előbb tizenegyedikként, majd kilencedikként végzett, utóbbi eredménnyel pályafutása második kamion Eb-futamán két pontot szerzett. Szombaton több tízezer néző volt kíváncsi a versenyekre és a kísérő programokra.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik