BL: nemcsak a pályán, hanem online is élen járnak a spanyolok

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.05.26. 18:22
A labdarúgó Bajnokok Ligája hivatalos szponzora, a MasterCard 16 európai ország ötezer futballszurkolója között készített felmérést, hogy megismerje a nézők közösségi médiahasználati szokásait.

A MasterCard jelentéséből kiderül, hogy a rajongók leginkább a Facebookot használják a közösségi médiumok közül (63%). A legnagyobb arányban az olasz válaszadók választják ezt az oldalt (81%), őket a románok (78%) és a portugálok (77%) követik a sorban. A YouTube a második legnépszerűbb közösségi média, megelőzve a Twittert, melyen a spanyol és a török drukkerek a legaktívabbak (23 illetve 27%), 10 százalékkal megelőzve a briteket.

A megkérdezettek majdnem 70 százaléka szerint fontos, hogy a közösségi médiában is követhessék kedvenceiket, és ezt a véleményt osztja a MasterCard Bajnokok Ligája-nagykövete, Gianluigi Buffon is.

„Több mint húsz éve vagyok abban a szerencsés helyzetben, hogy ezt a sportágat űzhetem. Véleményem szerint a közösségi média óriási hatást gyakorol a játékra. Közelebb hozza a rajongókat a futballhoz, ezáltal a szurkolók velünk, játékosokkal is sokkal személyesebb kapcsolatot alakíthatnak ki.”63%). A legnagyobb arányban az olasz válaszadók választják ezt az oldalt (81%), őket a románok (78%) és a portugálok (77%) követik a sorban. A YouTube a második legnépszerűbb közösségi média, megelőzve a Twittert, melyen a spanyol és a török drukkerek a legaktívabbak (23 illetve 27%), 10 százalékkal megelőzve a briteket.

A megkérdezettek majdnem 70 százaléka szerint fontos, hogy a közösségi médiában is követhessék kedvenceiket, és ezt a véleményt osztja a MasterCard Bajnokok Ligája-nagykövete, Gianluigi Buffon is.

„Több mint húsz éve vagyok abban a szerencsés helyzetben, hogy ezt a sportágat űzhetem. Véleményem szerint a közösségi média óriási hatást gyakorol a játékra. Közelebb hozza a rajongókat a futballhoz, ezáltal a szurkolók velünk, játékosokkal is sokkal személyesebb kapcsolatot alakíthatnak ki.”

Az európai drukkerek 64 százaléka friss hírek követésével tölti az időt meccsnézés közben, de szép számmal vannak azok a szurkolók is, akik szívesen posztolnak ilyenkor. Ebben a kategóriában is a spanyolok, illetve a törökök járnak az élen.

A felmérés eredményei alapján megállapítható, hogy a rajongóknak fontos, hogy meccsnézés közben online is jelen legyenek, erre utal, hogy a szurkolók 69 százaléka szeretné, ha minden stadionban lenne Wi-Fi.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik