FTC: kellemes meglepetést ígér majd az új múzeum

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.08.06. 12:11
Hangos lesz az új Fradi-stadion, a múzeum kellemes meglepetést ígér a látogatóknak, a Market Zrt. pedig el fog indulni minden stadionpályázaton – tudtuk meg Scheer Sándortól, a Ferencváros új arénáját építő Market Zrt. vezérigazgatójától, aki a Sport TV Mai helyzet című műsorának vendége volt.

Két hónappal a tervezett határidő előtt készült el a Ferencváros stadionja. Az építő Market Zrt. vezérigazgatója, Scheer Sándor a Sport TV „Mai helyzet” című műsorában elmondta, milyen adatokat érdemes tudni a stadion építkezéséről.

„Előre gyártott vasbeton szerkezetből készült, kétezer-ötszáz elemet kellett egymásra rakosgatni, amiben nincsenek benne a lépcső elemei, ami újabb ezerötszáz elem. Nap mint nap be kellett építeni azt a mennyiséget, amellyel kiszolgáljuk az ütemtervet. Az acélszerkezet, ami a tetőt tartja, háromezer tonnát nyom – ismertetett pár számadatot Scheer Sándor, aki elárulta, a tető burkolatát is úgy választották meg, hogy növelje a meccsélményt. – Azt az anyagot választottuk, amely akusztikában a legjobban szolgálja a stadion működését. Választhattunk volna más jellegű anyagot is, de ebbe a burkolatba beszorul a hang, és jobb lesz a hangulat.”

A vezérigazgató szerint egy konkrét minta nem lebegett előttük, de Németországból, ahol a stadionépítéseket tökélyre fejlesztették, a két legújabb létesítmény, az 1. FSV Mainz 05 és TSG 1899 Hoffenheim stadionja például jó példa volt.

„Ez a két stadion, amelyből vettünk át sok példát. A német stadionokban professzionális az üzleti szféra kiszolgálása, és a sportszakmai részek is kifogástalanok. Ezek beépültek a Fradi-stadionba, sőt bekerültek azok a plusz elemek, amelyeket az ország első számú klubjánál meg kell valósítani, a múzeum, a száztizenöt év, az a hagyomány, ami nincs meg Németország általam említett klubjainál” – nyilatkozta Scheer.

A technikai újdonságokra áttérve kifejtette, minden, az utóbbi öt-tíz évben épült stadion pozitívumait összegyűjtötték, elemezték, és integrálták azokat, amelyek előremutatóak, és vagy a sportszakmai részt szolgálják ki, vagy a bevételnövelést segítik. Célként határozta meg, hogy minden a szurkolók igényeihez igazodjon a létesítményben. Erre szolgál a stadionkommunikációs rendszer is, még a meccs utáni sajtótájékoztatókat is tudják élőben közvetíteni a stadionban.

A stadion része az FTC-múzeum, amely szerinte egyedülálló lesz hazánkban, de az egész világon kevés ilyen intézmény van.

„A kialakítása egy időben kezdődött a stadion építésével. Hihetetlen energiát fordított a Ferencváros arra, hogy összegyűjtse az összes hanganyagot, filmanyagot és képet, beszerezze az összes régi mezt, relikviát, és mindent katalogizáljon. Fél év elteltével, mikor a stadion éppen szerkezetkész állapotban volt, akkor kialakult a végleges múzeumkoncepció, hogy mit szeretne megmutatni a Ferencváros ebből a történelemből. Ehhez elkészültek a múzeum tervei, és mára már az összes hanganyag és digitális anyag is. Úgy gondolom, kellemes meglepetés lesz ez a múzeum” – jellemezte a gyűjteményt Scheer Sándor.

Bár az új FTC-stadion már elkészült, a Market Zrt. szeretne még stadionokat építeni.

„Minden stadionpályázaton szeretnénk elindulni, és meglátjuk, hogy mennyi lehetőséget kapunk. Nyilván az ár fogja eldönteni, de igyekezni fogunk” – árulta el Scheer Sándor.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik