Azt írta közösségi oldalán, hogy befejezte az alapozást, hosszú és nehéz idény vár önre. Mit lehet tudni erről?
Mire céloz?
Az egyik, hogy meghívásos alapon működik, a bekerülésről szubjektív kritériumok alapján döntenek, de számomra hatalmas megtiszteltetés, hogy elsőre ott lehetek a mezőnyben. Főleg úgy, hogy rendre hússzoros a túljelentkezés… Feltételezem, hogy a sikeres négyszázkilencven kilométeres Authentic Pheidippides Run teljesítése miatt válogattak be a száz meghívott induló közé.
A másik, amit megemlítenék, hogy a világ egyik legforróbb lakott pontján tartják, Kalifornia államban, a Death Valley Nemzeti Parkból indul, ahol nappal előfordulhat akár ötven-ötvenöt fok körüli hőmérséklet. Sőt, ez éjjel sem nagyon megy negyven alá, szóval rendkívül megterhelő versenyről van szó.
Csak a rajtszám ezerhatszáz euróba került, ebben nincs semmi más, csak egy szám és az indulás megtisztelő lehetősége. Aztán ott van a kiutazási költség, ráadásul minimum két kísérő kötelező, de négy ajánlott, meg az autó, amelyet rengeteg mindennel kell megtölteni, és számtalan a betartandó szabály. Hihetetlen mennyiségű víz fogy, a versenyzőt és a kísérőket is beleszámolva több száz literrel kell számolni. Ráadásul a kísérőcsapatom tapasztalt floridai vezetője szerint a verseny útvonalán a jégnek az amerikai átlaghoz mérten tízszeres ára van, míg az üzemanyag háromszor annyiba kerül. Viszont mindezeket kénytelenek leszünk az útvonalon néhány tíz mérföldenként található kisebb településeken beszerezni. Illetve az sem mindegy, milyen autót bérel az ember, szabály van e tekintetben is, időben le kell foglalni, mert elviszik mindet. És ott van még a szállás is, amely szintén igen költséges.
Hogyan tudja mindezt kigazdálkodni?
Mivel átlagos civil foglalkozásom van, nem tudom önerőből megoldani. A Spartathlon is költséges verseny, de ez legalább tizenötször annyiba kerül. A számok nyelvén: a görög futás már ezerötszáz euróból teljesíthető, míg ez várhatóan több mint húszezer euróig felmehet. Éppen ezért a közelmúltban elindult egy gyűjtés, aki szeretne és tud segíteni nekem, az megteheti euróban és forintban is. Nagyon szépen köszönöm annak, aki támogat és hozzájárul legnagyobb célom eléréséhez. Az autómat már eladtam, mert a rajtszámot, a repülőjegyet, az autóbérlést és a versenyszállást ki kellett fizetnem előre már februárban. Továbbá szervezés alatt van az is, hogy a verseny iránt érdeklődőket online tudjuk majd tájékoztatni a verseny állásáról, de legfőképp nyilván a velem történtekről, az átélt tapasztalatokról és a teljesítés közben megélt érzelmekről.
Ami a férfimezőnyt illeti, Kónya Ákos három alkalommal is a második helyen ért célba (2006, 2007, 2008), Koznic Gábor 2007-ben 48.,Vajda Zoltán 2016-ban a 18. lett, míg Roskovics Miklós 2018-ban a kilencedik helyen zárt. A nőknél Pallos Judit 2005-ben harmadik, Lubics Szilvia 2017-ben negyedik, Brown Viktória 2023-ban szintén negyedik lett.
A további költségek is magasak, hiszen legalább két kísérő kell (aki versenyképes szeretne lenni, annak mindenképpen négyre van szüksége), így a kiutazóknak öt főre kell az Egyesült Államokban szállást foglalni és repülőjegyet venni, valamint autót bérelni, ezért a szponzortámogatás nagyon jól jön. A kísérőkre visszatérve: nem kötelező, de erősen ajánlott, hogy legalább egy olyan ember legyen a csapatban, aki korábban már indult a versenyen, hiszen a Badwaternek speciális és bonyolult a logisztikája. Nagyon ritka a lakott terület és a benzinkút, és csupán egy étterem van az útvonalon. Pólót már előtte adnak minden résztvevőnek, aki beér a célba, az szalagot és érmet nem, övcsatot viszont kap, illetve egy finisher pólót.