Alekszandr Ovecskin – Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series
A 2004-es draft első választottja, az ötszörös All-Star-válogatott orosz klasszis még mindig csak 25 éves, de már öt szezon is elég volt neki, hogy a Washington Capitals történetének harmadik legeredményesebb gólszerzője legyen. Ovie a liga legjobban fizetett játékosa (kb. 9,5 millió dollárt keres évente), a pénzből így simán futja olyan apróságra, mint egy Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series, amiből csak pár száz darab fut a világon. A 6 literes V12-es motor 604 lóerejét kihasználva akár 338 km/h-s sebességgel is száguldhat a jégen is villámgyors csatár. Ja, van egyébként még két AMG Mercije, egy Porsche Cayenne GTS-e és Oroszországban is várja egy BMW M6.
Jevgenyij Malkin – Porsche 911 GT3
A 2004-es draft az oroszokról szólt: Ovecskin után ugyanis 10 hónappal fiatalabb honfitársa, Malkin volt a második választott, aki azóta is a Pittsburgh Penguins szolgálatában áll. Klubhűségét és eredményes játékát, 2009-ben Stanley-kupa-győzelemre vezette a Pingvineket, a klub tulajdonosa, Mario Lemieux egy Porsche 911 GT3-mal ismerte el. Az autót eredetileg versenypályákra tervezték, de annyira népszerűnek bizonyult, hogy Stuttagartban kitalálták: legyen belelő egy kicsit finomított utcai verzió is. Azért a 3,8 literes motorból így is 435 lóerőt lehet kipréselni. A járgány 4,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 311 km/h.
Ilja Kovalcsuk – Bentley Continental GT
Még egy orosz, de ezúttal egy korábbi évjáratból. A 28 éves szélsőt 2001-ben első helyen draftolta az Atlanta Trashers, ahol az avatatlan szemnek is feltűnt, hogy Ilja képességeihez képest kissé szerény a mögötte lévő csapat. Hiába termelt futószalagon 80 pontos alapszakaszokat (egy ízben 98-ig jutott), a Gezerigókat csak egyszer tudta bevinni a rájátszásba. A 2009–2010-es szezon második felét már a New Jersey Devils csapatánál töltötte. Ovecskinhez hasonlóan ő is beszerzett egyet az SL65 AMG Mercedesből, de ritkán használja. Inkább egy „snassz" Bentley Continental GT-vel jár, na, nem mintha szégyellni kellene a 6 literes W12-es 552 lóerejét, vagy az autó 120.000 dollár (kb. 22 millió forint) körüli árát.
Jarome Iginla – Cadillac Escalade
A Calgary Flames kapitánya a liga első színesbőrű szupersztárja volt, ma pedig 34 évével és 1996 óta tartó klubhűségével az NHL egyik emblematikus figurája. Kétszeres olimpiai bajnok (2002, 2010) a kanadai válogatottal, háromszoros All-Star-válogatott, kétszer (2002, 2004) volt az alapszakasz gólkirálya, egyszer pontkirálya (2002), és ugyanebben az évben a játékosok az alapszakasz legjobbjának is megválasztották. Közismerten nagy jótékonykodó, minden gólja után 1000 dollárt (2005-ben ezt még meg is duplázta) utal egy gyermekeket segítő alapnak, állandó vendége a csapat jótékonysági golfbajnokságának és a General Motors éves adománygyűjtő báljának. Így mi sem természetesebb, hogy feleségével és három gyermekével egy GM SUV-val rója Calgary utcáit.
Dany Heatley – Ferrari 360 Modena
A 30 éves kanadai szélső hiába olimpiai bajnok, kétszeres világbajnok, négyszeres All-Star válogatott (2008-ban nem lépett pályára), és egy rakat további elismerés birtokosa, az embernek valahogy mégis az az érzése, hogy nem hozott ki mindent magából. Ilyen kaliberű játékosok nem szoktak tíz év alatt négy csapatban (Atlanta, Ottawa Senators, San José Sharks, Minnesota Wild) megfordulni. A szép mosolyú Dany néha sajnos megfeledkezik magáról. Ez történt akkor is, amikor 2003-ban autókázni vitte atlantai csapattársát, Dan Snydert új Ferrerijával, és a sebességhatárt jócskán túllépve (kb. 120-szal mentek a városban), balesetet szenvedtek. Heatley túlélte, barátja azonban hat nap kóma után meghalt. Heatley azóta nem vezethet autót, de legalább a börtönt megúszta.
Sidney Crosby – Range Rover Sport
A kanadai csodagyerek, persze, hogy az új Lemieux meg Gretzky, még csak 23 éves, de már (a felnőtt világbajnoki cím kivételével) gyakorlatilag mindent megnyert, amit csak el lehet képzelni. Olimpiai bajnok (2010), Stanley-kupa-győztes (2009), alapszakasz gól- (2010) és pontkirálya (2007), alapszakasz MVP (2007). Ahhoz képest, hogy a liga második legjobban kereső játékosa (8,7 millió dollár/év) nem vált megszállottjává az autóknak. Egy már-már közönséges Range Rover Sport modellel jár ide-oda. Ennek megvan a maga praktikus oka: egy sportkocsival könnyű bajba keveredni, de egy ilyen kényelmes batárral már nem megy olyan egyszerűen – mondja Crosby.
Jaromir Jágr – BMW 530 TDi
A 39 évesen is fáradhatatlan klasszis már július 1-én szolgáltatta a liga átigazolási szenzációját: 3,3 millió dollárért egy évre aláírt a Philadelphia Flyershez. Kérdezhetnénk, hogy mit akarnak egy „öregembertől", de, aki májusban, a szlovákiai vb-n látta a kétszeres Stanley-kupa-győztes, olimpiai és ugyancsak kétszeres világbajnokot, az nem fog ilyet kérdezni: 9 pontjával még most is egy nem éppen gyenge cseh válogatott egyik legjobbja volt. A nyarat, szokása szerint otthon tölti Kladnóban, ahol édesapjának szállodája van, illetve a helyi HC Kladno jégkorongcsapatának elnöke. Erre az időszakra hokilegenda (aki egyike annak a két cseh jégkorongozónak, aki olimpia- és világbajnok, mellette pedig a Stanley-kupát is megnyerte) bérautót kap: ami egy majd 300 lóerős, minden extrával (pl. DVD-lejátszóval) felszerelt dízel BMW.
Henrik Zetterberg – BMW X5
A svéd center és balszélső 2002 óta szolgálja a Detroit Red Wingset, és ez várhatóan a közeljövőben sem fog változni, ugyanis 2016-ig él a szerződése a michiganieknél. Zetterberg ugyan nem kiemelkedő képességű játékos, de abból, hogy ragaszkodik hozzá a klub, jól látszik, hogy rendkívül hasznos, és néha kiemelkedő produkcióra is képes. Nyilván nem véletlen, hogy 2008-ban, amikor a Red Wings megnyerte a Stanley-kupát, Zetterberget választották a rájátszás legértékesebb játékosának. A svéd hokis egy német autóval jár, az X5-ös BMW pont annyira feltűnő, amennyire egy német autó lehet az amerikai autógyártás fővárosában.
Marián Gáborík – Ferrari F430
A 29 éves szlovák szélső az oroszok után a legjobban fizetett európai hokis, a maga évi 7,5 milliós keresetével. 200 óta játszik a ligában, nyolc szezont a Minnesota Wild, kettőt pedig a New York Rangers mezében húzott le (a többit pedig Európában a lock out miatt). Híres jótékonykodó, elsősorban otthon, Trencsénben áldoz a szlovák jégkorong fejlődéséért. 50 millió szlovák koronából jégcsarnokot építtetett, ahol a nevét viselő hokisuliban pallérozódhatnak a gyerekek. Nyaranta a válogatott és NHL-sztár felügyelete alatt. Trencsénben pedig mindenki tudja, hogy ki ül a tűzpiros Ferrarirban, ami a vegyesbolt előtt gurul.
Henrik Lundquist – Maserati Quattorporte
Ahhoz képest, hogy 2000-ben, alig 18 évesen csak 205. helyen draftolta a New York Rangers, egészen tisztes karriert futott be. Miután megedződött a Frölundában 2005-ben áttette székhelyét a Rangershez, és azóta is a Parkőrök elsőszámú kapusa. Az elmúlt hat idényben 91,8%-os hatékonysággal védett, ami azért nem rossz eredmény. Bár az igazán nagy siker még nem jött össze neki (a csapat legjobb eredménye a 2. kör a play off-ban), még bőven benne van a lehetőség. Mi már csak azért is megszavazzuk neki, mert formás, stílusos és jó ízléssel kiválasztott olasz sport kupéja kilóg a kollégák nem túl fantáziadús választottjai közül.