Alig több mint egy hónapja fejeződött be a rali országos bajnokság, de a szurkolóknak máris nagyon hiányzik a szeretett sportág. És nem csak nekik. A Mikulás-ralira leadott 240 nevezés (az így is feszes program miatt csak kétszázat tudtak elfogadni a rendezők) azt bizonyítja, hogy a versenyzők is próbálják minél jobban kitolni a téli szünet kezdetét.
A korábbi N-csoportos bajnok Hideg Krisztián is rajthoz áll a buliversenynek számító Mikulás-ralin (Fotó: Laufer László)
A korábbi N-csoportos bajnok Hideg Krisztián is rajthoz áll a buliversenynek számító Mikulás-ralin (Fotó: Laufer László)
Persze, a Veszprém környéki viadalt nem veszik véresen komolyan, egyszerűen szeretnének egy jót autózni. A nevezési listán azonban remek pilóták nevei szerepelnek, úgyhogy izgalmakban valószínűleg nem lesz hiány. Ahogy az lenni szokott, a mókázásra is adódik alkalom - most lehetőség nyílik arra, hogy egy-két navigátor is kipróbálja magát a volán mögött. (Ki tudja miért, a pilóták nem nagyon törték magukat, hogy beülhessenek a jobb oldalra…) Bár a mezőnyben mindössze egyetlen World Rally Car található - Elek István bérelte ki Szabó Gergő Ford Focusát -, a hírek szerint várhatók még meglepetések, no és az A8-as, valamint az N-csoportos top-pilótákat sem szabad lebecsülni. Turán Frigyes, Hideg Krisztián, Balázs Vilmos - és még sorolhatnánk.
A viadalról egyébként azt kell tudni, hogy két gyorsasági szakaszt kell kétszer teljesíteni az indulóknak, az össztáv 124 kilométer, ebből 60 kilométer a gyorsasági szakaszok hossza. A viadal sorsát minden bizonnyal a majd’ 25 kilométeres Jutaspuszta-Kislőtér szakasz dönti majd el - ezt a nagyrészt murvás talajú pályát az első osztályú viadalokról is ismerheti a közönség. A szervizparkot közvetlenül a kislőtéri szakasz célja után építik fel, így a nézők nemcsak a száguldásban gyönyörködhetnek, hanem azt is testközelből tapasztalhatják, hogyan zajlik az esetleges technikai hibák javítása, a törések "elsimítása". ---- 8 ---- A