Az idén is döntetlen a párbaj

Vágólapra másolva!
2004.11.01. 22:09
Címkék
Mindhárom géposztályban elmaradtak az izgalmak a gyorsasági motoros világbajnokság idényzáróján: Hector Barbera, Daniel Pedrosa és Valentino Rossi is sima győzelmet aratott. Ez egyben azt is jelenti, hogy a tavalyi szezonhoz hasonlóan most sem bírtak egymással a spanyol, illetve az olasz motorosok: egy évvel ezelőtt a két nemzet pilótái 19-19 diadalt gyűjtöttek be, az idén egyaránt 20-20 sikert könyvelhettek el.
Barbera szépen szerette volna befejezni az idei szezont, mivel az idén rengeteget hibázott, és csak saját magát hibáztathatja azért, hogy nem lett világbajnok. A hatodik körig úgy tűnt, hogy egy kilenctagú élboly - amelynek tagja volt Talmácsi Gábor is - csatázik majd a győzelemért. Nem így történt. Barbera ugyanis robbantott, és ellépett a többiektől. A spanyol fölényére jellemző, hogy a 125-ös Valenciai GP történetében a második legnagyobb különbségű sikert aratta. A világbajnok Andrea Dovizioso gumigondok miatt kisodródott, így meg kellett elégednie a második helyezéssel, Jorge Lorenzo és Casey Stoner pedig bukott.

Az idény három világbajnoka (balról): Pedrosa, Rossi és Dovizioso
Az idény három világbajnoka (balról): Pedrosa, Rossi és Dovizioso
Az idény három világbajnoka (balról): Pedrosa, Rossi és Dovizioso
A 250-ben Pedrosa még nagyobb fölénnyel lett első (mindhárom géposztályt figyelembe véve a verseny történetének legnagyobb különbségű győzemét aratta) annak ellenére, hogy csak a 11. körben tudta megelőzni legnagyobb ellenfelét, Sebastian Portót, aki utóbb váltóhiba miatt el is esett. A negyedliteres vb történetében Pedrosa a második legeredményesebb az egy évadon belül megszerzett pontok tekintetében, és a pályán kívül is megnyert egy párharcot. A 44 kilós pilóta legtöbb riválisa azt szerette volna, ha a 250-ben alkalmazott minimális súlyhatár szabálya 2005-től hasonlított volna a 125-ben használatoshoz. Azaz a motor és a pilóta összsúlya határozza meg a minimális súlyt. A javaslatot azonban a gyártók szövetsége visszautasította, így Pedrosa jövőre is súlyelőnyben lesz.
A két spanyol siker után a közönség bizakodva várhatta a harmadikat is, ám a MotoGP-ben csak mellékszereplők voltak a hazaiak. Ruben Xaus leamortizálta a Ducatiját, Carlos Checa is bukott, és végül a 14. helyen ért célba, Gregorio Lavilla 17. lett, a legnagyobb csalódást azonban a negyedik helyen leintett Sete Gibernau okozta. Rossi idei első számú ellenfele győzni jött Valenciába, ehelyett leszerepelt. A harmadik körben már elrontott egy
kanyart és majdnem kilökte Max Biaggit, ám a dobogóra egyetlen pillanatig sem volt esélye.
Rossit ezek után úgy éltették a szurkolók, mintha spanyol lenne. De ez nem is csoda, hiszen a motorozáshoz nagyon értő spanyolok jól tudják, hogy milyen bravúrt hajtott végre. A legfiatalabb hatszoros világbajnok a tavaly csak egyetlen bronzra képes Yamahával is ugyanúgy kilencszer nyert az idén, mint tavaly a verhetetlen Hondával. ---- Valenciai Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 16. (utolsó) futama, Valencia

125 kcm (24 kör, 96.120 km):1. Barbera (spanyol, Aprilia) 40:45.283 (141.510 km/óra), 2. Dovizioso (olasz, Honda) 0.761 mp h. 3. Bautista (spanyol, Aprilia) 0.979, 4. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1.285, 5. Gadea (spanyol, Aprilia) 1.338, 6. Locatelli (olasz, Aprilia) 3.708, …9. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 12.515, …21. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 46.403.

250 kcm (27 kör, 108.135 km): 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 44:10.176 (146.890 km/óra), 2. Elías (spanyol, Honda) 8.086, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 27.412, 4. Battaini (olasz, Aprilia) 31.620, 5. Davies (brit, Aprilia) 34.059, 6. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 34.784.

MotoGP (30 kör, 120.150 km): 1. Rossi (olasz, Yamaha) 47:16.145 (152.509 km/óra), 2. Biaggi (olasz, Honda) 0.425, 3. Bayliss (ausztrál, Ducati) 3.133, 4. Gibernau (spanyol, Honda) 6.128, 5. Tamada (japán, Honda) 7.768, 6. Barros (brazil, Honda) 14.675

A vb végeredménye
125 kcm: 1. Dovizioso 293 pont, 2. Barbera 202, 3. Locatelli 192, 4. Lorenzo (spanyol, Derbi) 179, 5. Stoner (ausztrál, KTM) 145, 6. P. Nieto 138, …17. Talmácsi Gábor 43, …29. Tóth Imre 6.
250 kcm: 1. Pedrosa 317, 2. Porto (argentin, Aprilia) 256, 3. De Puniet 214, 4. Elías 199, 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 147, 6. Aojama (japán, Honda) 128.
MotoGP: 1. Rossi 304, 2. Gibernau 257, 3. Biaggi 217, 4. Barros 165, 5. Edwards (amerikai, Honda) 157, 6. Tamada 150 ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 9. hely): - Nem volt rossz idényzárás, de lehetett volna még jobb is, ha Stoner nem pont előttem esik el. Külső íven kellett kikerülnöm a motorját és egy kicsit le is mentem az aszfaltról emiatt. Ketten rögtön megelőztek és öt másodperccel lassúbb voltam, mint egy körrel korábban. Elkezdtem a saját tempómban motorozni, két kör alatt megelőztem Jenknert, és Corsit is nagyon szerettem volna magam mögé utasítani, de az utolsó féktávon ez nem sikerült, a célegyenesben pedig már gyorsabb volt a motorja. Összegezve az idényt: én azt vártam a Malagutitól, amit az utolsó futamokon sikerült is elérnem vele, vagyis bekerülni a legjobb tízbe. Egyelőre nem tudom, hol folytatom jövőre: a Honda, a Malaguti és a KTM jöhet számításba - majd meglátjuk.

Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 21. hely): - Jól rajtoltam, de sajnos nem sokáig tartott az örömöm, mert a második körben elesett előttem Rodriguez. Kiütötte Ballerinit és vittek engem is magukkal, de szerencsére én nem estem el. Viszont legalább négyen megelőztek. Kizökkentem a ritmusból, ráadásul nálam lassúbb ellenfelek mögé kerültem, akiket csak nagy nehezen tudtam megelőzni. Öt körrel a vége előtt utolértem az előttem lévő bolyt és annak tagjai közül egyvalakit meg is előztem, de többre már nem maradt idő.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik