Idegőrlő volt a várakozás. Ép pen úgy, mint a rajt előtti pillanatokban, amikor az ember már tiszta erőből húzná a gázt, amikor szinte már pattanásig feszülnek az izmai, hogy aztán a lámpa szabad jelzése jelentse a megváltást. No igen, csak míg ott másodpercekről, pillanatokról van szó, csütörtökön látszólag órákon keresztül nem történt semmi – csak a feszültség volt tapintható a levegőben.
Már persze Talmácsi Gáborék környezetében – a MotoGPboxutca ugyanis a szokásos csütörtöki „hétköznapját” élte: sajtótájékoztatók, nyilatkozatok, a motorok szétszedése, összerakása, szóval készülődés a pénteki első edzésekre. Talma akkor még nem tudta, neki vajon kell-e készülődnie vagy sem. De legalább volt rá esély, hogy igen.
A háttérben természetesen folytak a tárgyalások, s bár kora délután különböző olasz fórumokon felröppent a hír, hogy esetleg a sérüléssel bajlódó Sete Gibernau helyére ugrik be a magyar (a spanyol azonban jobban van, és versenyez), estére már csak a Scot Racing neve maradt a kalapban. És nem a 250 köbcentis alakulaté, hanem az ugyancsak a Honda Italia égisze alatt futó MotoGPcsapaté…
Kétségtelen, érdekes lenne a negyedliteres kategóriába idén fellépő magyar pilótát a továbbiakban a királykategóriában látni.
Az istálló színeiben mostanáig egyetlen versenyző, Takahasi Juki húzta a gázt – ő is újonc a legnagyobb géposztályban, s bár eddig három futamon pontot szerzett (összesen nyolcat), lehetne jobb is a teljesítménye.
A háttérről annyit: Talmácsi korábban is dolgozott már együtt a csapatfőnök Cirano Mularonival. Talán még sokan emlékeznek rá, hogy a 2006-os idényt a Humangest Honda színeiben versenyezte végig. A magyar motoros akkor egy futam (a francia) kivételével mindenhol pontot szerzett, és az összetettben hetedik lett a világbajnokságon – nem mellesleg a legjobb hondásként. A folyamatos pontszerzésre ez a gép is jó lehet, mert bár nem pontosan ugyanolyan, mint Daniel Pedrosáé, azt nem árt tudni, hogy a szatellitcsapatok közül a Scot Racing áll legközelebb a gyári alakulathoz. (Nem véletlen, itt is üzletről van szó: Európában az olaszok gyártják és adják el a legtöbb Hondát.)
A Scot Honda a jövő szempontjából sem lenne rossz választás Talmácsi számára, a csapat az elsők között nevezett be az új Moto2-sorozatba, amely jövőre négyütemű hatszázas motorokkal váltja fel a negyedliteres géposztályt.
Persze ez mindaddig fikció, amíg be nem jelentik a megállapodás tényét – legkésőbb péntek délelőtt meg kell tenniük az érintett feleknek, a szabályok szerint ugyanis két órával az első szabadedzés rajtja előtt véglegessé válik a rajtlista, utána már senki sem szállhat be a „táncba”.
Addig is marad a várakozás.