A Magyar Nagydíj óta felváltva nyeri a versenyeket a McLaren és a Ferrari, a szakértői vélemények szerint a sorminta a hét végén Sanghajban sem szakad meg. A McLaren-Mercedeseknek fekvő fudzsi aszfaltcsík után ugyanis a sanghaji pálya vonalvezetése a Ferrari számára kedvezőbb.
A Hungaroringen Lewis Hamilton, Isztambulban Felipe Massa, Monzában Fernando Alonso, Spában Kimi Räikkönen, Fudzsiban pedig ismét Hamilton nyert. Egyik győzelem sem volt meglepő, hiszen a mogyoródi pályára és a monzai ringre a McLaren, míg a Török és a Belga GP-re a Ferrari érkezett fő esélyesként. Fudzsi mindenki számára új volt, de mivel kísértetiesen hasonlít az indianapolisi aszfaltcsíkra, a szakma az „ezüstnyilak” sikerét várta. Bár az eső miatt borulhatott volna a papírforma, Hamilton hibátlan versenyzéssel megszerezte a győzelmet, hatalmas lépést téve a vb-cím felé, hiszen 12 ponttal vezet Alonso előtt.
Hogy melyik versenyen ki számít esélyesnek, az alapján bogozható ki, milyen gyors kanyarok nehezítik a pilóták feladatát. Erre az évadra már-már elfogadottá vált, hogy minél lassúbb egy pálya, minél lassúbb kanyarkombinációk vannak benne, annál inkább kedvez a McLaren - Mercedeseknek. Ebből adódóan a hosszú, nyújtott kanyarokkal teletűzdelt aszfaltcsíkok a Ferrari sikerét ígérik. Ám vannak kivételek, Montreal és Monza gyors pályának mondható, de az egyeneseket megtörő sikánok magas kerékvetőikkel egyértelműen a stabilabb McLaren-Mercedeseknek kedveztek.
„A Ferrari F2007-es a legerősebb autó az idén – mondta Jean Todt,
a Ferrari csapatfőnöke. – Néhány pályán, mint Monaco, Montreal, Indianapolis és Monza, nem volt elegendő a leszorítóerőnk, és a kerékvető kövekkel is meggyűlt a bajunk. Jövőre kiemelt figyelmet szentelünk ennek a részletnek, de az idén már nincs értelme ezen dolgozni.”
Sanghajban a Ferrarinak elvileg nincs miért aggódnia, a kínai pálya ugyanis Magny-Cours-t és Isztambult idézi, mindkettőn magabiztos kettős győzelmet aratott a Scuderia. Isztambulhoz hasonlóan a gyors pályát egy lassú szakasz töri meg, Törökországban a célegyenes előtt, Kínában a célegyenes után kacsázik a négy kanyarból összeálló kombináció.
A múlt is a Ferrari mellett szól, az eddigi három versenyből kettőt nyert meg a Scuderia, a legutóbbit Michael Schumacher révén (ez volt a hétszeres világbajnok 91., egyben utolsó GP-diadala). Tavaly ugyan a 2005-ös futamhoz hasonlóan a Renault és Fernando Alonso volt a legerősebb, de az esős futamon a spanyol egy rossz boxkiállás miatt kikapott Schumitól.
A McLaren eddig két dobogós helyet jegyzett Sanghajban, 2004-ben Räikkönen harmadik, 2005-ben ugyanő negyedik lett. Alonso és Hamilton esélye a győzelemre az eső lehet, az eddigi két esős futam babérjain ők osztoztak (a Nürburgringen Alonso, Fudzsiban Hamilton nyert), és az időjósok szerint Sanghajban is lehet számítani csapadékra.