Folytatódhat a sorminta

Vágólapra másolva!
2007.10.03. 23:14
Címkék
A sanghaji pálya karakterisztikája Ferrari-győzelmet ígér. A Scuderiánál remélik, hogy az eddigi trend nem törik meg, és a Kínai Nagydíj a Kimi Räikkönen, Felipe Massa duó kettős győzelmét hozza.

A Magyar Nagydíj óta felváltva nyeri a versenyeket a McLaren és a Ferrari, a szakértői vélemények szerint a sorminta a hét végén Sanghajban sem szakad meg. A McLaren-Mercedeseknek fekvő fudzsi aszfaltcsík után ugyanis a sanghaji pálya vonalvezetése a Ferrari számára kedvezőbb.

A Hungaroringen Lewis Hamilton, Isztambulban Felipe Massa, Monzában Fernando Alonso, Spában Kimi Räikkönen, Fudzsiban pedig ismét Hamilton nyert. Egyik győzelem sem volt meglepő, hiszen a mogyoródi pályára és a monzai ringre a McLaren, míg a Török és a Belga GP-re a Ferrari érkezett fő esélyesként. Fudzsi mindenki számára új volt, de mivel kísértetiesen hasonlít az indianapolisi aszfaltcsíkra, a szakma az „ezüstnyilak” sikerét várta. Bár az eső miatt borulhatott volna a papírforma, Hamilton hibátlan versenyzéssel megszerezte a győzelmet, hatalmas lépést téve a vb-cím felé, hiszen 12 ponttal vezet Alonso előtt.

Hogy melyik versenyen ki számít esélyesnek, az alapján bogozható ki, milyen gyors kanyarok nehezítik a pilóták feladatát. Erre az évadra már-már elfogadottá vált, hogy minél lassúbb egy pálya, minél lassúbb kanyarkombinációk vannak benne, annál inkább kedvez a McLaren - Mercedeseknek. Ebből adódóan a hosszú, nyújtott kanyarokkal teletűzdelt aszfaltcsíkok a Ferrari sikerét ígérik. Ám vannak kivételek, Montreal és Monza gyors pályának mondható, de az egyeneseket megtörő sikánok magas kerékvetőikkel egyértelműen a stabilabb McLaren-Mercedeseknek kedveztek.

„A Ferrari F2007-es a legerősebb autó az idén – mondta Jean Todt,

a Ferrari csapatfőnöke. – Néhány pályán, mint Monaco, Montreal, Indianapolis és Monza, nem volt elegendő a leszorítóerőnk, és a kerékvető kövekkel is meggyűlt a bajunk. Jövőre kiemelt figyelmet szentelünk ennek a részletnek, de az idén már nincs értelme ezen dolgozni.”

Sanghajban a Ferrarinak elvileg nincs miért aggódnia, a kínai pálya ugyanis Magny-Cours-t és Isztambult idézi, mindkettőn magabiztos kettős győzelmet aratott a Scuderia. Isztambulhoz hasonlóan a gyors pályát egy lassú szakasz töri meg, Törökországban a célegyenes előtt, Kínában a célegyenes után kacsázik a négy kanyarból összeálló kombináció.

A múlt is a Ferrari mellett szól, az eddigi három versenyből kettőt nyert meg a Scuderia, a legutóbbit Michael Schumacher révén (ez volt a hétszeres világbajnok 91., egyben utolsó GP-diadala). Tavaly ugyan a 2005-ös futamhoz hasonlóan a Renault és Fernando Alonso volt a legerősebb, de az esős futamon a spanyol egy rossz boxkiállás miatt kikapott Schumitól.

A McLaren eddig két dobogós helyet jegyzett Sanghajban, 2004-ben Räikkönen harmadik, 2005-ben ugyanő negyedik lett. Alonso és Hamilton esélye a győzelemre az eső lehet, az eddigi két esős futam babérjain ők osztoztak (a Nürburgringen Alonso, Fudzsiban Hamilton nyert), és az időjósok szerint Sanghajban is lehet számítani csapadékra.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik