Fernando Alonso a szombati időmérő edzés utolsó perceiben tíz másodperccel tovább maradt a boxutcában, megfosztva ezzel csapattársát, Lewis Hamiltont attól a lehetőségtől, hogy teljesítse utolsó gyors körét – az angol kifutott az időből.
Először úgy tűnt, csapaton belül marad az ügy, megpróbálják elsimítani.
Ez azonban lehetetlen vállalkozásnak tűnt, mert a brit sajtó rárontott Alonsóra, kis híján deresre húzta a kétszeres világbajnokot.
Az első hírek mégis arról szóltak: nem változik a rajtsorrend.
Majd éjféltájban – lapzártánk után – a háromtagú felügyelő testület döntött: Alonsót öt rajthellyel hátrébb sorolja, a csapatot pedig megfosztja a Magyar Nagydíjon szerzett (szerzendő) konstruktőri pontjaitól.
A testület bekérte a televíziós képeket, a csapat belső rádiókommunikációját, egymás után többször is meghallgatta az érintetteket. Kiderült, nem állja meg a helyét a magyarázat, hogy Alonsót azért nem engedték vissza a pályára, mert várták, hogy tiszta legyen előtte a terep, ugyanis összesen négyen tartózkodtak ekkor az aszfaltcsíkon – közülük ketten a boxba tartottak.
Azt a magyarázatot sem fogadták el, amelyet Alonso adott arra vonatkozóan, miért maradt a kelleténél tíz másodperccel tovább a boxban.
A McLaren jelezte fellebbezési szándékát a csapatot sújtó büntetés miatt. (Legutóbb az 1995-ös Brazil Nagydíjon történt meg, hogy két jó pozícióban záró istálló nem kapott konstruktőri pontokat: David Coulthard és Michael Schumacher autójában a verseny végén nem ugyanolyan üzemanyag volt, mint előtte. A pilóták megkapták pontjaikat, a Williams és a Benetton azonban nem.)
„A szankciók általában precedens ítéletekhez igazodnak, a hasonló esetben adott büntetés a mérvadó, az eset súlyossága pedig a viszonyítási alap – mondta Herczeg Lajos, a felügyelő testület magyar tagja, aki azt is elárulta, legalább négyöt órát foglalkoztak a McLaren-üggyel, az érintetteket többször is meghallgatták. – A felügyelő testület úgy ítélte meg, hogy a csapat felelőssége nem vitatható, ami történt, sportszerűtlen volt.”
Más kérdés, ki miként reagált a történtekre.
A sajtótájékoztatón mindenki rendkívül visszafogott volt, még Hamilton is csak egy „Kérdezzék a csapatot az ügyről…” jellegű reakciót engedett meg magának, Alonso pedig azt mondta, csapata utasításait követte, akkor ment ki a boxból, amikor mondták neki.
Igen ám, csakhogy a Times közzétett egy párbeszédet, amely Hamilton és a csapatfőnök Ron Dennis között zajlott le közvetlenül az időmérő edzés után a boxban.
„Soha többé ne b… ki így velem!” – mondta magából kikelve Hamilton.
„Soha többé ne beszélj ilyen rondán velem, b… meg!” – replikázott Ron Dennis.
„Fordulj fel, b… meg!” – zárta rövidre a témát a brit pilóta. Maradjunk annyiban, az álmoskönyv szerint nem tesz túl jót az ember pályafutásának, ha így beszél a csapatfőnökével. Még akkor sem, ha történetesen brit, és ő a világbajnoki pontverseny éllovasa.