A hivatalos verzió az, hogy az istálló követett el kalkulációs hibát, de persze mindenki a spanyolra dühös azért, mert Lewis Hamiltonnak nem volt ideje megfutni az utolsó gyors körét. Csapata sajtótájékoztatójának végére (amelyen persze így egy szó sem esett a kémügyről), már Alonso is ideges volt.
Hogy is volt az a boxkiállás? Miért nem indult el , amikor a „nyalókás ember” erre jelt adott?
Elmondtam már néhányszor, és Ron Dennis csapatfőnök is elmondta, de úgy látszik, önök nem ezt szeretnék hallani. Szóval akkor még egyszer: én akkor hagyom el a boxutcát, amikor erre a csapatom utasítást ad. Nem kaptam utasítást, sőt a mérnököm visszaszámlált. Amikor ő mondta, akkor hajtottam a pályára – reagált ingerülten Alonso a brit újságírók támadásaira. (Úgy tűnt, a Hamilton-kedvelő angolok fel akarják falni vacsorára a vbcímvédő spanyolt.)
Igen, de ezzel akadályozta Hamiltont.
Sajnálom, hogy emiatt nem tudott gyors kört futni, ám szerintem kalkulációs hiba történt. De ha öt másodperccel korábban hagytam volna el a boxot, talán akkor sem ért volna körbe idejében.
Szokványos, hogy ilyen sokáig állnak a box előtt? Máskor is megtörtént, hogy a csapat visszatartotta önt, mielőtt visszament a pályára?
Igen. Minden edzésen. Gyakran megesik, hogy tíz, húsz, vagy akár negyvenöt másodpercet is várakozunk. Egyébként pedig ugyanennek az etapnak az első kiállásánál is többet időztem a box előtt, mint kellett volna, mert a melegítőpaplan madzagja a felfüggesztésre tekeredett, meg kellett várni, amíg leszedik. Az is jó néhány másodpercbe telt.
Ron Dennis mérgesnek tűnt edzés közben. Mi volt ennek az oka? Nem az, hogy ön akadályozta Hamiltont?
Nem. Hamilton nem hajtott végre egy utasítást, amelyet az első kör során többször is elismételtek. Ezzel felborította a csapat taktikáját az utolsó szekcióban, aminek az lett a vége, hogy most itt ülünk és erről beszélünk.
Gratulált önnek Ron Dennis a pole pozíció megszerzése után?
Igen.
Mire számít a versenyen?
Szerintem jó a taktikánk, nyerhetünk.
Milyen stratégiát választanak?
Ezen a futamon nincsenek nagy csodák, nincsenek nagy titkok. Valószínűleg mindenki ugyanazt a taktikát alkalmazza majd, ugyanakkor használja a puha gumikat. Érdekes lesz látni, hogyan alakul a verseny akkor, amikor mindenki ugyanúgy taktikázik.
És az autójuk? Azzal nincs gond?
Ellenkezőleg! Az első perctől kezdve, az időmérést is beleértve kitűnően működött. A legutóbbi néhány nagydíjon nem volt lehetőségünk arra, hogy száraz, vagy úgymond normál körülmények között legyőzzük a Ferrarit, de itt most van rá sanszunk.
És ha esik? Hiszen erre is van esély.
Akkor is. Ezen a pályán nagyon jók vagyunk száraz aszfalton, és legutóbb a Nürburgringen kiderült, hogy vízen is. Az eső ezúttal nem döntő tényező.
Gondolt már arra, hogy ha megnyeri a magyar futamot, átveszi a vezetést a világbajnoki pontversenyben?
Szerintem túl korai erről beszélni, hiszen hosszú viadal előtt állunk, amely a gumitaktika miatt meglehetősen bonyolult is lesz. Én természetesen megteszek minden tőlem telhetőt. Az is igaz, hogy a végső cél a világbajnoki cím megszerzése, de ennek a sorsa nem vasárnap délután dől majd el, hanem októberben, az utolsó futamon.