Magasfeszültség

PÓSA ÁRPÁDPÓSA ÁRPÁD
Vágólapra másolva!
2007.08.04. 01:25
Címkék
Olvasom a Hungaroringről érkező napi tudósításokat, és szinte érzem, amint a feszültség vibrál a boxutcában.

A Ferrari és a McLaren háborúban áll egymással, elsősorban a világbajnoki címért, de a kémügy is borzolja a kedélyeket.

A McLaren meg nem engedett eszközökhöz nyúlt, a briteket rajta is kapták, az olaszok pedig ki akarják csikarni az egyébként jogosnak tűnő büntetést. Ám nem elég a két istálló közötti viszály, a pilóták is oda-odamondogatnak egymásnak.

Fernando Alonso és Felipe Massa egymáson köszörüli a nyelvét az ominózus előzés óta, pedig egyszer már kibékültek, de mégis... Némelyik istállónál a csapaton belül sem nevezhető békésnek a hangulat.

A McLarennél a címvédő Alonso és az ifjú üstökös, Lewis Hamilton gyűri egymást a pályán és azon kívül is.

A lengyel Robert Kubica és a német Nick Heidfeld a BMW-nél egy csepp finomabb motorolajban is meg tudná fojtani egymást. De Massa és Kimi Räikkönen kapcsolata sem nevezhető felhőtlennek.

A nézeteltérések gyökere abból ered – még ha a felszínen másról is van szó –, hogy melyikük kap több támogatást a főnökségtől.

Pontosabban, kit illet az első számú pilóta titulus. Mert a csapatvezetők hiába bizonygatják, ritkán fordul elő, hogy műszaki szempontból egyszerre két tökéletesen felkészített autó várja a pilótákat. Az egyik mindig jobb. De vajon melyik?

A vita egyáltalán nem akadémikus, s noha a hangvétel és az intonáció mértéktartó – ezt mintegy ellenpontozva került nyilvánosságra Alonso és Massa múltkori zaftos eszmecseréjének rádiófelvétele –, a tét óriási. Sok-sok millió euró sorsa dől el a pályán.

A pilóták életében néhány tíz-, az istállók esetében néhány százmillióról van szó. Nem csoda, hogy a levegőben ott vibrál a feszültség.

Az idegvégződések maximális érzékenységi fokozatban fogadják az ingereket, és már a legkisebb impulzusra is váratlan intenzitású reakció a válasz.

A Formula–1 világában pedig teljesen feleslegesek a szópárbajok. Már az is kiüti a biztosítékot, hogy a pilóták 300 kilométer per órás sebességgel száguldoznak az aszfaltcsíkon...
Legfrissebb hírek

Csercseszov visszatér az orosz bajnokságba, Máté Csaba lesz a segítője – hivatalos

Minden más foci
20 perce

NS-kerekasztal: A mostani Ludogorec mintha halványabb lenne a hat évvel ezelőttinél – Hajdú B. István

Labdarúgó NB I
35 perce

A Wisla Kraków és az Anorthoszisz is bejelentette Kiss Tamás klubcseréjét

Légiósok
49 perce

Rossi figyelmezteti a Fiorentinát, ne becsülje le a Paksot

Európa-konferencialiga
1 órája

Colapinto összetörte az Alpine-t a Hungaroringen zajló Pirelli-teszten – képek

F1
1 órája

A Fradival bajnok és MK-győztes szélső Fehérvárról és Kassáról kapott ajánlatot

Labdarúgó NB II
1 órája

F1 75: Schumacher, a legjobb kettes számú pilóta

F1
2 órája

Kubasi János célja kijutni a jövő évi Európa-bajnokságra

Atlétika
2 órája
Ezek is érdekelhetik