Elkapta a fonalat a Ferrari

Vágólapra másolva!
2006.07.04. 01:51
Címkék
A Ferrari és a Renault is nyert egy-egy versenyt a tengerentúlon, mégis úgy tűnik, hogy a maranellóiak jöttek ki győztesen a legutóbbi két futamból. Egyrészt csökkentették a hátrányukat, másfelől Indianapolisban elkapták a fonalat.
Indianapolisban Michael Schumacher haladt át elsôként a célvonalon, ami talán azt jelzi, hogy a Ferrari újra a régi
Indianapolisban Michael Schumacher haladt át elsôként a célvonalon, ami talán azt jelzi, hogy a Ferrari újra a régi
Indianapolisban Michael Schumacher haladt át elsôként a célvonalon, ami talán azt jelzi, hogy a Ferrari újra a régi
Indianapolisban Michael Schumacher haladt át elsôként a célvonalon, ami talán azt jelzi, hogy a Ferrari újra a régi
Indianapolisban Michael Schumacher haladt át elsôként a célvonalon, ami talán azt jelzi, hogy a Ferrari újra a régi
Indianapolisban Michael Schumacher haladt át elsôként a célvonalon, ami talán azt jelzi, hogy a Ferrari újra a régi

A Brit és a Kanadai Nagydíj között Fernando Alonso 74–51-re, azaz 23 ponttal vezetett Michael Schumacher előtt, míg a Renault és a Ferrari versenyében 106–75-ös, azaz 31 pontos francia fór alakult ki.

A Ferrari azt remélte a két tengerentúli versenytől, hogy mindkettőn győzve sikerül lefaragnia a Renault-val és Alonsóval szembeni hátrányából, így életben tarthatja a világbajnoki cím megszerzésének reményét. A Renault szintén két győzelemről álmodott, így lerázhatta volna magáról a Scuderiát, és nyolc versennyel az idény vége előtt roppant kényelmes helyzetbe hozhatta volna magát.

Ehhez képest mindkét csapat nyert egy-egy viadalt, azaz látszólag semmi sem változott. Mégis azt mondhatjuk, hogy a Ferrari jött ki győztesen az észak-amerikai túrából, hiszen Schumi hátránya 19, a Scuderiáé pedig 26 pontra csökkent. Ráadásul az indianapolisi futamot olyan különbséggel nyerték meg a maranellóiak, amely jelezte, hogy bárhol lehet keresnivalójuk, és könnyen előfordulhat, hogy a maguk javára fordítják a világbajnoki csatározást. Schumi bízik benne, hogy a formájukat át tudják menteni a következő nagydíjakra.

„Elkaptuk a fonalat, és bízom benne, hogy folytatni tudjuk a remeklésünket – mondta a hétszeres világbajnok. – Még nyolcvan pont kiadó, húsz sincs a hátrányom, minden nyitott. Bármi előfordulhat, most is láthattuk, hogy senki, még Fernando sem legyőzhetetlen. Kanadában még porszem került a gépezetünkbe, de itt minden összejött.”

Indianapolisban a Ferrari idei első kettős győzelmét aratta, az elsőt a tavalyi Egyesült Államok Nagydíja óta, de a kettő között óriási volt a különbség. Ezúttal ugyanis az ellenfelek is a pályán voltak, így pedig a 2004-es Olasz GP óta egyszer sem sikerült elfoglalni a dobogó első két fokát. Schumacher többször kérte már Massától, hogy szedje össze magát, mert ha ő győz, csak félig oldják meg a feladatot, az Alonsóval szembeni hátrány lefaragásához több embernek kell kerülnie Schumi és a spanyol közé. A brazil pedig végre valóban kiváló teljesítményt nyújtott, a rajttól az első boxkiállásáig vezetett, csak ezután került a német mögé. Így is élete legjobb eredményét érte el.

„Óriási verseny volt, a rajt szenzációsan sikerült – mondta Massa. – Örülök, hogy úgy is el tudtunk húzni a Renault-któl, hogy én voltam elöl, és bár Michaelnek jobban sikerült a boxkiállása, a második helyemet könnyedén meg tudtam tartani.”

Alonso az idén először maradt le a dobogóról, még az ötödik helyet is óriási szerencsével szerezte meg. A két Ferrarin kívül Giancarlo Fisichella és a boxból rajtoló Jarno Trulli is megverte, de Ralf Schumacher előle esett ki, Rubens Barrichello pedig rossz boxtaktikája miatt maradt mögötte. Feltehetőleg a rajtkarambol szereplői közül is akadtak volna néhányan, akik megelőzik, és az Alonso mögött haladó Jacques Villeneuve-nek is esélyes lehetett volna az előzésre, ha nem megy tönkre a BMW-motorja.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

„Nem lepődtem meg annyira, mint sokan gondolják – mondta Alonso. – Az év elején tudtuk, hogy ez lesz a legnehezebb versenyünk, és nem is számítottunk sokkal jobbra. Az ötödik hely a körülményekhez képest kiválónak mondható, főleg ahhoz képest, hogy itt korábban még sohasem értem célba. Úgy érzem, összességében jól jöttünk ki a helyzetből, Franciaországban pedig ismét győzni akarunk. A hátralévő futamokon nem az a célunk, hogy elöl maradjunk, hanem hogy növeljük az előnyünket.”

A két csapat vezetői szerint az indianapolisi verseny egyszeri alkalom volt abból a szempontból, hogy a Ferrari ekkora fölénnyel verte meg a Renault-t. Ebben nagy szerepe volt a Michelin gyengélkedésének, a francia gyár ugyanis megérezte a tavalyi futam elmulasztását, az idei gumijai nem voltak versenyképesek a Bridgestone-okkal. Viszont a versenyt kibírták, és emelt fővel mehetnek Franciaországba, a vb következő állomására. ---- F ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik