Az első három versenyen a Honda mérnökei rendre elrontották a gumiválasztást, Button és Rubens Barrichello egyiken sem használta ugyanazt az abroncsot, mint mondjuk Fernando Alonso. Pedig a Michelin a lelkére kötötte, hogy a franciák által választott a legjobb. A csapat bénázása Imolában csúcsosodott ki, egyrészt mert Buttont háromkiállásos stratégiával indították a versenyen, majd az angol második boxkiállása tökéletesen reprezentálta a fejetlenséget, amely a csapatnál uralkodik.
Button autóját még javában tankolták, amikor Alistair Gibson, aki táblával mutatja az utasításokat az angol pilótának szervizelés közben, indulási engedélyt adott. Utóbb ugyan rájött a hibájára, de már késő volt, az autó magával vitte az egész tankolóberendezést. Button végül csak 15 másodpercet vesztett – eddig tartott, amíg kihúzták az autójából a csonkot –, de sokkal nagyobb baj is történhetett volna, ha a tömlőből kifröccsenő benzin berobban.
Szerencsére ez nem történt meg, és úgy tűnik, a Hondánál könnyedén átlépnek ezen a gondon is, mindössze moráljavító krízisértekezletet hívtak össze. Nick Fry csapatvezető arról biztosította Gibsont, hogy nem kap büntetést, mert minden ember hibázhat. Pedig Pat Symonds, a Renault agytrösztje már az imolai futam előtt elárulta, értetlenül áll a Honda gyengélkedése előtt, és azon is csodálkozik, hogy a csapatvezetőség még a helyén van. A Honda elnöksége Japánból Fryt és Geoff Willis technikai igazgatót nyugtatta meg, hogy türelem még van, fejek nem fognak hullani. Legalábbis egyelőre.
1. A „nyalókás ember” felügyeli a boxkiállást, ő tájékoztatja a pilótát a teendőiről. Akkor engedheti el, ha mindenkitől jelzést kap
2. A tankolást végzik, s ha a végén már kihúzták a tömlőt az autó nyílásából, jeleznek 1-esnek
3. A kerekek le- és felcsavarozását végzik, ha kész a csere, jeleznek 1-esnek
4. Leveszik a lecsavarozott kerekeket
5. Felteszik a kerekeket
6. Megemelik elöl vagy hátul az autót, hogy a kerekek elemelkedjenek a földtől, a kerékcsere után visszateszik a földre
7. Tisztítja a légbeömlő nyílásokat és a pilóta sisakját, ha kész, jelez 1-esnek
8. Tartalék üzemanyagtöltőt tart készenlétben arra az esetre, ha gond lenne az eredetivel
9. A pilóta csak 1-esre figyel, az utasításaira cselekszik ---- Vitantonio Liuzzi, a Formula–1-ben újonc Toro Rosso pilótája 275 kilométer/órás sebességgel rohant neki a gumifalnak a silverstone-i tesztelésen. A pilóta – egyelőre ismeretlen okból – a Beckets-kanyarban repült ki a pályáról, az RB2 jelű autóját totálkárosra törte, ő maga azonban könnyebb sérüléssel megúszta a súlyos balesetet.
Vitantonio Liuzzi a legutóbbi, San Marinó-i Nagydíjon egy kör hátránnyal a győztes Ferrari-versenyző, Michael Schumacher mögött a tizennegyedik helyen végzett. Az eddig négy futamon még nem szerzett pontot.
Ha a hivatalos időmérőket pontozták volna…Tegyük fel, hogy ugyanúgy pontozzuk az időmérőket, mint a versenyeket. E szerint Fernando Alonso az időmérő edzéseken elért eredményeihez képest 19 ponttal többet szerzett a futamokon, ami jól mutatja, milyen jó versenyző és milyen kiegyensúlyozott az autója.
Versenyző | Valós pont | Időmérő pont | Különbség |
Fernando Alonso | 36 | 17 | +19 |
Michael Schumacher | 21 | 20 | + 1 |
Kimi Räikkönen | 18 | 9 | + 9 |
Giancarlo Fisichella | 15 | 18 | – 3 |
Juan Pablo Montoya | 15 | 14 | + 1 |
Jenson Button | 13 | 32 | –19 |
Felipe Massa | 9 | 13 | – 4 |
---- Michael Schumachernek jó napjai vannak: nyert Imolában, és a mostanihoz hasonló feltételekkel (évi 35 millió euró) kínált neki szerződést a Ferrari. Ám ellensége is akadt a németnek: Jarno Trulli. A Toyota pilótája Imolában zokon vette, hogy Schumi a San Marinó-i Nagydíj hivatalos időmérőjén megakadályozta abban, hogy megfussa ideális körét.
„Michael feltartott – fakadt ki Trulli a nagydíjat követően. – Éppen megkezdtem volna a gyors körömet, amikor kihajtott elém a boxból, és egy egész körig maga mögött tartott. Szándékosan csinálhatta, hiszen látnia kellett a visszapillantóban. Megértettem volna, amit tett, ha ez az edzés utolsó szakaszának utolsó pillanatában történik, és sietett volna a maga dolgára, de nem így volt. Nem értem a viselkedését. Ezért előbb-utóbb megfizet. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ki akarom lökni a pályáról, de lesz ő még mögöttem, és akkor nem fog egykönnyen túljutni rajtam.”
Trulli arra a kérdésre, hogy a versenybírósághoz fordul-e az ügyben, azonnal nemet mondott.
„Hogy miért? Ez Olaszország. El tudja képzelni, hogy itt a versenybírák bármikor is a Ferrari kárára ítélkezzenek? Miénk a pole, miénk a győzelem, és mind nagyon boldogak vagyunk, nemde?”