Besenyei Péter egy héttel ezelőtt érkezett meg Abu-Dzabiba, hiszen az idén új, jóval könnyebb géppel száll harcba a világ legjobb pilótáit felsorakoztató műrepülő-világfutamon, amely – második éve – Red Bull Air Race World Series néven fut. A tavalyi, rendkívül sikeres idényt követően a hét állomást tízre bővítették (a rendezési kedv igencsak fellángolt a népszerűségi mutatók láttán), a nyitó futamot ezúttal is az Arab Emírségekben rendezik – ott, ahol tavaly éppen Besenyei volt a leggyorsabb. Az összetettben végül az egykori Top Gun-pilóta, az amerikai Mike Mangold mögött második lett, ami bravúros teljesítmény, főleg ha figyelembe vesszük, hogy fő riválisaiénál 130 kilóval nehezebb volt a gépe. Besenyei lecserélte tehát Extra 300S típusú repülőjét, s Abu-Dzabiban már tesztelte is a Velox Revolutiont.
„Ha legalább olyan géppel repülhetek, mint az amerikaiak, elégedett leszek, hiszen akkor a győzelem már csak tőlem függ. A Veloxszal valós esélyem van az összetett elsőségre, tavaly csoda volt, hogy felfértem a dobogóra. Fiatalos, már-már agyament külsőt varázsolunk a gépnek, hogy messziről felismerhető legyek. Szerencsére a Red Bull engedélyezte, hogy több magyar zászló is látható legyen rajta!” – mondta Besenyei.
Sajnos a hivatalos edzések nem igazolták a pilóta optimizmusát, aki új gépével rendre csupán a hetedik-nyolcadik időt produkálta.
Persze nem csak a technika változott a téli szünet során. A sok mérési hibát elkerülendő, ettől az évtől kezdve megszüntették a berepülési sebességhatárt, így a 270 km/óra körüli száguldás vélhetően mostantól tovább emelkedik.
Az Arab Emírségek legnagyobb városának népe felkészült a légishow-ra, óriási érdeklődés övezte a hivatalos edzéseket, főként a légi és a földi Formula–1-es vetélkedőt Abu-Dzabi híres tengerparti sétányán, a Cornis- hon. Besenyei szó szerint repülőrajttal igyekezett előnyt szerezni a Red Bull Racing versenyautója ellen, és lendületből le is győzte az állórajttal induló F1-est.
Ez jó előjelnek is tekinthető.