Loeb és Solberg különcsatája

Vágólapra másolva!
2006.03.06. 00:09
Címkék
Sebastien Loeb tavalyi önmagát idézte szombaton Mexikóban – elképesztő tempóban autózott. Az utóbbi két év világbajnoka a hét gyorsasági szakasz közül hatot megnyert, és Petter Solberg technikai hibáját kihasználva átvette a vezetést az összetettben.
A korábban aszfaltmenônek titulált Sebastien Loeb murván szerezte meg idei elsô vb-futamgyôzelmét
A korábban aszfaltmenônek titulált Sebastien Loeb murván szerezte meg idei elsô vb-futamgyôzelmét
Imago
A korábban aszfaltmenônek titulált Sebastien Loeb murván szerezte meg idei elsô vb-futamgyôzelmét
A korábban aszfaltmenônek titulált Sebastien Loeb murván szerezte meg idei elsô vb-futamgyôzelmét
A korábban aszfaltmenônek titulált Sebastien Loeb murván szerezte meg idei elsô vb-futamgyôzelmét
Imago
A korábban aszfaltmenônek titulált Sebastien Loeb murván szerezte meg idei elsô vb-futamgyôzelmét

Az első napon a francia és a hozzá hasonlóan kétszeres világbajnok finn Marcus Grönholm szenvedett a rajtpozíciója miatt (ők ketten „takarították” a murvás utakat) – igaz, utóbbi pilóta nem sokáig, mert viszonylag hamar kiesett a versenyből. Grönholm túl gyorsan érkezett az egyik balkanyarba, és a következő jobbosba már nem tudott befordulni – lecsúszott az útról, és a partoldalnak csapta a Fordját. A szuperra-
liszabály értelmében ugyan folytathatta a küzdelmet, de a 23. helyről kellett megkezdenie a felzárkózást. Ahhoz képest, hogy arra készült, sorozatban harmadik diadalát aratja az idén, a történtek keserű csalódást jelenthettek neki.

Mivel szombaton Mikko Hirvonen is kiesett a legjobb háromból, két résztvevősre csökkent a tíz pontért folyó csata. Két világbajnok „gyilkolta” egymást az élen: Solberg és Loeb többször is helyet cserélt, hol az egyik, hol a másik szerzett egérutat. Aztán következett a 13. gyorsasági szakasz, amelyen Solberget elhagyta a szerencséje: Subaruja elejével megütött egy nagyobb sziklát, tönkrement a kormányszervója, emiatt majd’ fél percet veszített.
„Petterrel a határon autóztunk, és úgy vettem észre, hogy mind a ketten nagyon élveztük – mondta Loeb. – Jó ritmusban mentünk, de azért nem mondom, hogy nem örültem a nap végi előnyömnek.”

A záró napi három szakaszon túl sok minden már nem változott, ha csak az nem, hogy a dobogó harmadik fokára felkapaszkodó osztrák Manfred Stohl besöpört még egy részsikert a murván először próbált Peugeot-val.
Loeb tehát idei első győzelmét aratta, és az összetettben is átvette a vezetést Grönholm előtt, ám Solberg sem volt boldogtalan a második helye miatt, hiszen végre értékes pontokkal térhetett haza.

20. Mexikó-rali, a vb 3. futama
Abszolút végeredmény: 1. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 3:47:08.8 (átlag: 95.0 km/óra), 2. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 48.9 másodperc hátrány, 3. Stohl, Minor (osztrák, Peu-geot 307 WRC) 4:39.1 perc h.
A vb állása 3 verseny után. Pilóták: 1. Sebastien Loeb 26 pont, 2. Grönholm (finn, Ford Focus WRC) 20, 3. Stohl 11. Gyártók: 1. Kronos Citroën 34 pont, 2. Ford 30, 3. OMV Peugeot Norway 21
Következik (március 24–26.): Katalán-rali, a vb 4. futama
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik