Szárnyalnak a KTM-pilóták a vb történetének első Török Nagydíján. Az első edzésnapon Mika Kallio kiharcolta az ideiglenes pole-t, míg Talmácsi Gábor negyedikként végzett. A magyar pilóta jövőjéről is tárgyaltak ezen a napon.
Talmácsi iránt a 125-bôl két hondás és egy apriliás csapat érdeklôdik, ám ô egyelôre kitart a KTM mellett
Talmácsi iránt a 125-bôl két hondás és egy apriliás csapat érdeklôdik, ám ô egyelôre kitart a KTM mellett
A KTM-nek egyértelmű a stratégiája a 200 millió dollárért felépített isztambuli pályán: Kalliót győzelemhez segíteni, mert csak így tudja életben tartani a vb-reményeit Thomas Lüthi ellenében. Az osztrák gyár pénteken a versenybeállításokat erőltette, ám a finn így is könnyedén megnyerte az edzéseket. A KTM persze Talmácsit is segíti, hiszen a Lüthi (ő ötödik lett pénteken) elleni csatában rá is nagy szükség lesz.
Talmácsival kapcsolatos hír, hogy a menedzsere és ő pénteken tárgyalt a KTM-nagyfőnök Kurt Nicollal. Eredetileg úgy volt, hogy már csak az ő aláírása hiányzik a magyar jövő évi 250-es szerződéséről, most azonban kiderült, hogy Nicoll a jövő évtől már csak a terepszakágakért felel. A gyorsaságisok egyik nagyfőnöke Harald Bartol lesz, aki kijelentette: részéről minden rendben, vagyis Gábor a KTM-nél marad, viszont a szerződését még mindig nem adták vissza. Ennek fényében jó szárazon tartani a puskaport, úgyhogy a menedzser tárgyal az érdeklődőkkel, akik között két komoly Honda- és egy Aprilia-csapat van, viszont mindkettő a 125-ben tartaná Talmácsit. Ám ha a KTM mégsem akar együttműködni a magyarral (a spanyol lapok szerint Poggiali társa Aojama lesz jövőre az osztrákoknál), akkor nem marad más lehetőség, mint a nyolcadliteresek között maradni. Tóth váltóhibái Talmácsi Gábor (125 kcm, KTM, 4. hely): – Reggel úgy mentem, mint egy fáradt hegyi teknős, mert hideg volt, és a pályaviszonyok sem voltak kedvezőek. Az időmérésen már egy kicsit jobban húztam a gázt, a motort jónak éreztem, és az időjárás is kedvezőbb volt. Remélem, sikerül az első sorba kvalifikálnom magam.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 35. hely): – Egyik tréninget sem tudtam befejezni ezen a napon – mindkétszer a motorom váltója ment tönkre. Ráadásul az időmérésen voltam pechesebb, mert míg a szabadedzésen csak az utolsó kört nem tudtam befejezni, addig a kvalifikáción rögtön a második körben ütött be a krach.