Október 20-án, csütörtökön 14:30-kor ifj. Tóth János a magyar ralibajnokság hétszeres győztese válaszolt az Önök kérdéseire.
- Sziasztok, megjöttem, köszönöm a eddigi kérdéseket, és várom a továbbiakat.Gratulálok az újabb bajnoki címhez! Nagy dolognak tartom ezt a visszatérést. A pénzen kívül mi az akadálya a nemzetközi futamokon való indulásotoknak? (Áduska)
– Annyi a gond, hogy a mi támogatóink amagyar piacon érdekeltek, magyarországi leányvállalatok, és nem érdekük az, hogy külföldön versenyeztessenek bennünket. Ha mégis elindulunk, azt mondjuk úgy tudom elképzelni, hogy a Peugeot Sport támogatja a részvételünket.
Milyen érzés kavargott benned a záró futam előtt?
Remélted egyáltalán, hogy nyerhetsz ? (Dzsibu)
– Azt gondoltam, hogy egy elképesztően nehéz verseny lesz, és azt, hogy milyen jó a többieknek, mert ők már versenyeztek a Zemplénben különböző körülmények között is.
Az volt számomra a kérdés, mennyire tudom majd felvenni velük a versenyt. Az, hogy nyerhetünk-e, természetesen ot motoszkált a fejünkben, de csak azért, mert az autóm az gyik legjobb a mezőnyben. Az autó tud nyerni, a kérdés az volt, mennyire tudunk alkalmazkodni, és mennyire leszünk szerencsések. Ma Magyarországon csak úgy lehet megnyerni egy ob-futamot, ha minden az optimális szinten van.
Ebben a mai anyagias világban megéri ez Neked?
Merthogy Schumechernek igen ! De Neked? Pedig Neked(Nektek) sem sokkal kisebb a kockázat! (Pepe)
– Az biztos, hogy ez a kérdés már gyerekkoromban eldőlt, amikor az anyatej helyett a benzingőzt szívtam magamba. Úgyhogy nem üzleti szempontok miatt lettem raliversenyző, hanem azért, mert imádom ezt a sportágat. És ezért hajlandó vagyok áldozatokat hozni. Számomra már az is egy nagy dolog, hogy uralhatom a világ egyik legfejlettebb raliautóját.
Gratulálok! Jövőre ugyanez az autó, vagy estleg 307 WRC ? (Joci)
– Köszönöm. Egyelőre még nem tudjuk, az biztos, hogy a Peugeot Hungáriától nagyon sok segítséget kapok, és ha lehetne, a jövőben is ezzel a márkával versenyeznék. Egyelőre azonban ez még csak egy terv. Elkezdtünk azon gondolkodni, hogyan tudnánk a magyar bajnokságban jövőre elindítani egy 307 WRC-t.
hogy csinálja mindig, hogy megnyeri a bajnokságot (Kiss István)
– Azért mindig nem nyerek bajnokságot, hizsen tavaly sem és 2003-ban sem én voltam a bajnok. Jó technikával versenyzem.
Melyik focicsapatnak szurkolsz? (Az Agy 007)
– Real Madrid.
Jövőre is harcbaszáll az elsőségért?És marad e Bahor Bea a navigátora? (Gombos Zsolt Abaújkér)
– Szeretnék jövőre is a bajnoki címért küzdeni. Azt hiszem, Bea jó munkát végzett, így semmi nem indokolja, hogy navigátort váltsunk.
Gratulálok VII. Jánosnak! :)
Azt rebesgetik, hogy jövőre egy 307-es WRC-vel száll be a táncba. De ugyan ezt hallani Benik Baázzsal kapcsolatban is. Tud már valami konkrétumot a jövőjével kapcsolatban, vagy egy hétszeres bajnknak is be kell állnia a sorba?
Hajrá, Jani! (Miskolcka)
– Köszönöm szépen. A jövő évi tervekről néhány kérdéssel fentebb olvashat.
Jani! Gratulálok! VB futamon mikor indulsz? Hiszen a tehetség megvan! (Kíméletlen)
– Köszi. A vb-futam kérdése a támogatóktól függ.
Miért lettél Janika??? Gratulálok az idei teljesítményedhez, fantasztikusat mentél. Ki volt a példaképed??? Kedvenc étel, ital, ország, város, sportágak. További sok sikert!!! (Bobo 78)
– Otthon a szüleim így hívtak, aztán egyszer csak a versenypályán is elkezdték. A példaképem apám.
– A kedvenc ételem a csirkemell, a kedvenc italom az ásványvíz, a kedvenc országom Magyarország, a kedvenc városom Budapest, a kedvenc sportágam pedig a rali.
Szia Janika!
Egyrészt gartulálok az újabb bajnokicímedhez, másrészt érdekelne hogy tudtad "átvészelni" azt az időt ameddig nem jöttek a sikerek? Végül mit tervezel a jövőre, versenyzel még vagy civil pálya, van olyan pálya amit eltudnál kezdeni most azonnal? (Tomcraft)
– Nem volt olyan könnyű, sőt nagyon nehéz volt. Nagyon hiányzott a versenyzés, az a légkör, amely a versenyeket körülveszi. És persze a küzdelem. Lefoglaltam magam valahogy. Ott voltam a versenyeken, sőt voltak olyan fiatalok, akik segítettem itinert írni, és feldolgozni a pályákat.
– Egyelőre tervezem a versenyzést, egészen addig, amíg a támogatók azt nem mondják, hogy nem tudnak tovább támogatni. Szeretnék jövőre is ebben a csapatban versenyezni ugyanezekkel a szponzorokkal.
– Van egy vállalkozásom, úgyhogy már elkezdtem egy pályát.
Hogy lehet valakiből rali versenyző?
Hány évesen érdemes kezdeni? (K. Alajos)
– Minél korábban, annál jobb, mert a ralihoz egy kicsit be kell érni. Az igazán jó versenyzők 30-35 év közöttiek. Nagyon sok tapasztalatot kell összegyűjteni, különböző körülmények között kell kiválóan uralni az autót. Mindennek az alapja a sok gyakorlás.
– A jogosítvány mgszerzése után már el lehet kezdeni. Én hét-nyolc éves koromban vezttem először, de apám ölében ültem. :-)
Milyen érzés vissza szerezni a trónt? (Rolika1988)
– Fantasztikus, semmihez sem hasonlítható, ezért is érdemes csinálni. Visszaszerezni talán jobb, mint mgvédeni, de nehéz megítélni. Most ennek örülök nagyon.
Gondolom a 3. minuszos verseny után eléggé padlón voltál. Mi zajlik ilyenkor Janika fejében? Miben bíztál? Magadban,a kocsiban, Beában, a csapatban? Mikor érezted, hogy mégis meglehet a 7.? Egyébként gatulálok. Gondoltál már rá, hogy az M. Schumi az F1-ben majdnem akkora pilóta mint te?:) (Borsi Péter)
– Köszönöm. Nagyon szomorú voltam és csalódott, nem így terveztem az első fél évet. Kicsit kilátástalannak éreztem a helyzetünket. A legjobban az bántott, hogy szomorúak voltak azok az emberek is, akik nagyon sokat segítettek abban, hogy újra versenyezhessek. De én soha semmit nem adok fel, úgyhogy azt gondoltam, fel a fejjel, van egy nagyon jó autónk, az okakat megkeressük, és úgy gondoltam, hogy egy kis szerencsével a második félévben talán tudunk javítani a mérlegen. Azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy az idén bajnokok leszünk.
– Schumacherről: nem lehet összehasonlítani egy hétszeres világbajnokot egy hétszeres nemzeti bajnokkal.
Édesapja szintén nagyon tehetséges és eredményes versenyző volt. Azóta nagyot változott a világ és a technika. Ennek ellenre segíti-e szakmilag az Ön munkáját? (mileg)
– Már nem tudja segíteni, de amikor elkezdtem, akkor is az volt a véleménye, hogy próbáljak a saját tapasztalataimra hagyatkozni.
Szia. Először is gratulálok a bajnokság megnyeréséhez, nagyon örülök a sikerednek, annak ellenére, hogy ASI szurkoló vagyok. Az a kérdésem, hogy a 206WRC le tudna-e gyorsulni egy utcai R1-es Yamahát. (Kb. 180LE és 230kg.)Köszi. (R1)
– Szerintem nem menne. Sőt, ki van zárva. A 206 WRC, ha jól elrajtolsz, 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-100-ra.
Gratulálok!
Milyen autóval szeretne menni jövőre?
Melyik napo(ko)n lesz ott az Automobil kiálításon?
Az utolsó futam előtt hány százalékot adott önmagának?
Jövőre európai vagy VB futamon szeretne-e indulni?
Melyik VB futam a legszimpatikusabb számára?
Köszönöm, VA ! (VA)
– Mindegy, csak Peugeot WRC legyen.
– Szombaton és vasárnap 15 órától.
– Nem magamnak adtam a legtöbb esélyt.
– Inkább vb-futamon, de megelégdenék a magyar bajnoki futamokkal is.
– Az olasz vagy a német vb-futam.
Ha lesz 307-es jövőre, akkor vb futamon is indul? (hegesanix)
– Ez nem jelenti azt, nincs összefüggésben a kettő.
Először is GRATULÁLOK a 7. bajnoki címhez!!!Gondolta volna az év elején hogy -egy év kihagyás után-ismét sikerül bajnoki címet szereznie!
Remélem jövőre legalább ilyen formában fog versenyezni! (KRISZKROSZ)
– Nem gondoltam, úgy éreztem, sok az egy év üresjárat, azt gondoltam, még szinten tartani sem tudom magam. Hála Istennek nagyon jó körülmények közé kerültem, és sikerült kiküszöbölni ezt a problémát.
A rallizás veszélyes bajnokság. Nem félsz tőle, hogy komolyabban megsérülhetsz? (Boogie)
– Ez nem merül fenn bennünk, nem is gondolunk rá. Az a lényeg, hogy minél gyorsabban menjünk, ez az, ami foglalkoztat minket.
Mennyit készülsz egy versenyre, hogyan, hol? Mi segít abban, hogy akkor és abban a pillanatban tényleg csak a versenyre tudj koncentrálni? (Boogie)
– Általában a tréning-lehetőségek korlátozottak, vagy darabszámra vagy időre. Ez az egyik része a felkészülésnek, általában két napot jelent. A másik része a logisztika, ami üzmanyag- és gumiszállítást jelent az adott helyre. Mivel bérautóval versenyzünk, a benzint és a gumikat Magyarországon tároljuk. Ezeket kell öseraktni, egy helyre hordani, felszerelni mindig az adott gumikat, amelyek a verseyre érkeznek. Szerviztervet kell készíteni, és meg kell ismerni a verseny helyszíneit. Például tankolózónák, szervizparkok. Ezzel megy el két nap.
– A fizikai felkészülés folyamatosan megy, általában futok.
Szia Janika! Először is gratulálok a Bajnokság megnyeréséhez. Másodszor a kérdésem az lenne, hogy a jövőre felmerült Peugeot 307 WRC gondolata jó ötletnek tűnik-e, hiszen a rally vb-n is nagyon sokat küszködtek Grönholmék mire megszokták az autót, és sok idő telt el, mire elfogadható eredményt produkáltak?
Lehet, hogy jobb lenne a jól bevált 206 WRC-nél maradni, hiszen ebben a mezőnyben nagyon jól megállta a helyét az idén?
Üdvözlettel: Pityu (Pityu)
– Azt gondolom, hogy a 307 már kinőtte a gyermekbetegségeit, és a leggyorsabb raliautók egyike. Ugyanakkor nagyon megbízható is. Ami problémát látok benne, az az, hogy ezt az autót még nehezebb lesz vezetni, mint az idei 206-ost, mert még egy kicsit újabb, bonyolultabb, komplikáltabb. Viszont ha valaki megtanulja, akkor valószínűleg jobb időket érht eel vele, mint a 206-ossal. De az biztos, hogy egy ilyen autót mgtanulni sok idő. Tényleg egy jó megoldás lenne azzal a 206-ossal menni, amivel az idén mentünk, de ezeket a kocsikat eladják, és már ezt is eladták.
Szia Janika! Gratulálok! Milyen kocsit használsz a hétköznapokon? Szerinted mire lennél képes egy gyári WRC-vel a VB-n? Melyik auto a legjobb jelenleg rallyban? Magyarországon kinek van a legnagyobb ktgvetése rallyban? Neked kell saját pénzt betenni vagy mind szponzor? Jövőre milyen autoval mész? Schmidt foglalkozik még autok bérbeadásával? Idén mész Ausztriába versenyre? Azt hiszem ennyi..:) (Zozz)
– Egy 307-es 1,6-os HDi Peugeot-t, nagyon elégedett vagyok vele.
– Hogy mire lennék képes a vb-n? Nagyon összetett kérdés, nehéz róla röviden beszélni. Biztos, hogy nem lennék vele elég gyors, mert a vb-pályák annyira nem ismertek számomra, mint a magyarországiak. Ha Magyarországon rendeznének vb-futamot, az jó viszonyítási alap lenne.
– Nem tudom, kinek van a legnagyobb költségvetése Magyarországon a raliban.
– Saját pénz nem kell betennem a csapatba.
– Még nem tudom, milyen autóval megyek jövőre.
– Igen, Rolf Schmidt foglalkozik versenyautók bérbe adásával.
– Volt idén verseny Ausztriában, de most csak nézőként voltam jelen.
Szoktál szoláriumozni, vagy természetes módon barnultál le? (Bözsi)
– Nem szoktam szoláriumozni. :-)
Mi a a 4/8 gyorson voltunk szombaton, ahol először 5:57-et mentél, másodszor megpördültel az utolsó előtti lassítónál. Szóval ha mindent bevállalsz és minden sikerül, akkor milyen időt lehetne itt menni?
A VB mezőny eleje milyen időt tudna itt kb ? (Mitya)
– Szerintem még két-három másodpercet lehetne ott gyorsulni, remélem, hogy a vb-mezőny elejétől nem kapnék kilométerenként egy másodpercet.
Szia Jani! Nekem úgy tűnik a Zempléni versenyből ítélve, hogy te bármikor megversz itthon mindenkit ha akarsz!? Mikor nem nyersz akkor szórakozol velük, biztatod őket? (Takács Tamás)
– Nem egészen így gondolom. Azt gondolom, hogy amikor mindenkinek minden optimális, akkor nagyon szoros versenyeket vívunk, és bizony nehéz gyorsasági szakaszt nyerni Turi Tamás ellen. Valójában nekem ezen a versenyen megváltoztatták az autóm beállításait, és egy olyan kocsival tudtam versenyezni, ami százszázalékosan rám volt állítva. Ez azt jelenti, hogy az én stílusomnak megfelelően tudtam vezetni a Peugeot-t. Ezen a versenyen ez nagyon sokat számított. Egyszer sem voltam ebben az évben olyan gyors ezzel a kocsival, mint Zemplénben.
Hello!!Menni esélyt tetsziik látni arra hogy jövőre egy 307-est vezethet?Ígérem akkor önnek fogok szurkolni egész évben:):):) (Lacapaca!)
– Köszönjük a szurkolást előre is. Maradjunk annyiban, hogy van rá esély.
JANIKA TE VAGY A KIRÁLY!!! Hajrá Újpest! Te melyik focicsapatnak szurkolsz? (UteJózsi)
Köszi. A Real Madridnak.
Helo!!
Azt szeretném megtudni töled, hogy melyik autó a legerősebb a bajnokságban? Milyen erős a peugeot 206-os motorja?
További sok sikert. (Forma)
– A 206-os motorja nagyon erős és nagyon rugalmas. Mégsem gondolom, hogy ez a legfőbb erénye, hanem inkább a hajtáslánc és a futómű. Alapetően az a véleménye a franciaáknak az autóról, hogy murván sokkal többet lehet kihozni belőle, mint aszfalton. Ezért gondolom, hogy sokkal többet számít a futómű és a hajtáslánc.
– Lehet, hogy a miénk a legerősebb autó, de nem biztos.
Szia, és gratulálok. Az a kérdésem, hogy: Szoktál-e játszani számitogépen valamilyen Rali-s játékon. Ha igen, ezt a tapasztalatot hasznát tudod-e venni. Koszi (RékASI)
– Nem szoktam szimulátoron játszani.
Kit tartasz tehetségesnek alsóbb kategóriákból? (Jancsika)
– Magyar Miklós, Szabó Gergő, Matics Mihályt, Bútor Róbertet, Botka Dávid és Krisztián mindannyian nagyon tehetségesek.
– Köszönöm a sok kérdést, de most már indulnom kell, mert 16 órakor hivatalos vagyok egy gokartpálya avatójára a sportarénában. Sziasztok, találkozunk jövőre!