Talmácsi Gábor jól húzta a gázt

Vágólapra másolva!
2005.10.16. 02:23
Címkék
Talmácsi Gábor optimistán várhatta a magyar idő szerint vasárnapra virradóra megrendezett versenyt: bár a második szabadedzésen csak a 17. helyen zárt, a második időmérőn ő volt az egyik főszereplő, 1.1 másodperccel gyorsabb lett, és  az idén immár harmadszor  a harmadik rajtkockából indulhatott.
Talmácsi Gábor az idén harmadszor indulhatott a harmadik helyrôl
Talmácsi Gábor az idén harmadszor indulhatott a harmadik helyrôl
Talmácsi Gábor az idén harmadszor indulhatott a harmadik helyrôl
Talmácsi Gábor az idén harmadszor indulhatott a harmadik helyrôl
Talmácsi Gábor az idén harmadszor indulhatott a harmadik helyrôl
Talmácsi Gábor az idén harmadszor indulhatott a harmadik helyrôl

Bölcsen döntött a KTM, amikor a botrányba fulladt Katari Nagydíj után nem büntette meg Talmácsi Gábort, az Ausztrál Nagydíj két edzésnapja után ugyanis megállapíthattuk: a vb-címre törő Honda-motorossal, Thomas Lüthivel egyedül a magyar versenyző tudta tartani a lépést a KTM triójából. A magabiztos és meggyőző Talmácsi kiemelkedett a KTM-csapatból, hiszen a spanyol Julian Simon hibázott ("elhagyta" a pályát), és végül a 11. lett, míg a viadalt vb-éllovasként váró Mika Kallio szemlátomást idegesen motorozott (5. hely).

A 250-eseknél a legendás Michael Doohan felfedezettje, az ausztrál Casey Stoner remekelt, az Ausztrál GP 1989 óta íródó történetében ő lett az első hazai motoros, aki ebben a kategóriában megszerezte a pole pozíciót – és számára az sem mellékes, hogy a hozzá hasonlóan a vb-címre hajtó Daniel Pedrosa továbbra is szenved. A MotoGP-ben arra lehetett számítani, hogy az edzés végén Valentino Rossié lesz a pole pozíció, csakhogy a hajrá nem sikerült neki, az időmérőn Nicky Hayden egy tizedmásodperccel gyorsabb volt nála, egyszersmind megjavította a Doktor 2003-as pályacsúcsát.

Középpontba került Troy Bayliss (Honda) és Carlos Checa (Ducati) is: Bayliss három év után visszatér a szuperbike vb-be, és a Ducati gyári pilótája lesz, míg Checa előszerződést kötött a Pons-csapattal, azaz 1998 után ismét Honda-versenyző lehet. Checa érkezésével Alex Barros minden bizonnyal a Suzukihoz vagy a Kawasakihoz távozik.

Ausztrál Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 15. futama, Phillip Island, a rajtsorrend
125 kcm: 1. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 1:37.543, 2. Pasini (olasz, Aprilia) 1:37.704, 3. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:37.731, …21. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:39.578. 250 kcm: 1. Casey Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:32.756, 2. Lorenzo (spanyol, Honda) 1:32.843, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:32.882. MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 1:29.337, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 1:29.443, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:29.729

Érezhető volt a feszültség
"A célegyenesre ráforduló kanyarban majdnem teli gázzal lehet motorozni, de egyelőre nem tudtam teljesen kihasználni az íveket – mondta Talmácsi Gábor. – Hogy milyen a hangulat a csapaton belül? Saját szerelőim nagyon kedvesek, továbbra is mellettem állnak, jóllehet a csapat egészét illetően előzetesen nagyobb volt a feszültség, mint a korábbi futamokon. De ez érthető, hiszen mindenkin ott volt a kényszer, hogy Mika Kalliónak jól kell szerepelnie."
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik